Nieuwe aanwinst

Onlangs kreeg ik de schone taak toebedeeld om mee te gaan shoppen voor kleding voor de vrouw des huizes. Iedereen met zo’n wezen in huis weet hoe groot je doorzettingsvermogen moet zijn om dit tot een bevredigend eind voor beide partijen te brengen.
Na veel te lange tijd van goed en afkeuren van haar suggesties om haar toch al overvolle kledingkast nog verder te doen uitpuilen met nieuwe aanschaffen, kreeg ik eindelijk de gelegenheid om naar dingen te kijken die ik interessant vind.
Bij een juwelier naar binnen geglipt en daar lag ze onder het spotlicht, een Alpina Avalanche Extreme Automatic.
Even goedkeurend naar staan kijken zonder de intentie om wat te gaan kopen want je kunt toch niet altijd maar toegeven aan impulsen.
Al spoedig stond de dochter van de eigenaar, overigens een erg leuke verschijning, bij ons om het horloge uit de vitrine te halen om toch vooral eens te proberen. En ja, je kunt zo’n meisje toch ook niet teleurstellen. De Alpina eens beken, bevoeld en gepast en dan toch maar weer toegeven aan je impulsen nadat de vrouw des huizes haar blijk van waardering voor het horloge had uitgesproken.

Dit is hem dus geworden:
Typenummer: AL-525BB5AE6
Caliber: AL-525 (basis ETA 2824-2 maar wat Alpina er aan doet om er een AL525 van de maken weet ik niet. Wie het mij kan vertellen, graag)
RVS kast met licht geborstelde en gepolijste delen aan de zijkanten, shroefkroon, 20 atm. waterdicht, beide zijden saffier, hele zachte soepele rubberen band 28/18mm, dikte van 11,8mm en een hele forse diameter van 48mm.
Het sterke verloop van de band vind ik iets minder fraai, had van mij toch iets breder mogen zijn bij de sluiting. Maar eens kijken voor een metalen band of een leren mocht het mij blijven storen.
Maar mede dankzij deze band draagt ie wel heel erg comfortabel.

Zeg maar wat jullie ervan vinden en schroom je niet om hem af te branden (td) als je het maar niets vindt.

Toen ik 48mm las dacht ik echt van; dat staat echt voor geen meter.

Moet daar echt 100% op terugkomen, staat niks te groot op je pols. Vorig jaar bij Alpina/Frederique Constant geweest. Echt een leuk merk! Ben alleen niet helemaal kapot van de grote cijfers maar voor de rest een leuk horloge!

Een prachtig horloge!!! Van harte.

Hij staat je fantastisch, en ik vind hem ook nog eens erg mooi.
Een dubbele (tu)(tu) Draag hem met veel plezier!

Mooie klok, staat goed aan de pols!

Zo te zien kun je het formaat wel hebben.
En je wilde eerlijk weten wat we ervan vinden: mijn smaak is het niet.
Te grote cijfers, vreemde wijzers.
Maar het gaat erom dat jij er blij mee bent.

Gefeliciteerd met je aanwinst! Staat je goed ook. Ik vind het wel een stoere klok; even weer wat anders dan anders.

Proficiat! Vind em een stoere uitstraling hebben… Alleen zou ik de voorkeur hebben voor uren cijfers (of nog liever indexen) gehad.

Uurwerk vind ik aan de achterzijde gezien wat iel, maar wel mooi gedecoreerd. De rotor vind ik stoer en apart. Weer eens wat anders dan de standaarduitvoeringen die je overal ziet. Misschien is 't daardoor een AL525?
Door de ‘drukke’ wijzerplaat, vind ik de datumaanduiding er niet verloren bij staan. Dat gevoel heb ik wel eens bij een kalere wijzerplaat waar de datumvenster beetje verloren in 't midden drijft.

Betreft bandjes, ik ben nog niet zo bandjes wisselaar. Maar gezien de bandaanzet lijkt me dat een uitdaging. Maar ongetwijfeld dat er leuke dingen voor bestaan. Veel plezier ermee!!

gefeliciteerd, mooie aanwinst.
Niet een maat geschikt voor mijn pols , maar staat goed op de jouwe. (tu)

Ziet er uit als een solide klok! Geniet ervan.

Mooi hoor, Alpina is een mooi merk, weer eens wat anders.

Gefeliciteerd.

Ben je nu een Alpinist?

Groet
Herman

een gaaf horloge, is een goede keuze geweest.

Een flinke aanwinst! Staat goed op je pols. (tu)
Voor een stalen band mischien die van een Citizen Orca? Heeft een zelfde soort bandaanzet namelijk.

Mijn beste,

Ziet er opgetogen uit, deze kloeke Alpina. En dit niet alleen betreffende de voorkant.
Eveneens ben ik bijzonder gefascineerd door die fraaie zichtbodem!!

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze “uit de kluiten gewassen“ tijdrover!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ah Alpina, goede keus stoere klok :~

Orisfan Schreef:

Ben je nu een Alpinist?

Groet
Herman

Dat niet maar mocht het horloge in korte tijd de geest geven ben ik iig Al-pineut. :wink:

lance_explorer Schreef:

Voor een stalen band mischien die van een Citizen
Orca? Heeft een zelfde soort bandaanzet namelijk.

Bedankt voor de tip maar een Orca heeft een bandaanzet van 14mm als ik het goed heb en ik heb 16mm nodig dus dat gaat niet lukken.

Ik ben er niet van…maar het eerste woord dat bij me op komt is POWERKLOK. En dat bedoel ik positief! Proficiat en hij staat je prachtig. Zo te zien is ie ook echt mooi en zorgvuldig afgewerkt.

iets anders… impuls aankopen zijn bij mij vaak de mooooooooiste!

Draag hem met trots (tu)

Fijne klok die je moet leren waarderen.

In het begin zal ie vast wat onwennig voelen maar naar mate ie meer draagtijd krijgt weet ik zeker dat dat wel goed komt.

Geniet ervan!