Nieuwe aanwinst!

Ik was zoals bekend al een tijdje op zoek naar een vierkant/rechthoekig horloge en heb er gisteren één gevonden op ebay.com. Heb een bod uitgebracht (een paar zelfs, de verkoper had een minimum verkoopprijs) en zag vanochtend dat ik de gelukkige winnaar was. Nu nog een weekje wachten op de postbode maar foto’s heb ik wel al!

Deze Wittnauer Revue zou uit het einde van de jaren 40 moeten stammen, ik denk zelf eerder de jaren 50, en heeft een afmeting van 27 bij 34 mm. Ik ben erg benieuwd hoe dat zal staan, ik heb gelukkig vintage polsen dus ik ga er van uit dat het met een brede band goed zal staan!

Mooi binnenwerk, maar I would not be cought dead with that watch :wink:

(ik mag geen goudkleurig dragen van mijn image-consultant :D)

ziet er leuk uit.Is niet echt mijn ding, maar ik kan me goed indenken dat je het een mooi horloge vind.

hoi henrik,

mooi horloge, mij spreekt het wijzerblad wel aan, strakke opgelegde cijfers (tu) , en een goudenkast hoort daar eigenlijk wel bij.
en vierkant is weer eens iets anders, ben benieuwd hoe hij om de pols staat, al zag ik dat de nomos ook goed stond dus dat zal wel goed komen.

veel plezier ermee , al vind ik zelf het wachten op de post nooit zo geweldig. (ben een beetje een ongeduldig typje :smiley: )

Mooi klokje Henrik, en die band past er goed bij (tu)
en zeker uit de fifties, ook hier een export code en wel AXA voor Wittnauer, leuk detail.
neem aan dat je het goed geregeld hebt met de verkoper qua invoer ?
anders heb je 'm pas in Juni :smiley:
groet, André

haha wie is er niet ongeduldig als ie moet wachten op een nieuw horloge.

Ik spreek eigenlijk nooit wat af met verkopers omdat ik nog nooit invoerproblemen heb gehad, ik krijg de pakjes altijd gewoon binnen. Alleen mijn eerste horloge dat mij heeft aangezet tot deze verzamel waanzin, de Montilier 24 uurs kwam met een rekening van de belastingdienst, maar die had ik via eBay bij Sothebys in New York gekocht.

Nou, dood wil ik er ook niet mee gevonden worden, maar levend: daar zou ik geen bezwaar tegen hebben! Ik vind hem geweldig.

Mooi!!! Gefeliciteerd

Fraai Klokje Henrik, ziet er nog uit als nieuw; goeie koop (tu)
De uurwerkjes in oude Wittnauers zien er altijd bijzonder uit, meestal gewijzigde bruggen tov het standaard kaliber, en altijd mooi gepolijst, net zoals bij deze.

Groet,

Gefeliciteerd, dat ziet er mooi uit zeg. Van harte en veel plezier ermee. :smiley:

De klok op zich ziet er voor zijn leeftijd goed uit. (face lift)
Het model geeft in ieder geval geen kringen op tafel.

Ik vind het wel een nette klok! Veel plezier ermee!!

Een echte vintage, is nog in mooie staat. Een stuk voor in een verzameling.
Maar om te dragen vind ik deze “te gewoon”, die “wow” ontbreekt er.
Heb er zelf ook nog wat rechthoekige liggen die niet mooier zijn dan deze.

Eigenlijk al op de 9e, helemaal uit de US of A in één week tijd! Geen douane, geen gezeur.
Zo hoort het eigenlijk ook te gaan, deze verkoper doet gewoon wat je zou moeten kunnen verwachten. Je koopt iets, betaald via Paypal en dan gaat het pakketje de volgende dag met de post mee.
Het horloge staat me goed, het is niet te smal of te klein, zelf niet een beetje, ben er erg blij mee. Enig minpuntje is dat de minuten en secondewijzer achter elkaar haakten maar dat is opgelost. De verkoper heeft me, toen ik mailde dat ik het horloge binnen had en dit kleine euvel opmerkte, 20 dollar terug gestort voor de kosten van een horlogemaker. Keurig!