Na wat hulp gevraagd te hebben op dit forum heb ik vandaag de knoop doorgehakt en mijn eerste Breitling gekocht. Het is een Chrono Colt van een jaar oud. Op zich al bijzonder omdat ik tot nu toe alleen maar vintage Omega horloges heb gekocht. Het horloge glimt behoorlijk, maar heeft niet een ‘foute’ uitstraling wat ook komt door z’n bescheiden diameter van 41,1 mm. Het heeft een zwarte wijzerplaat, maar als de zon erop schijnt, lijkt de wijzerplaat bijna blauw. De afwerking is prachtig. Ik heb nog geen eigen foto’s, want het lukt me nog steeds niet om goede close-ups te maken met de camera die ik heb, maar hierbij wel alvast was geleende plaatjes van het internet.
Van harte!
Mooie klok (tu)
gefeliciteerd met je eerste Breitling.
De wijzerplaat is prachtig!
Gefeliciteerd met je aanwinst.
Mooie klok!
(tu)
Heb je nog wat met die prijs kunnen doen?
Die blauwe schijn komt door de dubbelzijdige AR coating van het glas. (tu)
Congrats met je mooie aanwinst!
Van harte met deze Breitling,erg mooi
GR harb
Ik heb er nog wat vanaf kunnen krijgen, maar 1200 was niet bespreekbaar. Het horloge verkeerde echter in nieuwstaat, daar was geen woord over gelogen. Met dat wat ik er vanaf gekregen heb, kan ik echter weer heel wat kilometers rijden
Bedankt voor de positieve reacties. PS Het is toch vrij normaal dat je na zo’n aanschaf regelmatig naar je klok zit te staren? Ik heb mijn horloge nu even af, maar ik betrap me erop dat ik er steeds naar toe loop om het toch nog even - vol trots - goed te bekijken. Normaal toch?
Mooie klok, gefeliciteerd met je eerste Breitling.
gr Ron
Hartstikke mooie klok man en het zou juist ongezond zijn om niet om de haverklap naar dat ding gaan zitten staren, gefeliciteerd.
dmc Schreef:
Ik heb er nog wat vanaf kunnen krijgen, maar 1200
was niet bespreekbaar. Het horloge verkeerde
echter in nieuwstaat, daar was geen woord over
gelogen. Met dat wat ik er vanaf gekregen heb, kan
ik echter weer heel wat kilometers rijden
Als hij nog in nieuwstaat is en jij bent er tevreden over,heb je toch een goede deal gedaan.
Het belangrijkste is dat je er een goed gevoel bij hebt!
dmc Schreef:
Bedankt voor de positieve reacties. PS Het is toch
vrij normaal dat je na zo’n aanschaf regelmatig
naar je klok zit te staren? Ik heb mijn horloge nu
even af, maar ik betrap me erop dat ik er steeds
naar toe loop om het toch nog even - vol trots -
goed te bekijken. Normaal toch?
Heel normaal, dat doe ik bij elk horloge dat ik om heb.
En ze staan niet voor niks in de boekenkast in de kamer
Proficiat en dat blauwe komt denk ik door de AR coating.
Ik ben persoonlijk niet weg van de schuine band, maar smaken verschillen.
marnix.moed Schreef:
Proficiat en dat blauwe komt denk ik door de AR
coating.Ik ben persoonlijk niet weg van de schuine band,
maar smaken verschillen.
Marc, wees me ook al op de AR coating, maar wat is dat precies?
Dat van die schuine band kan ik me helemaal voorstellen, want ik had precies hetzelfde! Het oogt raar en onrustig omdat je niet meteen de symmetrie ziet en die symmetrie ook heel anders is dan je normaliter gewend bent. Als je de band echter beter bestudeert, krijg je er steeds meer respect voor en wordt hij automatisch ‘rustiger’. Ik moet echter wel zeggen dat in real life dat schuine veel minder opvalt dan je zou denken. Ook de ruimte tussen de schakels - die mij ook op veel afbeeldingen opviel - valt in real life gelukkig mee. De band draagt erg lekker, maar ondanks dat ga ik er toch ook een keer een mesh op zetten.
Heel mooi(tu)en een prachtige dial. Proficiat.
dmc Schreef:
marnix.moed Schreef:
Proficiat en dat blauwe komt denk ik door de AR
coating.Ik ben persoonlijk niet weg van de schuine
band,
maar smaken verschillen.Marc, wees me ook al op de AR coating, maar wat is
dat precies?
Antireflectie coating voor een betere afleesbaarheid,je ziet minder of geen spiegelingen in het glas.
Mooi hoor, ik ben zelf nog steeds op zoek (tu)