Nieuwe aanwinst

Aangezien ik Lucien wel gelijk moet geven, een eigen bericht voor mijn nieuwe aanwinst. Vooral met wat mooie plaatjes (welliswaar geleend van het net, maar daarom niet minder, toch?).

Deze klok stond al een tijdje op mijn lijstje en nu dan eindelijk… Een letterlijk dikke klok, die je niet veel tegen zult komen in Nederland, hetgeen ik ook wel weer leuk vindt. Draagt makkelijker dan gedacht (niet te los om je pols hangen, gezien het gewicht), voelt heel solide aan en is netjes en mooi afgewerkt.
Hij is er ondertussen in enkele varianten. De variant met zilver-kleurige wijzerplaat was er tegelijk met deze. Overigens is die ook erg mooi (zie foto hieronder), met een wijzerplaat met relief en in de buitenring opstaande streepjes (hoe moet je dat nu fatsoenlijk omschrijven). De zwarte wijzerplaat staat mij echter beter, vandaar de keuze. Verder is een een titanium versie, eentje met rubber band en eentje met gele cijfers.

In Nederland is Bastink de enige die ze levert. Bij hem kun je dus ook de Mido-brochure met de prijslijst opvragen. Aangezien hij de enige in Nederland is, valt waarschijnlijk daarom de korting wat tegen (reken in ieder geval niet op bijv. -20%). Overigens staan ze ook zo nu en dan op Ebay.de en uiteraard helpt Google-en ook ;). Verder meen ik dat ze in de VS een stukje duurder zijn dan hier.

Niels

Potverdorie, mooie klok Niels, Lucien had gelijk, zoiets verdiend natuurlijk gewoon zijn eigen “nieuwe aanwinst”!

Mido is niet echt een merk waar erg veel aandacht aan besteed wordt, en ik kende dit model eigenlijk niet, maar de vorm van de kast vind ik heel origineel en echt bijzonder geslaagd (tu)

Veel plezier ermee!

Gefeliciteerd Niels. Ik moet zeggen dat ik wel sympathie voel voor dit horloge. Zeer geslaagd.

Gerwin

wauw gave klok zeg. Veel draagplezier.
bert

Mido weet als een van de weinige horlogemerken een eigen design te handhaven. Dat verdient een pluim.

gr,
Hans Mennink

zoals ik al had gezegd, echt een mooi horloge!!!

Een eigen bericht voor een “nieuwe aanwinst” is zeker op zijn plaats, zeker als het zo’n mooie klok als deze is.

Ik doe het ook niet altijd, vooral niet als het een bijv. een of ander " seiko tussendoortje" is (:D(:smiley:

Veel plezier ermee (tu)

mooi !

Echt een mooie klok, doet me een beetje denken aan de louis vuitton modellen. Mag ik vragen wat zo’n Mido kost?

Das een hele mooie, geniet ervan.

Ruud

Effe checken op www.uhren-mikl.com leert dat het daar 1490 euro kost!

Heel mooi zeg. Wel een dikke kast zo te zien, wat is de diameter van dit horloge?

Van harte en veel plezier ermee. :smiley:

Jeeeeeeeeeeeeetje,
Wat een mooi klokkie ik had deze nog nooit gezien.
Ik moet zeggen dat heb je goed uitgezocht , ik denk dat jij 1 van de weinige bent met dit horloge.
Wees er zuinig op.
Groet Peter

Da’s een mooi klokkie! Apart en inderdaad eigen design…

Veel plezier ermee! :0-D

Hmmm, smiley mislukt. dat had dus deze moeten zijn :)-D

Wow, wat een overweldigende reacties allemaal! Nu niet allemaal meteen er ook eentje aanschaffen hoor, wil wel een beeetje exclusief blijven :wink: . Overigens is de diameter aan de bovenkant 40 mm en aan de onderkant 42 mm (colloseum-vorm). Een verhaaltje erbij:

“Reflecting on Time” is no mere slogan at Mido — such reflections have played a vital role in the development of the latest Mido collection. Inspired by one of the most impressive buildings of the Roman era, the Coliseum in Rome, Mido has developed its new All Dial watch line.

Built to accommodate 50,000 spectators in the first century AD, the Coliseum was beyond doubt one of the most impressive buildings of its era and still causes visitors to catch their breath today. The aim of this gigantic stadium was certainly to ensure that all the spectators had the best possible view. The new All Dial by Mido also seeks optimum readability by incorporating a dial which takes up as much space as possible in the watch. The case styling has been inspired by this monument, while the dial with its graduated stages is intended to reflect the shape of the stairways and diminish the case edge. Viewed from the front and highlighted by the anti-dazzle treated sapphire crystal, the user has the impression that this watch only comprises the dial and hands.

Apart from two models in the standard size (38mm), the collection also includes 3 further models with a specially large case diameter of 42 mm. The high quality, decorated self-winding movement is protected by a stainless steel case with a transparent back. On the large models, only COSC certified chronometer movements are used; this guarantees maximum rate accuracy. With its screwdown crown and back the watch is water-resistant to 100 metres. Superluminova treatment of the hands and dial enables the time to be read even in the dark. This is a robust watch with a distinctive character, designed for people who like to wear something different".

Het is dan ook met stip een van mijn mooiste en interessantste klokken uit de collectie.

Niels

Hoi Niels,
Ik vind deze ook heeeel speciaal.
Ik vind het bovenaanzicht mooi ,speciaal omdat men weinig kastrand ziet, dus maximum zicht van de wijzerplaat.
Zowel de kleur als indexring van de wijzerplaat zijn mooi.
De kast vind ik ook echt speciaal, zeker met dit model van drukkers.
De band past zich ook mooi aan het model van de kast.
Samengevat ::: MOOOOOIIIIIIII (tu)