Nieuwe aanwinst!

Nee, niet mijn CW. Een andere aanwinst die hier voorbij kwam op het forum: de Magrette Moana Pacific Regattare PVD, om hem maar even bij zijn volledige naam te noemen :slight_smile: Deze stond al een tijdje op de wishlist, en als hij dan z.g.a.n. voorbij komt met een aantrekkelijke korting, kan je dat niet laten lopen natuurlijk :stuck_out_tongue:

Vandaag kwam hij dan aan, nadat ik twee dagen met smart heb zitten wachten op de pakjesman, aangezien de tnt uitgebreid de tijd nam voor het bezorgen.

Helaas, bij het uitpakken liep ik al vrij snel tegen een probleem aan: het bandje was te lang, ik kwam net een gaatje tekort. Wat te doen… Want een nieuw horloge moet je natuurlijk wel direct om. Een stanleymesje dan maar? Ik overwoog het wel, maar wilde het risico op het verkloten van het bandje ook niet lopen.
Totdat, je vraagt je soms af waarom het zo lang duurt, ik opeens een heldere ingeving kreeg. Had ik niet… Snel even graven in de la met horloge spullen, en jawel, al vrij snel gevonden. Op de rikketik had ik willekeurig wat kleuren/maten nato bandjes gekocht, en op het allerlaatste moment, terwijl ik al aan het afrekenen was, toch nog besloten er ook een 22mm rood/zwart bandje bij te nemen.

Hoewel de Magrette officieel 24mm is, kan een 22mm nato ook wel. Zeker als tijdelijke oplossing. Bij dezen dus de foto’s, van helaas absoluut lachwekkende kwaliteit vergeleken met die van sommigen van jullie, op een rood/zwarte nato. Voor de leren band ga ik even ponsjes bestellen, zodat ik het op een nette manier kan oplossen :slight_smile:

Ik ben weer blij met deze nieuwe aanwinst :slight_smile:

Gefekiciteerd, veel draagplezier.

Wel een gave klok moet ik bekennen.
Heb je de foto’s net nog gemaakt :wink:

Gefeliciteerd met je aanwinst!! Veel draagplezier. :slight_smile:

Geweldige aanwinst mooie afwerking met die kroon geniet ervan in goede gezondheid.

Ja, foto’s waren een paar minuten oud toen ik dit bericht plaatste, hoeso?

Draagplezier zal wel lukken, vandaag beviel ie in ieder geval goed. Wat betreft de kroon: het is ook mijn eerste schroefkroon, wel even wennen. Wat ik overigens vreemd vond is dat deze na het losdraaien, twee standen heeft, alsof er een datum te verstellen valt, terwijl deze klok geen datum heeft. Of is dat altijd zo bij een schroefkroon?

maardein Schreef:

Ja, foto’s waren een paar minuten oud toen ik dit
bericht plaatste, hoeso?

Draagplezier zal wel lukken, vandaag beviel ie in
ieder geval goed. Wat betreft de kroon: het is ook
mijn eerste schroefkroon, wel even wennen. Wat ik
overigens vreemd vond is dat deze na het
losdraaien, twee standen heeft, alsof er een datum
te verstellen valt, terwijl deze klok geen datum
heeft. Of is dat altijd zo bij een schroefkroon?

Er zit waarschijnlijk een uurwerk in met datumschijf. Die is niet ingebouwd maar de mogelijkheid is er wel vandaar de twee posities.

veel plezier met je nieuwe aanwinst (tu)

Mooi zeg!
Zeker zo met die zwart-rode band

Veel plezier er mee

Hans

Zo gaaf op die Nato! Vind dit ook het mooiste horloge van magrette!

Er zit volgens mij gewoon een uurwerk (eta 2824 denk ik) in met datumschijf. Je kan als je hem op tijd zet en voorbij de 12uur komt, een klein tikje voelen en horen. Dan draait de dagschijf door. De wijzerplaat heeft gewoon geen venster :slight_smile: Ik denk wel dat de datumschijf er gewoon in zit. Let dus bij het op tijd zetten altijd even op dat je niet aan de datumschijf gaat zitten terwijl hij tussen 10 en 2 staat… dus eerst gewon even de tijd buiten het bereik draaien van de “dagwissel”

de schroefkroon heeft hier volgens mij totaal geen relatie mee (verbeter me als ik het mis heb!)

groeten,

Mooi ding overigens, ik heb er ook een gehad maar ik heb moeite met de kastvorm :frowning:

maardein Schreef:

Ja, foto’s waren een paar minuten oud toen ik dit
bericht plaatste, hoeso?

Draagplezier zal wel lukken, vandaag beviel ie in
ieder geval goed. Wat betreft de kroon: het is ook
mijn eerste schroefkroon, wel even wennen. Wat ik
overigens vreemd vond is dat deze na het
losdraaien, twee standen heeft, alsof er een datum
te verstellen valt, terwijl deze klok geen datum
heeft. Of is dat altijd zo bij een schroefkroon?

Volgens Magrette zit er een Miyota 21Jewels in (verder geen info).

Van die datum had ik al zo’n beetje het idee dat dat het misschien was, wat ik jammer zou vinden, want ik ben altijd erg voor een datum op een horloge (ik weet dat hierover de meningen sterk verdeeld zijn).

Hoe zit het trouwens met dat niet verstellen tussen 10 en 2? Dat hoor ik vaker, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit op let. Wat is het probleem als je dat wel doet?

Volgens mij zitten dan de tandwieltjes in de overgangsfase van de datumschijf. Door dan te gaan draaien kun je die in elkaar draaien of zo. Dus eerst door de tijd te verstellen de datumschijf doordraaien tot een ‘veilige’ positie.

Mooi horloge trouwens, ook erg leuk met die natoband.

niets aan toe te voegen :slight_smile:

Mooi horloge, gefeliciteerd.

Wellicht ook een mooie combinatie met een dergelijke band?
Dat zou hem echt retestrak en sportief maken.

De originele leren band die er bij zit is deze (gejat van de site). Dat is al zo’n beetje wat jij suggereert dus :wink:

Maardijn gefeliciteerd met je aanwinst ik had hem ook in het verkoop gedeelte zien staan en ik vond hem ook erg gaaf, stoere klok en je kan er mooie banden opzetten voor de afwisseling, en dan ook nog dat stukje hout van 45.000 jaar oud er in verwerkt, echt een mooie aanwinst, en die datum zou alleen maar storen, hij is perfect zo!

gefeliciteerd met deze mooi klok. Nato staat hem prima hoor.

Ja maar ik doelde meer op een carbonlook bandje om het net even wat meer te geven.

Ja, die carbonlook is wel aardig, al vraag ik me af hoe dat in het echt er uit ziet. Carbonlook dingen kunnen er ook heel goedkoop/nep uit zien namelijk.

Leuke klok hoor, heb er zelf een ook een zwarte band (leer) met rood stiksel op gezet omdat de originele te lang was, en ik geen extra gaatjes in de originele band wilde prikken, maar misschien dat ik binnenkort toch eens een ledertang koop en de originele op maat maak. Veel plezier er mee.