Nieuwe aanwinst

A new model for the enthousiasts of 24-hour watches ! This Sturmanskie Sputnik 24-hour watch commemorates the 50 years jubilee of the CCCP Sputnik flight in 1957!

This watch is a replica of the extremely rare russian Sputnik watch from 1957. The watch is powered by the Poljot 24-hour manual winding caliber 2623 with 17 jewels, 21.600 half rotations/hour, 42 hours power reserve, date and shock protection. The red arrow at the top of the second hand represents the flight of the “Sputnik” around the earth - the earth is pictured by the silver relief map on the dial. More details: decorated pressed back; mineral crystal; 22 mm bandwidth; polished stainless steel case. Limited to 250 pieces only.

De 24 uren-aflezing valt héél goed mee. Erg duidelijke wijzerplaat imho.

Prachtig vind ik de goudkleurige en in reliëf gezette wereldkaart + het mooie contrasterende medaillon op de achterzijde.

Enkele snelle shots:

Ziet er goed uit! Heel veel plezier ervan gewenst :wink:

Het was ff zoeken maar ik heb hem
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,158351,158351#msg-158351
kunnen vinden, het topic waar je hulp zocht. Ik vind de 24-uurs een goede keuze! (TU). Was toendertijds ook mijn advies geloof ik :wink:

Ik heb de review online gezien.
Hij vroeg mijn aandacht.

Zeker het vliegtuigje … (ruimteschip)

Mooi, en best goed afgewerkt.

Mijn beste,

Het is werkelijk een opwindend horloge.
Een horloge met een zeer markante uitstraling. Ik ben met name bijzonder gefascineerd door de mondiale wijzerplaat.
Je ooglid wordt er als het ware naartoe getrokken. Alsof er een groot geheim achter verborgen zit.
Ik ben dan ook stellig van mening dat dit geheim zich pas zal ontfutselen aan de pols van de gelukkige drager.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Bij de eerste foto dacht ik mua niet zo denderend maar toen ik naar beneden keek naar wat " betere " foto’s WOW ! wat een mooie klok zeg !

niet mijn ding, maar mooi is hij zeker
lijkt net of het horloge in 3D is uitgevoerd (tu)

Mooie aanwinst, en nog mooiere foto’s ervan (tu)

Went het aflezen al een beetje?

Groeten,

Martin

24hrs rules! De Russen hebben prachtige 24uurs horloges. Deze is leuk qua details en vormgeving. Hoe is de afwerking en kwaliteit vergeleken met al die andere juweeltjes uit het verre oosten en uit het voormalige oostblok? En waar ook alweer gekocht?

Erg mooi, vooral die secondewijzer is apart.

heel mooi, het lijkt wel of die wereldbol voor de helft uit de wijzerplaat komt.
heel veel plezier ermee.
mvg arie.

Aparte klok.