Nieuwe aanwinst

Zo!

Da’s een pittige klok. Maar ook zeker onderscheidend, en voor de diameter heb je gelukkig bijpassende polsen. Stoere, niet allerdaagse aanwinst.
En wat het shoppen met vrouwen betreft, ik ben vaak naar de stad geweest met een goede vriendin om eens lekker te shoppen (voor haar, en soms voor mij), onder voorwaarde dat ze me wel alles liet zien.
Daarna een gezellig terrasje scoren, tot de kleine uurtjes.

Achteraf is daar trouwens voor mij de horlogeliefhebberij pas goed naar boven gekomen.
We zijn namelijk ook wel eens enkel voor horloges op pad geweest :wink: Later.
Trouwens, om met haar op stap gaan was wat mij betreft de kleinste aanleiding al voldoende :smiley:

Maar on topic weer:

Deze Alpina zul je ook niet snel om ieders pols vinden, en dat is een leuk extraatje wat mij betreft. Je moet er wel voor uit de kluiten gewassen zijn, maar op de foto’s te zien zit dat wel goed.

Veel plezier met deze nieuwe aanwinst,

Groet,

Nico.

Gefeliciteerd met deze aankoop!

Een prachtig horloge van een bekend én goed merk!

Het is zeker (ook) mijn smaak, alleen de erg grote maat zal voor mij niet gaan, daar ik smalle polsen heb, maar op uw pols staat het horloge goed!

Ondanks de impuls aankoop is dit horloge volgens mij een blijvertje…

Zelf heb ik regelmatig horloge impulsaankopen gedaan, maar tot nu toe van nog geen enkele aankoop spijt gehad.
De teller staat bij mij nu op 11 horloges, waaronder 4 X Oris, 2 X Tissot, Louis Erard, Meistersinger, Epos, etc.

Hoi Houthakker,

Da´s zeker een stoere klok. Ik vindt de achterkant erg fraai met het kleine venster, de dikke zwarte ring er omheen met witte letters.

Alpina volgt hiermee duidelijk de trend van de grote opvallende horloges zoals je die nu veel ziet.
De driehoekige imbusschroeven zie je ook op veel TW-Steel horloges, maar ik vindt dit model mooier dan de meeste TW´s. Een beetje race-look maar dan heel dik!

Veel draagplezier,

Rickover

Bedankt voor alle reacties.

Na alle opmerkingen over het formaat qua draagbaarheid moet ik zeggen dat het groter lijkt dan het is.
Ik heb zelf geen omvangrijke pols (18,5/19 cm) en de afstand gemeten aan de buitenzijdes van de lugs bedraagt 54mm, slechts 4mm meer dan een Seiko BFK.
Lunette is 44mm en de breedte iclusief kroon is 52mm.

Mooi hoor, sportief, robuust, zoals al is gezegd, je moet er wel het juiste formaat polsen bij hebben, en die heb jij, weers eens wat anders, geniet ervan.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Ik kan dit horloge wel waarderen. Veel draagplezier!