Enige tijd geleden zag ik op het verkoopgedeelte van ons onvolprezen forum een ‘Frédérique Constant Business Timer’ te koop staan.
Nu was ik altijd al gecharmeerd van de horloges uit het huis van de familie Stas. In mijn beleving zijn dit horloges waarbij een mooi design samengaat met een goede prijs / kwaliteit verhouding.
Doch deze Business Timer welke het gerespecteerde medeforumlid Mario Bredewold ter verkoop aanbod bracht mij terstond in hemelse sferen.:}:}:}
Nou vermoed ik dat die confessionele hemelse sfeer wellicht geen betrekking heeft op de essentie der hemel, maar; “daar waar hoop is, is verwachting“.
Maar enfin.
Deze ‘Frédérique Constant Business Timer’ heeft een kwarts uurwerk en heeft naast het weergeven van de tijd nog de functies van dag- en datumweergave, weekaanduiding, maand aanduiding en het geeft de maanfase weer.
En dit alles weergegeven middels een nostalgische wijzerplaat, gevangen in een fraaie horlogekast en omarmt door een karaktervolle lederen band.
Ziezo en nu ga ik wederom hier op kantoor even een blokje om, waarbij ik met gepaste trots deze nieuwe verworvenheid LEKKER OPZICHTIG laat pronken aan een ieder die mij genegen is.
Waarde Coenraad,
Ziedaar een schitterende klok uit een gerespecteerd horlogehuis die jou het voortschrijden van de tijd op ongekende wijze zal doen beleven.
Een collectionneur waardig! Geniet ervan! (tu)