Vandaag dit uurwerkje mogen ontvangen! Helaas lijkt het horloge te snel te lopen maar, geen probleem dat niet opgelost kan worden natuurlijk
Mooi
…en wat draait erin
Het zou kunnen dat hij gemagnetiseerd is geraakt. Een klein testje en je weet het zeker. Horloge hoeft daarvoor overigens niet uit de kast. Als de kompasnaald gaat bewegen moet het horloge gedemagnetiseerd worden.
Bedankt! Volgens mij is het een uurwerk dat via de wijzerplaat ipv de achterkant geplaatst is (geen idee hoe ik het moet uitleggen ), en ik ga er niet teveel aan prutsen want de wijzerplaat ziet er nog heel mooi uit. Zal dus even wachten zijn tot bij de horlogemaker tot ik weet welk caliber
Ga je het opnieuw laten vergulden? Wel een sympathiek dingetje…
Heb hem al gedemagnetiseerd, maar heeft niets geholpen . Zal dus even gereinigd moeten worden en eventueel de balans eens nakijken
Nog geen idee van. Ga de kast zometeen eens reinigen, en kijken hoe het er dan uitziet. Een nieuw glaasje erin ga ik wel doen als het horloge terug goed werkt.
Nieuw glaasje heeft het soweiso nodig. Vergulden hoeft de wereld niet te kosten en 't goud lijkt flink van de zijkant gesleten.
Hoop dat je 't kunt laten herstellen of een donorwerkje erin kan laten zetten. Tis toch een geinig dingetje.
Komt helemaal goed!
Een hele mooie klassieker !
…Ik heb ook nog ergens zo’n modelletje liggen in een van de doosjes
Het nog werkend werkje bij deze is een ETA 753
Thanks!
Ook een prachtig horloge! Mijn schroevendraaiertje past helaas net niet in gaatje voor de kroon los te draaien, dus helaas kan ik niet volledig zien welke er in de mijne steekt.