Nieuwe aanwinst

Heb hem al enkele weken, maar nog niet voorgesteld op het forum. Was net foto’s aan het maken voor verkooptopic en heb toen meteen even paar plaatjes geschoten van deze Mido All Dial Gmt.

De afwerking van het horloge is geweldig, zoveel aandacht voor details. Bijvoorbeeld de Gmt wijzer die met precies het rode pijltje voorbij de uurwijzer komt wanneer ze gelijk staan, de indexen die bij elke lichtinval er weer anders uitzien. Mido stelt ook zelf alle uurwerken af (dus ook de niet chronometers) in 3 posities wat de precisie zeer ten goede komt. Mijne loopt nu gemiddeld +3 seconde per dag. Ook heeft hij dubbel ontspiegeld saffierglas. Lekker makkelijk voor bij het fotograferen B)-. Maar genoeg gepraat, hier de foto’s.

Enige nadeel is de manier waarop de band vastzit aan de kast. Dit maakt het wisselen met een andere band een stuk moeilijker. Gelukkig zit er standaard een lekker dikke band op die aanvoelt alsof hij het wel even volhoud :).

Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden!

Mvg,
Richard

Wat een bijzonder orgineel horloge (tu)
Allemaal unieke details, heel mooi.

Veel plezier ermee,

Martin

prachtig!
enjoy

mooi. Leuk merk, Mido. De kast heeft wel iets weg van een Seiko Helmet. Mis de lugs wel maar nogmaals een fraai, bijna sober, mooi afgewerkte horloge.

Mido zie je weinig maar ze maken hele mooie horloges voor een fatsoenlijke prijs.
Een foto van mijn All Dail.

Radjoe

Bah, wat mooi, weer één voor de wish-list.
Komt er dan helemaal geen eind aan,met al dat moois?:smiley:

gr Ron

Gewoon een prachtig horloge waar je veel plezier van hebt; vanwege de precisie
(0-1 sec + per dag voor mijn exemplaar) en de vormgeving.
Ik vind het ontbreken van lugs zelf heel mooi. Bij mijn metalen versie gaat de band over in de kast.
De degelijkheid van de Mido’s vind ik ook een belangrijk criterium; een eenmaal gekocht horloge blijft zo lang hij leeft bij me (andersom kan ook gezien de lange levensduur van Mido’s). Misschien een beetje ouderwets…

Zeer mooi horloge, ik ben ook aan het beiden(ebay) op een All dial.
Heb laatst een brochure ontvangen van Mido maar dat kom me niet echt bekoren, terwijl de All Dail en het horloge van nOOdle me aanspreken.

Veel plezier met je horloge. En wie weet heb ik overmorgen een Mido gekocht.

Deze is toch wel erg mooi (tu) Eens even kijken wat zoiets kost :wink:

Nog nooit van het merk gehoord maar alle modellen die ik hier zie spreken me enorm aan!

nOOdle van harte met deze mooie aanwinst!

wat een plaatje dit horloge. had m ook nog nooit eerder gezien.
je raakt hier nooit uitgekeken.
heel veel draagplezier.

Erg mooi horloge,: die van Radjoe is ook prachtig.
ik kende het ook niet, super weer een merk erbij :smiley:

Mooi ding! En inderdaad, die van Radjoe ook, die vind ik persoonlijk nog net iets mooier. :slight_smile:

Gedurfd, maar SUPER mooi.

Deze is echt mooi…

Ik hou van atypische, maar elegante horloge’s. Deze hoort daar bij!

Fraai klokje, ik heb zelf ook nog nooit van dit merk gehoord,
Ik ga gelijk even het internet op …

Veel plezier met je horloge

Zeeeer fraai! Hoewel mijn collectie voornamelijk Seiko is, is mijn topstuk nog steeds mijn Mido Ocean Star Sport (rubber en stalen band). Het was weliswaar mijn huwelijkscadeau dus dan kan je er al bijna niks verkeerds over zeggen natuurlijk >X
Maar ben ook zeer te spreken over de afwerking, de kwaliteit en duurzaamheid van mijn Mido. Eigenlijk beschouw ik m ook een beetje als een aziatisch horloge (net als Titoni), omdat ze daar een serieuze speler zijn op horlogegebied, itt Europa.

Veel plezier ervan

PS Heb ook de reissue van de Multifort (met die hoekige kast), zeer aan te bevelen!

Bedankt voor de leuke reacties allemaal :)-D Mido is inderdaad een merk dat niet echt bekent is, maar zodra je ernaar opzoek gaat er deuren voor je opengaan. Op ebay staat voornamelijk vintage (kan ook mooi zijn), maar met beetje zoeken vind je ook wel aanbieders die bijvoorbeeld de all dial collection voor schappelijke prijzen aanbieden.

@hharry: lijkt inderdaad beetje op Seiko Helmet. De gehele all dial collectie van Mido is ontworpen met de gedachte van het Colosseum in het achterhoofd.

@Radjoe: Ook erg mooi horloge. Hoe bevalt de band? Zit er namelijk aan te denken zo een te kopen voor mijn horloge (beetje afwisseling :))

@jeronimo: Succes met bieden. Je zal er geen spijt van krijgen!

@Londobule: Heb jij dan deze? http://uhr-forum.de/attachments/1756d1222883302-suche-automatikuhr-mit-glasboden-bis-500-eur-1669-bild_gr1156158835.jpg Vind deze ook erg mooi, heb er ook over zitten twijfelen hem te kopen.

Mvg,
Richard

Veel plezier met deze prachtige klok!!

Mijn beste,

Wel bekome het u!!
Wat een schitterend horloge is dit. Een horloge met een unieke kijk op de wereld.
Een kijk welke je de essentie van een uurwerk laat zien. Namelijk:
zo nauwkeurige mogelijk de opgave weergeven van de plaats van de zon aan het hemellichaam, op dat moment op die plaats.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit mondiale horloge.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Prachtige klokken…ook ik had eigenlijk nog nooit van dit merk gehoord, dat is het leuke van dit forum, ik ga zeker eens wat meer info over dit merk zoeken, spreekt me zeer aan. Veel draagplezier met dit nieuwe exemplaar.