Nieuwe aanwinst..

Niet nieuw voor het forum maar wel nieuw voor mij: de Marina Militare PVD (volgens mij is het de Jacksontse MM108 maar dat weet ik niet zeker).

Ik heb hem overgenomen van een forumlid, die hem weer van een ander forumlid had waarnaar ik mijn Poljot Aeronavigator weer aan een derde forumlid verkocht… we weten allemaal wel hoe die dingen gaan denk ik :slight_smile:

Ik kan me niet herinneren dat ik hier van dit specifieke model al eens foto’s heb gezien dus ben ik zelf maar eens aan de slag gegaan.

Ik ben blij dat het horloge degelijk en lekker stoer oogt. Mijns inziens is het horloge verschillende genoeg van een Panerai om een eigen identiteit te hebben en geen “kopie van het origineel” te zijn. Ik denk dat dit vooral komt door de kleur van de indexen op de (sandwich) dial en de strakke uitstraling van de plaat zonder logo.

Door de glazen bodem is een blik te werpen op de Aziatische Unitas kopie. De afwerking is prima voor een horloge op dit prijsniveau maar niet schokkend. IK vond de Molnija handopwinder in mijn Poljot er minimaal net zo mooi uitzien.

Is het hier dan allemaal om te doen? Ik vind de zwanehals zelf niet echt veel toegevoegde waarde hebben maar het is wel mooi dat hij erop zit :slight_smile:

Ik hoor veel mensen over de minimale kwaliteit van de banden die bij MM’s worden bijgeleverd maar vind het zelf reuze meevallen. Eerlijk is eerlijk, de zwarte Fluco band die ik ook bij het horloge kreeg is vele malen mooier afgewerkt en prettiger om te dragen maar los van de matige afwerking op de foto en het feit dat hij een beetje stug is vind ik de bijgeleverde band prima.

Dan de kroonbeschermer. Heikel punt omdat het een inbreuk op Panerai’s intellectuele eigendom zou zijn. Los daarvan mooi afgewerkt maar voelt een beetje “flimsy” als hij open staat. Ik denk overigens niet dat dit beugeltje ergens tegen beschermt; gewoon voor de sier.

Hier is e.e.a. wat duidelijker te zien nu de beugel open staat. Ik zit er overigens wel heel de tijd mee te spelen, net een flesje Grolsch :slight_smile:

Het blijft een mooi gezicht, zo’n sandwich dial. Ik vind je indexkleur erg geslaagd, komt helemaal de kleur van de band in terug.

Wristshot hoort erbij. Ik besef dat het horloge op de foto wat aan de ruime kant is voor mijn 17cm pols. Het voelt echter prima en aangezien groot toch nog steeds de trend is (en ik nog jong ben :)) vind ik het best kunnen zo.

Nog even wat kiekjes in het buitenlicht, met wel erg veel reflectie zie ik nu ik de foto’s plaats.

Nee niet de band…

…maar het uurwerk wil ik in de focus :smiley:

En dan het grote dilemma: De bruine of de zwarte band? De bruine kleurt mooier en geeft een tof effect i.c.m. de indexen. Maarr de zwarte is veel beter van kwaliteit en geeft dat duistere “special ops” effect :slight_smile: Ik ben er nog niet aan uit, tips zijn welkom.

Band (en buckle!) zijn trouwens erg makkelijk te verwisselen d.m.v. kleine schroefjes, erg gebruiksvriendelijk. Zo had ik in no time de PVD buckle op de zwarte band zitten.

Zwart komt er in ieder geval op het wristshot beter vanaf dan bruin. Of zou het de hoek/het licht zijn?

De lume is trouwens best acceptabel (beter dan de foto laat zien). Het kan beter maar ik zal proberen het voor jullie inzichtelijk te maken door een classificatie op basis van horloges die ik heb(gehad):

Seiko Monster - 10/10
Seiko SKX007 - 9/10
Tauchmeister 0064 - 9/10
Steinhart Ocean 1 - 8/10
Marina Militare - 6/10
Poljot Aeronavigator - 3/10
Poljot Strela - 2/10

Zo dit was het alweer. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het horloge en het hele gevoel van kwaliteit wat het horloge uitstraalt. Misschien kan ik in de toekomst een update geven van mijn ervaring want ik ben van plan het horloge regelmatig te gaan dragen.

Met vriendelijke groet en bedankt voor het kijken,

Stefan

p.s. mocht iemand dit interessant vinden, zijn de foto’s in high res te zien op mijn mijnalbum pagina (helemaal onderaan) : http://www.mijnalbum.nl/Album=DGVIJF7Z

Leuk ding (tu).

Ik vind met name de combinatie met de bruine band erg goed, omdat dat weer terug komt in de indexen.

Veel plezier ermee,

Martin

Mooi strak horloge. Ik vind de bruine band ook goed staan, echter met de zwarte is het nog beter, past meer bij de kast, geeft een mooie rustige uitstraling en de indexen geven een mooi contrast met al dat zwart.
Veel plezier er mee.

gefeliciteerd en veel draagplezier.

Mvg,Radjoe

Zwarte kast, zwarte band :~

Veel plezier met het horloge :)-D

Mooie klok Stefan ! Goede keuze !!! (tu)
Veel plezier ermee.

Gefelictieerd met je nieuwe klok! Een klein puntje viel me op. De zwanenhals staat niet goed, hij behoort tegen de “naald” aan te drukken en nu ligt hij er bovenop. :wink:

Ik heb ook de uitvoering met zwanenhals en het ging mij meer om het feit dat het uurwerk veel mooier is afgewerkt dan bij de standaard versie.

Wow! Ik zag 'm eerst met die bruine band en toen dacht ik al: deze moet ik ook hebben. Maar toen ik 'm met de zwarte band zag was ik helemaal overtuigd.

mooie klok vooral met de zwarte band.
veel plezier ermee.

Bedankt voor de complimenten! Als ik vanavond thuiskom toch maar even de zwarte band eraan zetten… :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Stefanmol Schreef:

Bedankt voor de complimenten! Als ik vanavond
thuiskom toch maar even de zwarte band eraan
zetten… :slight_smile:

Groeten,

Stefan

Lekker die “bruine” erop laten zitten!!
mooi, mooi!

zwart (tu)

Mooie stoere klok! Met de zwarte band vind ik 'm net ff evenwichtiger.