Nieuwe aanwinst

Van Jan Saris, Militarywatches.nl, dit Glycine Wehrmachts horloge gekocht in originele staat.
Met originele kroon en band.

Erg leuk klokje in ongerestaureerde staat.

Ben er blij mee!!

Van harte proficiat, de band zal origineel zijn maar die reichsadler kan echt niet.

Ik pak er vast de chips en cola bij:D Mooie aanwinst idd, maar dat bandje… Historisch interessant maar dragen zou ik het nooit.

Ik dacht even hetzelfde. Maar vind het toch wel interessant dat de originele band nog in deze goede staat verkeerd…
Bij het zien van deze military watches moet ik altijd denken aan de HBO series ‘Band of brothers’ en 'the pacific’
Het hakenkruis getuigd uiteraard van een periode (en ideologie) waar we liever niet aan herinnerd willen worden.
Tegelijkertijd vraag je je af wie de arme drommel was die dit volledig originele horloge om de pols had toen het er echt op aan kwam… (waarschijnlijk draagt het bandje nog stof van de woestijnen in noord afrika of de bossen van de Ardennen en het DNA van de drager…)

Erg mooi horloge, bijzonder dat de originele band er nog bij zit, alhoewel ik daar de rillingen van krijg. Vanuit historisch perspectief zeer interessant, als dát klokje kon praten…

Ik moet bekennen dat ik de adelaar en hakenkruis pas zag nadat ik de foto maakte.
De verkoper heeft wijselijk geen foto gemaakt van de achterkant van het bandje voor de advertentie.
Het gaat mij puur om het historisch verhaal wat achter dit klokje zit.
Ja, ik draag het horloge wel, niet om te choqueren, of omdat ik een sympathisant ben van het regime in die tijd.
Het klokje op zich is een zeer interessant stuk, en gelukkig herkent alleen een kenner welke historie het met zich meedraagt.
Als het hakenkruis en de adelaar zichtbaar zou zijn zou ik het bandje vervangen hebben.

Ik vind het heel bijzonder dat dit horloge in deze staat verkeerd, 71 jaar na dato, en het loopt nog ook.

Mijn beste,

Een markante aanwinst met een mystieke geschiedenis.
Geniet er van!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Een markant historisch document. Gefeliciteerd met dit bezit.

Leuk legerhorloge maar een vraagje, komt deze van de man uit Venlo?? Ik herken nml de adelaar in de band , ik heb de man die adverteerd onder naam military watches ooit een oris verkocht en een maand later stond deze te koop met een zelfde adelaarstempel in de achterdeksel gedrukt…oplichterij dus !

Hoop voor jou dat je hem niet van deze persoon uit Venlo hebt overgenomen.

verder sws een leuk horloge, hou wel van die military stijl horloges

Het horloge komt exact overeen met een originele Glycine DH. De oxidatie van de Radium verf ziet er goed uit.
Ook het uurwerk is tot in detail overtuigend, geen reden tot twijfel voor mij.

Over het bandje kan ik niet oordelen, als Gekkehuus zegt dat er met Adelaars geknoeid wordt is dat alleen maar gunstig dan kan het foute bandje met Adelaar weg: gewoon een lederen nato er op.

Volgens mij klopt het geheel wel, ook het bandje.

Maar goed, je kan zoiets natuurlijk nooit helemaal zeker weten.
Maar de verkoper komt op mij betrouwbaar over.

Ja maakt mij verder ook niet uit , horloge lijkt mij ook echt,bandje niet .

Maar je snapt mijn verbazing toen ik mijn horloge ineens met adelaar op de achterdeksel te koop zag staan voor 5voudige prijs .