Nieuwe aanwinst

Sinds een week in huis gekocht bij de plaatselijke juwelier de nieuwe Longines Conques VHP lang getwijfeld of ik hem wel moest kopen maar toch gedaan. Hij is in het echt mooier dan op de foto vooral deze met blauwe wijzerplaat, en natuurlijk met een nieuw ontworpen kwarts uurwerk met drie motoren die ieder afzonderlijk een van de wijzers aandrijven. (heb ik gelezen hoor) 5 seconde verloop in een jaar, 5 jaar batterij levensduur. Hoe lang hij in mijn bezit blijft…nog geen idee :laughing:

32 likes

Erg mooi !!!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee :smiley::+1:

Mooie kleur wijzerplaat. Enjoy!

Ik heb deze ook overwogen.
Jammer van de maat en de flinke crown guards.

Verder een topper! , wijzerplaat is mooi.

1 like

Gefeliciteerd, goede keus, vooral die rode details op die plaat is gaaf.

Dit is de 41 mm versie beetje te klein voor me maar klein is mode vandaag de dag zullen we maar zeggen. De chronograaf is ook mooi maar is nog niet te krijgen.

Proficiat! Hopelijk loopt het nieuwe quartz uurwerkje wel netjes met de hands op de indices. Het oude model moest je echt geluk hebben, voor mij toen de reden om hem weg te doen.

Mooi hoor!
:+1:

Heel mooi!

Mooi horloge!

Heel veel plezier ermee gewenst! :+1::relaxed:

Fraai horloge, maarreh… 41mm noem je klein?

1 like

Mooi! Lijkt qua kastvorm wel erg op de mijne…

__

1 like

Stoere klok met een uiterst precies uurwerk :thumbsup:

Mijn beste,

Chapeau!!
Een prachtig horloge van een gerenommeerd horloge-huis!!
Ik wens je er dan ook een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Het enigste wat een probleem is dat de band niet past zoals gewoonlijk bij mij. Maar er zijn schakels bij besteld moet wel wachten tot begin januari :neutral_face:

Heel mooi!
Ik sprak afgelopen woensdag (op het AVnet technical seminar) iemand van MicroCrystals uit Zwitserland. We kwamen aan de praat over mijn Certina Precidrive en hij vertelde mij dat zijn bedrijf een belangrijke rol heeft gespeeld bij het tot stand komen van deze VHP generatie. Schijnt nog wat voeten in de aarde te hebben gehad - er was een moeilijk te temmen probleem met hysteresis voor wat betreft de temperatuurcompensatie. Uiteindelijk hebben ze dat toch onder controle gekregen.
Voor wat betreft de techniek was de Certina Precidrive trouwens - naar zijn zeggen - de voorloper van deze VHP.

Veel draagplezier met deze fraaie aanwinst!

1 like

Ik vind het een hele mooie aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

Mooi horloge. Ik vind zelf het donkerblauw van de wijzerplaat met de rode accenten erg mooi. Kunnen andere nog van leren…

Leuk om te weten op het forum van Watchusneek kun je er ook een hoop over lezen.

Proficiat … een verrassend mooi horloge👍