Nieuwe aanwinst !!

Onlangs bracht m’n werk me naar Kuala Lumpur. Mooie stad en zoals ik een poosje geleden al gepost had, is daar een imposante hoeveelheid dealers neergestreken in de ‘Starhill gallery’.

Nu ben ik al een poosje op zoek - maar had geen haast - naar een horloge met de volgende spex:

• drie wijzers (uren minuten en CENTRALE secondewijzer)
  • eventueel datum
  • stalen band
  • stalen (dus geen saffier) achterkant
  • maat: ongeveer 40-42 mm.
  • waterdicht tot minimaal 100m

Ik had in verschillende prijsklassen al eens zitten kijken naar Rolex Milgauss, maar dat was nog wel even doorsparen, IWC Mark XVI, Ball Master Engineer II Classic.

Nu liep ik bij een van die dealers tegen deze stand aan:

Ball dus…

Die Ball Master Engineer II Classic is lastig te vinden, maar vragen staat vrij… Ze hadden 'm inderdaad niet, maar ze hadden wel een nieuw model:

http://www.ballwatch.com/index.php?option=com_collections

De nieuwe Fireman - iets groter (43 mm), maar nog wel redelijk plat (11 mm) en zoals ik 't graag mag zien een lekkere simpele wijzerplaat.
Normaal gesproken hou ik niet zo van een witte datumschijf met zwarte cijfers als de wijzerplaat zelf al zwart is, maar in dit geval bood 't een goed tegenwicht aan de witte “6”, “9” en “12” op de wijzerplaat.

De kwaliteit van de stalen armband vond ik indrukwekkend: goede massieve schakels, mooie dubbele vouwsluiting en zeer goede “fit” tussen de band en de kast.

Uurwerk is een werkpaard van ETA: 2824-2 dus dat zal wel goed zitten.

Alle Ball’s hebben de lichtgevende buisjes: aflezen tijdens de film in de bioscoop is geen probleem. Op dit model zijn de buisjes wat minder opvallend, want beter verzonken in de wijzerplaat dan op sommige andere modellen.
Een lume-shot houden jullie nog van me tegoed.

Na even passen en wat pingelen was ik verkocht. De Ball Fireman ook.
Ik kon 't gewoon niet over mijn hart verkrijgen om voor een “tool-watch” als dit tien keer zoveel uit te geven voor een Milgauss - hoe fraai ik die ook vind.

Hier wat foto’s - excuses voor de matige kwaliteit; ik heb nog geen tijd gehad om mijn Praxis tentje op te zetten :slight_smile:

Kroon:

Achterkant:

Armband:

Vouwsluiting:

Aansluiting armband - kast is uitstekend:

Wristshot met de Yang-tze rivier op de achtergrond (ik moest na Maleisie nog naar China):

Ik ben er superblij mee! Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding naar mijn mening. Goed uurwerk, mooie kast, simpele wijzerplaat, fraaie band (met halve schakels dus goed passend te krijgen) etc… “What’s not to like”?

Enige nadeel is dat Ball in NL niet verkrijgbaar is… Da’s jammer, want nogmaals; het zijn werkelijk mooie klokjes met een prima prijs !

Mijn Fireman zal heel wat “wrist-time” krijgen
:smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Groet
Mark

Gefeliciteerd!

Mooi horloge en inderdaad een prachtige band.

Mooie aanwinst Mark (tu) Wel binnen 10 tot 15 jaar weer verkopen, omdat anders de Tritium uitgewerkt is :slight_smile:

10 keer minder dan een Milgaus, hoeveel is dat dan?

De Hydro GMT modellen van Ball zijn ook zéér mooi. In de stijl van een Breitling Colt, helaas de prijs ook… Wel een leuk alternatief.

Na pingelen ruim 500 EU - koopje toch ?!

Wellicht iets minder dan eentiende van een Milgauss…

Groet
Mark

Mooie degelijke klok!

Hele mooie klok en volgens mij heb je ook een hele goede prijs afgedwongen. Gefeliciteerd!

Ja, dit ziet er inderdaad goed uit! (tu)

Mijn beste,

Ik moest toch even nadenken aangaande het horlogemerk ‘Ball’. Het was ver in mijn geheugen verstopt.
Doch na het bekijken van hun zeer fraaie website, vergezeld van sfeervolle klassieke muziek, heb ik de nodige achting wederom gevonden.

Mark, ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit uitblinkende horloge.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ziet er zeer degelijk uit (tu)

Mooi strak design, en een hele mooie sluiting van de band.

Hallo Mark,

Van harte met je nieuwe aanwinst.
Een mooie klok, en een erg mooie band:~

Veel (draag)plezier toegewenst.

Met vriendelijke groet,

Herman

van harte met je nieuwe aanwinst , leuk merk (tu)

wat een gaaf horloge zeg !!

helemaal mijn smaak (tu)

en de sluiting is briljant (tu)

Gefeliciteerd Mark met deze Ball. Ze maken leuke horloges met zeer aparte lume!
Veel plezier er mee.

Groet,
Arno.

…Dacht wel dat dit jouw smaak zou zijn… Ball zou goed passen in je rij “ex-en” :slight_smile:

Groet
Mark

Leuk als je met je werk nog eens ergens komt, zo zou je kunnen stellen!
Indien het eenmalig is dat je dergelijke oorden bezoekt is het nog een leuk aandenken ook!
Erg mooi horloge.

had er dan nog 1 meegenomen :smiley:

Heb ik aan gedacht, maarreuh: maar eentje met stalen band op voorraad…

Groet
Mark

mm volgens mij gaat deze ook erg goed op leer

bruin leer (tu)