Prachtig horloge, goede keus.Dat er nog vele mogen volgen.
Veel draag plezier!(tu) (tu)
Groeten
Jack
dmc Schreef:
marnix.moed Schreef:
Proficiat en dat blauwe komt denk ik door de AR
coating.Ik ben persoonlijk niet weg van de schuine
band,
maar smaken verschillen.
Dat van die schuine band kan ik me helemaal
voorstellen, want ik had precies hetzelfde! Het
oogt raar en onrustig omdat je niet meteen de
symmetrie ziet en die symmetrie ook heel anders is
dan je normaliter gewend bent. Als je de band
echter beter bestudeert, krijg je er steeds meer
respect voor en wordt hij automatisch ‘rustiger’.
Ik moet echter wel zeggen dat in real life dat
schuine veel minder opvalt dan je zou denken. Ook
de ruimte tussen de schakels - die mij ook op
veel afbeeldingen opviel - valt in real life
gelukkig mee. De band draagt erg lekker, maar
ondanks dat ga ik er toch ook een keer een mesh op
zetten.
Breitlings heb ik niet uitgebreid bekeken. Maar als 't zover komt, zal ik em eens de kans geven om “rustiger” te worden.
2006 Schreef:
dmc Schreef:
marnix.moed Schreef:
Proficiat en dat blauwe komt denk ik door de
ARcoating.
Ik ben persoonlijk niet weg van de schuine
band,
maar smaken verschillen.Marc, wees me ook al op de AR coating, maar wat
is
dat precies?Antireflectie coating voor een betere
afleesbaarheid,je ziet minder of geen spiegelingen
in het glas.
Is misschien nog steeds niet helemaal duidelijk voor je. Maar… ben je misschien brildrager? Of ken je iemand met een bril?
Die glazen hebben ook een AR coating, zodat weerspiegeld licht niet zo hinderlijk in je ogen schijnt. Het glas heeft een (donkerder) gekleurd laagje (tegenwoordig vaak blauw), en dat laagje is de AR coating.
Bedankt voor je info. Het is me ondertussen helemaal duidelijk en ik vind het natuurlijk fantastisch dat hij deze coating heeft!
Leuke klok die door de 41 mm prettig draagt.
Af en toe vraag ik mij nog wel eens af of ik er goed aan heb gedaan mijn Colt te verkopen?!
Maar dan kijk ik naar mijn Omega…
RC Schreef:
Leuke klok die door de 41 mm prettig draagt.
Af en toe vraag ik mij nog wel eens af of ik er
goed aan heb gedaan mijn Colt te verkopen?!Maar dan kijk ik naar mijn Omega…
Welke Omega heb je nu dan als ik vragen mag? Omega vind ik zelf namelijk ook een mooi merk. Ik heb op dit moment vooral wat vintage exemplaren.
Gefeliciteerd, toch aangedurfd ondanks je eerdere twijfels bij deze verkoper.
Heb je nog laten controleren bij een Breitling dealer?
Uiteindelijk voelde het goed, maar dat komt ook omdat je beetje bij beetje steeds meer informatie krijgt.
- Verkoper kon alle papieren laten zien;
- Verkoper stond open voor check bij dealer en gaf mij zelfs de adressen;
- Verkoper wilde niet meteen geld maar zei: “Kom eerst maar even kijken of dit echt het horloge is dat je wilt.”;
- Je googled de naam van de verkoper even om te kijken of je wat achtergrondinformatie kunt vinden --> en die was er en ook dat gaf mij vetrouwen;
- Je ontmoet elkaar en babbelt met elkaar wat bij mij het vetrouwen nog meer deed groeien;
- Je hoort dat de verkoper zelf een keer een horloge in Drachten (mijn woonplaats) gekocht heeft bij een gerespecteerde verkoper. Deze man (F. Germeraad) is op dit forum ook wel bekend en die verkoopt alleen maar authentieke horloges verkoopt. Niet dat dit alles zegt dus:
- Ik heb het zeker voor het onzekere genomen en ben naar Paul van Zeeland te Velp gereden om het horloge te laten checken en die controle viel goed uit.
Ik weet nog steeds niet wat een juiste prijs is, maar zoals een ander forumlid zei: “Als jij vindt dat het horloge dit bedrag waard is, dan is het de juiste prijs”.
Ik ben geen Breitling fan maar deze is prachtig!
Gefeliciteerd met je aanwinst, veel plezier met dragen.
Soms moet je een horloge zien en vastpakken voor het je iets doet. Mogelijk heb je dat hier ook gehad, want de overgang van vintage Omega naar deze Breitling is toch een flinke stap. Geniet ervan Duco. Ik ben nog niet zover.
Groet Roelof
dmc Schreef:
Bedankt voor je info. Het is me ondertussen
helemaal duidelijk en ik vind het natuurlijk
fantastisch dat hij deze coating heeft!
Graag gedaan. Ik vind bij een coating ook wel dat er beetje extra aandacht is geschonken aan zo een klok. Er is over nagedacht en iets extra’s aan toegevoegd. Dat soort dingen kan ik erg waarderen.
Ik ben geen Breitling kenner, maar zoals Marc zei heeft deze een dubbelzijdige AR coating. En heb gelezen dat de coating op de buitenkant wel een slijtage/schade op kan lopen, waardoor de glans niet gelijkmatig meer is. Sommigen spreken over soort van blauwe vlekken die je overhoudt.
Heb hier even een linkje gevonden http://donindiano.lanetcie.com/watches/ar_coating
Anderen claimen dat hun AR coating erg sterk is.
Nogmaals, ik heb (gelukkig!) geen ervaring met beschadigd AR coating. Maar ik zou het zekere voor het zekere nemen en er wel wat voorzichtig mee zijn.
Roelof Schreef:
Soms moet je een horloge zien en vastpakken voor
het je iets doet. Mogelijk heb je dat hier ook
gehad, want de overgang van vintage Omega naar
deze Breitling is toch een flinke stap. Geniet
ervan Duco. Ik ben nog niet zover.
Groet Roelof
Ik snap wat je bedoelt en als ik nu naar mijn verzameling kijk, is er ook geen touw meer aan vast te knopen. Naast de Breitling heb ik nu tal van verschillende horloges in mijn bezit. Even wat foto’s van een deel van mijn verzameling om een indruk te krijgen van de diversiteit. Jong / oud / mechanisch / quartz / opwind / stemvork / ‘raar’ / ‘omstreden’ / etc. Ik heb het allemaal, maar toch heb ik met ieder horloge wel wat. Ik heb echter wat vintage Omega’s moeten verkopen om mijn Breitling te bekostigen en ik weet zeker dat ik daar in de toekomst wel weer wat van ga kopen. Ik blijf daar namelijk een zwak voor hebben…
proficiat met je aankoop…als Omegafan was ik nooit zo’n liefhebber van Breitling, vond het gewoon te “patserig”…maar sinds de komst van de B01 ( en deze eens om de pols gehad te hebben) ben ik daar toch van teruggekomen
dmc Schreef:
Roelof Schreef:
Soms moet je een horloge zien en vastpakken
voor
het je iets doet. Mogelijk heb je dat hier ook
gehad, want de overgang van vintage Omega naar
deze Breitling is toch een flinke stap. Geniet
ervan Duco. Ik ben nog niet zover.
Groet RoelofIk snap wat je bedoelt en als ik nu naar mijn
verzameling kijk, is er ook geen touw meer aan
vast te knopen. Naast de Breitling heb ik nu tal
van verschillende horloges in mijn bezit. Even wat
foto’s van een deel van mijn verzameling om een
indruk te krijgen van de diversiteit. Jong / oud /
mechanisch / quartz / opwind / stemvork / ‘raar’ /
‘omstreden’ / etc. Ik heb het allemaal, maar toch
heb ik met ieder horloge wel wat. Ik heb echter
wat vintage Omega’s moeten verkopen om mijn
Breitling te bekostigen en ik weet zeker dat ik
daar in de toekomst wel weer wat van ga kopen. Ik
blijf daar namelijk een zwak voor hebben…http://i1121.photobucket.com/albums/l503/Duco40/Se
aGull2.jpghttp://i1121.photobucket.com/albums/l503/Duco40/Om
egaConstellationgouddatum1.jpghttp://i1121.photobucket.com/albums/l503/Duco40/Om
egaConstellationrond1.jpghttp://i1121.photobucket.com/albums/l503/Duco40/De
rbySwissonic2.jpghttp://i1121.photobucket.com/albums/l503/Duco40/Om
egaStimmgabelElectronicf300geneve8.jpghttp://i1121.photobucket.com/albums/l503/Duco40/Ar
manichroom2.jpg
Mooie collectie. Zelfs de Armani heeft een leuke look.
marnix.moed Schreef:
Mooie collectie. Zelfs de Armani heeft een leuke
look.
Bedankt voor je reactie. Ik ga er op dit forum niet zo snel prat op dat ik ook 2 Armani horloges heb, maar ik vind ze echt wel iets hebben. Okay, in technische opzicht misschien minderwaardig - alhoewel ik dat ook betwijfel - maar qua afwerking ziet het er echt goed uit. Ik ben benieuwd naar de diversiteit van andere verzamelingen, dus daar ga ik misschien wel een topicje over beginnen.