Beste liefhebbers, het kan verkeren zegt men wel eens, en zeker als je sterrenbeeld weegschaal bent;). Wie mijn vorige post gelezen heeft weet dat ik op zoek was naar een Sinn U1 en later erg gecharmeerd was van een Oris diver small second (oranje/zwarte) uitvoering. Die laatste gepast bij een juwelier in Zeist. Prachtige klok, maar net als de Sinn wat aan de forse kant. door een pb van een forumlid wat info gekregen over hoe/wat/waar een oris te bestellen en de tip dat er bij Siebel in Utrecht een blauwe oris diver lag te pronken. Ik naar Siebel, werd daar leuk en goed geholpen en wederom de oris gepast…en samen met verkoper tot de conclusie gekomen dat de oris toch niet voor mijn pols bestemd was. Maar hij wilde met plezier wat alternatieven halen,tja hij is tenslotte verkoper,hij kwam o.a. met een Hamilton (1000m waterdicht) maar dit was ook een vrij groot horloge en erg bling. Een Tag aquaracer caliber s, een longine duiker, en een Maurice Lacroix duiker, de laatste was on sale, en op de een of andere manier werd mijn aandacht naar die ML getrokken. Had me nooit verdiept in hun duikers maar was van deze strakke, vrij simpele klok erg gecharmeerd, ook van de prijs trouwens. En ik dacht, waarom ook niet, tis weer eens wat anders, ik zie hem weinig en het scheelt een hoop euro’s, de adviesprijs was 1300,-…ik weet het…genoeg nu…de foto’s
Ik zou bijna willen zeggen: een plezant verhaal verdiend een goed horloge.
Het is derhalve dan ook een uitzonderlijk fraaie Maurice Lacroix geworden.
Een kordate duiker welke er ook nog ‘Très Chique’ uitziet. Het is een karaktervolle combinatie van dress en sportiviteit.
En die sportiviteit komt niet alleen deze Maurice Lacroix te eer, doch ook dat mede-forumlid. Chapeau!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit diepzinnige horloge.
Gefeliciteerd! Lijkt een fors horloge, wat is de maat? Welke Siebel verkoopt er overigens Oris in Utrecht? Die vlak naast S&C? Moet toch eens gaan kijken…
Het is de Siebel aan de Bakkerstraat in Utrecht, idd vlakbij S & C, hebben nu een aktie, bij inlevering van oud horloge krijg je 100 euro korting op een nieuwe mits deze meer dan 500 kost geloof ik, dit ging bij mij niet op want deze was al voor de helft van de prijs;)…je zou dus op de markt een klokkie van 5 euro kunnen kopen en die inleveren…
Ik meet 43mm incl kroon, 45mm van lug-lug, is fors horloge maar om mijn pols is een horloge al snel fors…gelukkig is deze niet zo hoog. voor de beeldvorming: mijn polsomtrek is 15 cm.
Mooie classy diver. Ik overweeg em ook: staat op m’n wishlist. Moet em nog wel eerst eens in het echt gezien hebben.
Ik denk zelf aan de bruine variant, heb al bezels in staal, blauw, zwart. Bruin is weer es wat anders, zonder te scheeuwerig te zijn als pepsi enzo.