nieuwe aanwinst

Na een jaar zoeken naar een mooi vormgegeven dress watch mèt kijkvenstertje ben ik uitgekomen op de Piaget Altiplano Petite Seconde. Winnaar van de Belles Montres prijs in 2008, zo ontdekte ik dit weekend. Ik vind de wijzerplaat erg mooi en heerlijk strak (heb een hekel aan onnodige toeters en bellen; I mean, what’s up with all them chronographs? Who’s interested in measuring one’s move?). De ontwerper heeft zich volgens mij (onbewust?) door art deco laten inspireren. Het bandje heb ik dit weekend in Sydney gekocht. Er zat een donkerbruin bandje bij, maar ik vind deze mooier.

en de achterkant (nog wel met protection sticker, dus lastig te fotograferen)…

Alvast een fijne week allemaal!

Roald

Ziet er mooi uit, gefeliciteerd met deze dresswatch

wauw knap, proficiat en veel plezier ermee(tu):}

(:smiley: dankjewel! Ben ook eeeeeerrug tevreden… (understatement)

Mooi vormgegeven horloge!
Veel plezier met je aanwinst!

Ik vrees dat, gezien de bandaanzet van 22mm, de kastdiameter iets van 42mm zijn…?

Dankjewel!

40mm > de “lug width” is 21mm, en dus past er een 22mm bandje in. Maar ik heb baby-polsjes, dus lijkt het horloge groter dan hij werkelijk is. :z

Ro

Poktori Schreef:

Dankjewel!

40mm > de “lug width” is 21mm, en dus past er een
22mm bandje in. Maar ik heb baby-polsjes, dus
lijkt het horloge groter dan hij werkelijk is. :z

Ro

Zou voor mij op 't randje zijn;)

Omdat hij zo enorm plat is — ± 5mm (module is slechts 2.5mm!) — lijkt hij zelfs klein… Ik had vroeger een Nomos Tangente, maar ondanks dat die 36 a 37mm (?) is, lijkt die even groot als deze, omdat die dikker is. Zo’n Nomos vind ik ook nog erg mooi. Alsmede deze prachtige Zenith van een ander Horlogeforum lid, maar die is helaas nergens te vinden. Ik heb nog contact opgenomen met Zenith om ze te vragen dit model weer in productie te nemen, maar ondanks de zeer prettige communicatie met de ontwerpers aldaar, leek dit niet in de nabije toekomst te gaan gebeuren.

Ro

ps: en nu maar hopen dat deze Zenith ooit te koop wordt aangeboden… B)-

Mooi hoor!!

Van harte(tu)

heel mooi horloge. gefeliciteerd. veel draagplezier!

Mooi, wat zeg ik, schitterend.

Een dresswatch zoals ie behoort te zijn (imo).

niet mijn smaak maar hij is wel mooi!!

Is ook mooi en dergelijke horloges zijn vroeger ook gemaakt door Stowa en Baum & Mercier.

Mijn beste,

Wel even wennen aan die wijzerplaat.
Doch hoe langer ik er naar kijk, hoe fraaier deze Piaget wordt.
En ook de zichtbodem is het kijken waard.

Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit verfijnde horloge!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooie aanwinst en, volgens mij, ook een zeer doordachte koop!
Ik wens je er heel veel plezier EN zoals al gezegd; Hij is mooi!!!

(tu)

Groeten,

Bas

Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Ik ben nog altijd erg onder de indruk van de seconden-wijzer. Misschien wat onorthodox, maar erg mooi (vind ik).

Hartelijke groeten,

Roald

Hele mooie, strakke dresswatch. En die secondewijzer geeft hem net wat extra’s, net wat onderscheidends, zonder afbreuk te doen aan de dresswatch.

Veel draagplezier gewenst.

Super (tu) Zoals je zelf ook aangeeft, less is more!

Heb zelf een Nomos die zich ook wel aan het minimalisme houdt.

Klassiek, maar mooi (tu)

Van harte proficiat!

Erg mooi! (tu)