Nieuwe aanwinst

Vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald.
In het echt nog mooier dan op foto’s.

Hier de specificaties:

Tissot Le Locle Automatic Chronograph Valjoux
Size: GENT
Case Material: STAINLESS STEEL
Water Resistance: 30 METERS
Glass: SAPPHIRE
Dial: SILVER
Hour indicators: INDEX
Bracelet: LEATHER BROWN

Movement Caliber: 7750 MECHANICAL AUTO. CHRONOGRAPH
Function(s): DAY/DATE
Power reserve: 46 hours.

Wat vinden jullie ervan?

Nog bedankt aan diegene voor het gegeven advies.

Fijn weekend.

SW.

Mooi klok mooi in evenwicht. Het lijkt wel of r n Tissot virus heerst…

Ik ben zo vrij geweest je foto n beetje aan te passen dit verdient i wel.

ja is een mooi ding!

Proficiat met je nieuwe aanwinst. Hij lacht mij ook regelmatig toe vanuit de etalage.

De witte wijzerplaat met een mooie bruine lederen band is een zeer mooie combinatie.

Veel plezier ermee. (TU)

Dit is 1 van de mooiste horloge`s die ik de laatste tijd heb zien voorbij komen…

Groet Peter

mooie klok, wat foto’s niet kunnen doen !
ik heb een jaar boek waar dit model instaat en dan komt ie voor mij niet zo over , maar na het gezien te hebben van een paar strakke plaatjes zal ik hem toch een keer echt gaan bekijken (tu)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Een aparte verschijning. Deze Tissot kende ik eigenlijk nog helemaal niet.

Gefeliciteerd ermee, erg mooi horloge. Is dit de Le Locle chrono?

Veel plezier ermee. :smiley:

Mooi horloge met een goed uurwerk, voor een goede prijs. Het enige waar ik maar niet aan kan wennen is de cirkel om de dag datum aanduiding. Die heeft geen enkele functie en maakt het in mijn ogen net iets te druk. Veel plezier ermee.

Het is een Chrono zie de specs.

Ik vindt het juist wel wat hebben, maakt het een mooi symetrisch geheel.

Ik vind het een hele mooie klok.
Diameter heb ik niet gelezen maar ik ga wel googlen.
is de wijzerplaat echt zo wit of gebroken wit.

Met daglicht net niet echt wit, met schemer lijkt het meer ivoorkleurig.

Hoe zit het met het ‘opladen’ van een automatisch horloge. De specificatie geeft aan 46 uur.
Hoe lang moet je het horloge bewegen om het weer op te laden bij bijv.

22 uur resterend en bij een stilstaand horloge.

SW

Helemaal niet gek voor een Tissot. Ik hou persoonlijk niet van Tissot maar deze kan me wel bekoren.
Enjoy it…

Dat vond ik ook en 1e instantie, maar bij wat langer kijken ga ik me toch ergens iets afvragen van “waar dient het toe”. Het zit toch te dicht bij een functioneel ontwerp aan om echt een puur esthetische toevoeging te zijn. Maar dat is muggenziften, het horloge is mooi. Ik vind het alleen wel jammer dat de bovenste schaal is onderbroken. Dat maakt de chronograaf toch iets minder goed af te lezen.

idd, is minder goed af te lezen. Maar door de grote schaalverdeling is het nog goed af te lezen.