Aangestoken door de positieve verhalen over Parnis heb ik ook eentje besteld, wel eerst een paypal acc. aanmaken enz. dat is allemaal gelukt
Bij manbushi onderstaande parnis powerreserve besteld. bijna niet te geloven: afgelopen woensdag besteld en nu al op de deurmat.
Klokkie ziet er prachtig uit, en zeker voor die prijs. Volgende keer maar 2 bestellen, kan voor dezelfde vrachtprijs.
enfin, hier de snel geschoten fotoās
en natuurlijk de ākistā waarin het gelevers werd
geweldig herman, daar ga je echt plezier aan beleven, mijn parnis krijgt de meeste polstijd van al mijn horloges, en loopt bijna op de seconde gelijk.
en het zijn nog mooie klokjes ook, goeie keuze en veel plezier ermee(tu)
Ik heg me dit ook wel eens afgevraagd, maar dat is het niet altijd toch? Bij mijn Seiko tenminste niet. Dan maakt hij de hele power reserve in 1x leeg als je die indrukt (op een direct drive, dus autoquartz).
Dat is een mooi klokje. Gefeliciteerd met deze aankoop. Ik vraag me alleen af hoe je dat klokje zo snel op de deurmat krijgt. Als ik het goed heb zit Manbushijie toch in China en dan moeten de klokjes toch langs de douane (en mijn ervaring is dat dat soms erg lang duurt).
Proficiat! Geweldige klok en uurwerk voor dat geld.
Dit is het eerste automaatje dat ik in elkaar heb gezet. En dat knopje is idd voor het verstellen van de datum. Het indrukken zorgt ervoor dat een hendeltje de datum 1 dag vooruitschuift.
De datum zit overigens vrij diep in mān uurwerk, maar dat valt hier niet op.
Hm⦠misschien dat ik em eens ga kijken voor zo een kast en wijzerplaat. Hij ziet er namelijk erg mooi uit.
Dat is een mooi klokje. Gefeliciteerd met deze
aankoop. Ik vraag me alleen af hoe je dat klokje
zo snel op de deurmat krijgt. Als ik het goed heb
zit Manbushijie toch in China en dan moeten de
klokjes toch langs de douane (en mijn ervaring is
dat dat soms erg lang duurt).
Groeten,
Boudewijn
Heb geen idee Boudewijn, was zelf ook zeer verrast, had gerekend op een dag of 10
Het is verzonden met HDL. Heb ook geen papier gezien met waarde aanduiding of zo, ergens stond $ 8. maar voor het horloge betaalde ik toch āa few dollars moreā
Heb geen idee Boudewijn, was zelf ook zeer
verrast, had gerekend op een dag of 10
Het is verzonden met HDL. Heb ook geen papier
gezien met waarde aanduiding of zo, ergens stond $
8. maar voor het horloge betaalde ik toch āa few
dollars moreā
Groet
Herman
Dit is de ervaring die ik heb opgedaan met het verzenden/ontvangen van pakketjes (electronica) via de douane:
Wordt het verstuurd met reguliere pakketpost (dwz: TNT neemt het in Nederland over) dan ligt het bij de inklaringsafdeling van de douane zo lang als de er daar zin in hebben het te laten liggen. Het is afhankelijk van de medewerkers bij de inklaringsafdeling of ze het pakket openmaken/scannen en inklaringskosten+invoerrechten in rekening brengen. Deze kosten moeten worden voldaan bij ontvangst van het pakket.
Als het pakket verstuurd is via DHL/UPS/FedEx dan zorgen zij ervoor dat het pakket door de duane komt, ze betalen inklaringskosten en invoerrechten en zorgen voor snelle doorvoer. Je hoeft niet te betalen bij aflevering van het pakket maar je kunt wel een rekening krijgen van DHL/UPS/FedEx, deze kan na een aantal weken komen en bevat een acceptiro voor de gemaakte kosten.
Ik heb meegemaakt dat ik 2 identieke pakketten ontving, voor de ene moest ik ā¬170 inklaringskosten/invoerrechten betaken, voor het andere hoefde ik niets te betalen. Dit was via TNT.
Voordeel van TNT: kans is aanwezig dat als ze bij de douane denken dat er weinig waarde in het pakket zit dat je er dan zonder kosten vanaf komt, nadeel is dat het lang kan duren (pakket uit Canada heeft er 1,5 maand over gedaan) en bij TNT weten ze gewoon niet hoe lang een pakket bij de douane blijft liggen en of het wat gaat kosten. Je moet ook betalen aan de deur anders krijg je je pakket niet.
Voordeel van DHL/UPS/FedEx is dat het snel gaat en je ook goed kunt traceren waar het pakket is (je kunt ze bellen en ze weten hoe lang het gaat duren en wat het gaat kosten), je krijgt je pakket ook zonder dat je geld in huis hebt.
Nadeel is dat je zo goed als altijd de kosten voor inklaring en invoerrechten betaalt (mits de afzender deze eerlijk heeft vermeld op het verzendformulierā¦)
Mocht ik nog ānagekomen kostenā, van wie of wat dan ook , krijgen, zal ik jullie natuurlijk op de hoogte brengen .
Eerlijk gezegd ging het allemaal zo snel dat ik niet eens de tijd heb gekregen dat ik het track/trace nummer kon gaan checken, toen was het al niet meer nodig omdat ik het pakketje al had gekregen