Nieuwe aanwinst

Weliswaar twee als defect aangeboden Poljots, maar gezien het feit dat ik de nodige reserve onderdelen heb moet dat geen probleem zijn een poljot Ruslan en een Jetfighter black tricompas.

Arjay

Als je maar handig bent, dan is er vaak nog iets moois van iets stuks te maken.
Helaas ben ik niet handig…

Ehhh… Hoe ziet een Jetfighter Black Tricompas er uit ??

gr,
Hans Mennink

Hahaha, ik moet even lachen, niet ter belediging hoor. Een van de Poljot/Volmaxdealers gebruikt deze uitdrukking om het verschil duidelijk te maken tussen een Poljot met een P3133 caliber (bicompas) en een P31681 caliber (Tricompas) Het is dus een Poljot Jetfighter met zwarte wijzerplaat en in 24 uurs uitvoering. De Ruslan heeft een witte wijzerplaat. Ik heb nog een werkend 3133 en 31681 caliber, maar gezien de beschrijving van het probleem zal ik die niet nodig hebben. Ik had ook een bod gedaan op een Sturmanski chrono met 31659 caliber oftewel uitvoering met stopseconde maar helaas iemand was net een seconde sneller.

Arjay

I see, zo leer ik weer iedere dag iets…

Aangemoedigd door deze posting heb ik mijn enigste Rus tevoorschijn gehaald, een Bostok Red star Commandirski Paratrooper.
Voor foto’s en info, zie http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,14656,14656#msg-14656

Leuke horloges, met beproefde techniek voor (nog steeds) weinig geld.