Nieuwe aanwinst.

Yes, ok: logisch. Nu was ik even in de bonen… ik dacht aan het rechtstreeks aflezen op de schaal van de slide-rule: die gebruik je alleen indirect…

Kom ik nu bij de opmerking: op de voorbeeld-foto hierboven staat de punt secondenwijzer toch gewoon in de tachy-schaal? Of vertekent de foto en steekt ie uit bóven de schaal? Dàn snap ik je opmerking over de afleesbaarheid, Freddy!

Bij de mijne eindigt de secondenwijzer in ieder geval geheel correct ìn de schaalverdeling en is het prima af te lezen. Een foto waarop het 't beste te zien is:

Misschien is het probleem door Breitling onderkend en inmiddels opgelost? :wink:

Je hebt gelijk. Zoals ik hierboven al aangaf geeft de secondewijzer op dit model juist wel precies de secondeschaal en tachymeterschaal aan. Die liggen express vlak tegen elkaar aan.

Op deze oudere Navi klopt er daarentegen niks van. De secondewijzer is te lang en zelfs de minutenwijzer valt helemaal over de tachymeterschaal heen.

Nog een voorbeeld zoals het moet, mooie lange secondenwijzer.
Dit zijn originele wijzers op horloges van ’ 40. In die tijd gebruikte men praktisch altijd lange wijzers wat voor mij persoonlijk mooier is.


Die bovenste ziet er inderdaad erg goed uit. Venus 150 met GMT functie?
Aan de juistheid van de lengte van de wijzers kun je toch wel een beetje zien hoe serieus de maker over zijn product is.

Een vergelijking met Breitling is per toeval omdat mijn Navitmer Fighter ook een secondenwijzer heeft tot de minutenrand. Vele andere merken hebben dit ook.
Daarom mijn opmerking en verwijzing naar de vintage modellen.
Het is mijn persoonlijke smaak. Voor mij is een lange slanke secondenwijzer, mooi model natuurlijk, zo mooi als een slank model van een … , je weet wel :smiley:

Hele fraaie klokken Freddy. Mag van mij zo door voor de Limited!

Mooi klassiek horloge. Top.

Jouw versie (met lange wijzer) vind ik toch net effe iets meer hebben als de andere. Ook een heel mooi horloge, qua kastvorm. Redelijk uniek stukje horloge, begrijp ik.

Bij de Breitling zit je op de slide rule met een langere seconden wijzer. Volgens mij is die lengte bij de Breitling (in ieders geval dit model) dus de goede lengte. Als hij dan langer moet is het slecht zo’n 2 mm, anders zit’ie toch over de slide rule heen.
De klokken van Freddy missen de slide rule en kunnen makkelijker een lange secondenwijzer hebben.
Maar goed dat is mijn mening en meningen verschillen :wink:

Zien er overigens erg leuk uit hoor Freddy die uurwerken. Ik wordt alleen jaloers op de maanstand. Die heb ik er niet opzitten :frowning:

Deze gelijkt er fel op. Met cijfers geeft het een heel andere loock.
Is de nieuwe mastercollectie van Longines.

Hallo Hein,

Neen geen keuze, alles of niets.
Natuurlijk kan men op internet iets zoeken maar de wijzerplaat bevalt me, dus ik zie niet in waarom te veranderen. Is ook het merk ETA.
Een ruil voor je PP misschien ??? :D…(grapje)

Freddy ik vind ze steeds mooier, worden deze klokken wel eens te koop aangeboden. Zo ja wat is dan het tarief waar rekening mee gehouden moet worden.

In Antwerpen wist ik ergens een te koop van een student voor ongeveer 700 euro tweedehands maar zal al wel verkocht zijn, is een 3 maanden geleden. Verder gaat men die nergens tegen komen, zijn eindwerken en ieder houdt zijn uurwerk, buiten een uitzondering.