Na een jaar zoeken naar een mooi vormgegeven dress watch mèt kijkvenstertje ben ik uitgekomen op de Piaget Altiplano Petite Seconde. Winnaar van de Belles Montres prijs in 2008, zo ontdekte ik dit weekend. Ik vind de wijzerplaat erg mooi en heerlijk strak (heb een hekel aan onnodige toeters en bellen; I mean, what’s up with all them chronographs? Who’s interested in measuring one’s move?). De ontwerper heeft zich volgens mij (onbewust?) door art deco laten inspireren. Het bandje heb ik dit weekend in Sydney gekocht. Er zat een donkerbruin bandje bij, maar ik vind deze mooier.
en de achterkant (nog wel met protection sticker, dus lastig te fotograferen)…
Omdat hij zo enorm plat is — ± 5mm (module is slechts 2.5mm!) — lijkt hij zelfs klein… Ik had vroeger een Nomos Tangente, maar ondanks dat die 36 a 37mm (?) is, lijkt die even groot als deze, omdat die dikker is. Zo’n Nomos vind ik ook nog erg mooi. Alsmede deze prachtige Zenith van een ander Horlogeforum lid, maar die is helaas nergens te vinden. Ik heb nog contact opgenomen met Zenith om ze te vragen dit model weer in productie te nemen, maar ondanks de zeer prettige communicatie met de ontwerpers aldaar, leek dit niet in de nabije toekomst te gaan gebeuren.
Ro
ps: en nu maar hopen dat deze Zenith ooit te koop wordt aangeboden… B)-
Heel erg bedankt voor al jullie reacties! Ik ben nog altijd erg onder de indruk van de seconden-wijzer. Misschien wat onorthodox, maar erg mooi (vind ik).