Nieuwe aanwinst!

Beste horlogeliefhebbers,

Inmiddels al weer ongeveer 2 maanden in het bezit van een nieuwe aanwinst maar nog niet de tijd gehad (en genomen) om hem hier met jullie te delen. Zelf ben ik helemaal gek op dit klokje dus wil ik hem jullie niet onthouden.

Het begon ongeveer anderhalf jaar geleden allemaal met de aanschaf van mijn eerste “echte” klokje. Sinds de aankoop is het virus van liefhebberij voor mooie uurwerken alleen maar groter geworden en dus werd het tijd voor een nieuwe aanwinst.

Na een stage en daarna een korte periode van fulltime werken voor een bekende financiele instelling had ik genoeg geld gespaard voor deze aanschaf (ik rook niet drink niet en ga niet uit).

Al tijdens de pauzes van mijn werk af en toe naar een juwelier in Den Haag geweest en daar uiteindelijk een brochure meegenomen van het merk.

Deze is een tijd blijven liggen maar na verloop van tijd begon het toch weer te kriebelen en dus besloot ik de knoop door te hakken.

op een woensdag de stoute schoenen aangetrokken en richting de juwelier van mijn vorige klokje gegaan.

Mijn collectie van “echte” horloges is hiermee met 100% toegenomen.

We gingen van:

Naar

Een Longines Master Collection Retrograde Moonphase dus. Een mond vol maar
in mijn ogen een zeer mooi en klassiek horloge welke goed past bij de sfeer van mijn werk.

Zoals gezegd ik wilde hem jullie niet onthouden. En ben natuurlijk benieuwd wat jullie er van vinden.

Groet,

Wow, mooie klok! van harte en heel veel draag plezier.
Wil ik ook !!!

Die Longines (tu) des te meer wijzertjes, des te leuker.

Groet

Herman

Dank u!

Ik heb me er over verbaasd dat er inderdaad veel wijzers op zitten en dat hij toch nog rustig is in de uitstraling en ook nog duidelijk af te lezen.

Persoonlijk vind ik hem iets te druk voor mij, maar het zeker een mooi horloge. Gefeliciteerd met je aanwinst. De Breitling mag er zeker ook zijn. Twee mooie horloges om een collectie mee te beginnen.

Die Breitling is (tu)(tu)(tu)

Schitterend! Veel plezier ermee!

gr.Joep

Een mooie verdubbeling van je collectie.
Veel draag plezier toegewenst.

Mvg, Kees

Gefeliciteerd met deze mooie start van je collectie!

Ben zelf ook ooit begonnen met Longines en Breitling. Inmiddels 5 x Longines; de Breitling heb ik via dit forum paar jaar geleden verkocht. Een SuperOcean 38 mm. in blauw of bruin staat op mijn wish-list.

Heb je na de beschaafde Breitling duikert bewust gekozen voor een “dressy”/meer geklede klok?

Grt. Marco

Twee pracht klokjes gefeliciteerd(tu)

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, hier is een fan! Wat een fantastische Longines!
Heb ook een Longines Master Collection (chronograph), maar zou hem blind voor deze willen ruilen :slight_smile:

Heb persoonlijk heel weinig met Breitling, maar vind deze superocean zeer fraai.

Kortom: Een topcollectie, van harte!

Kijk, dat is het. Leven als een monnik, maar wel een paar leuke horloges!:smiley:
De Superocean is mooi. Je moet alleen even inzoomen op het horloge.:wink:
De Longines is niet mijn ding. Maar jij vindt 'm mooi; daar gaat 't om. Veel plezier met je horloges!

Gefeliciteerd. De Breitling is overigens in deze wel mijn favoriet.

Super Longines!! (tu)

De fotos doen de horloges geen recht , mooie klokken hoor (tu)
Vooral de nieuwe Longine is prachtig !!!

Super Breitling!! (tu)

Super mooi setje:-)
Veel plezier er van…

@allen,
Dank voor de mooie reacties, het is uiteraard het belangrijkste dat je het zelf een mooi klokje vind maar het is leuk als andere liefhebbers deze gedachte met je delen.

Ik ben er ook erg trots op om op mijn leeftijd deze klokjes al te mogen dragen. tot voor kort was een breitling of een longines onbereikbaar.

Ik heb inderdaad bewust gekozen voor een meer gekleed “dressy” horloge. De breitling staat mooi maar is wat sportiever en bij een pak misschien iets minder geslaagd.

De Longines kan in mijn ogen in beide situaties. netjes op een pak en gewoonweg gaaf in casual. Vooral de retrogradefuncties hebben bij mij de knoop doen doorhakken. En dan vooral de secondewijzer op 6 uur welke na 60 seconden dus vliegensvlug terugschiet naar het beginpunt.

Naar ik begreep zijn er van dit model (in 2011 in Basel) nog maar weining van in NL ongeveer 40 bij de originele dealers. iets wat ik niet wist toen ik ging kijken. het feit dat de juwelier hem had was puur toeval daar hij hem pas een week binnen had na een jaar in bestelling te hebben gestaan.

Het horloge heeft voor mij alles, Een automaat, een aantal complicaties, vouwsluiting, bruin lederen band, zichtbodem en klassieke uitstraling.

Nogmaals dank voor allen die de tijd hebben genomen dit verhaal lezen en er op te reageren

Fraaie collectie heb je en van de Longines mag je van mij
nog veel meer foto’s op het forum plempen.
Wat een retegaaf horloge is dat.

Allebei erg mooi. Een van de weinige Breitlings die ik super vind en Longines kan al vaker op mijn bewondering rekenen. Erg stijlvol.