Ik had 'm al een tijdje op het oog en kon mezelf niet meer bedwingen. Gelukkig is dat bij een Komandirskie ook niet nodig, want die leent zich prijstechnisch prima voor een inpulsaankoop. Dus snel besteld bij Zenitar en al in anderhalve week bezorgd. (het kann dus wel hé, postnl!) Omdat ik m al 2 weken draag mooi tijd voor een kleine review:
Op het eerste oog en gevoel een degelijke klok, zoals we van Vostok gewend zijn. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van het bandje, dus meteen een nato eraan die ik nog had liggen van mijn Amphibia. Daarna de kroon uitgedraait en 'm aan het lopen gebracht. Na zo’n 2 weken loopt ie ca 5 sec. per dag voor, dus netjes! Wel moest ik wennen aan de kleur van de plaat. Een beetje blauw achtig groen of groen achtig blauw. Na een paar dagen begon dit te wennen en nu kan ik het zeker waarderen. Afhankelijk van hoe het licht erop valt is de plaat groen of blauw en de kleur is ook elke keer anders.Heel bijzonder
Kort gezegt: Degelijke klok, bijzondere kleurstelling en weer een 10 voor Victor van Zenitar. Waarschijnlijk ook niet mijn laatste Komandiskie!!!
Leuke Vostok, ik heb er ook weer eentje in bestelling staan bij Victor. Voor je het weet heb je een hele verzameling van dat russische spul :D.
Veel plezier ermee.
En degelijk, zelfs mijn “oudjes” lopen keurig op tijd.B)- Op een buitenlands forum maakte iemand de opmerking: nothing beats the crap out of a Vostok (ik hoop dat ik het goed citeer).
Ik bedoel maar ::o
die quote heb ik ook ergens gelezen. Naar ik weet op wus. Ging er volgens mij over dat hij z’n amphibia ooit is kwijtgeraakt in de tuin. Na een jaar, veel regen, sneeuw, vorst en hitte vindt ie 'm weer terug. Na afspoelen onder de kraan en wat heen en weer te schudden gaat ie gewoon weer lopen. Alsof er niks gebeurt is! Vooralsnog ligt de mijne nog bij wereldhorloges voor reparatie. Ik heb 't idee dat de 2415b uurwerken uit de komandirskie wat degelijker zijn.