Nieuwe aanwinst

Al enige maanden op de uitkijk naar een zwart of antraciet horloge ter aanvulling van de rest.

Eisenpakket was:

zwarte/antraciete kast + band
niet groter dan 40 mm.
en niet al te dik
wijzerplaat zonder cijfers
minimaal 20 bar dichtheid.
automaat

Enige weken geleden was er de topic ,volgens mij “submariner”,waar men het oa. had over het Zwitserse merk Davosa. Had ik nog nooit van gehoord.Na enig graafwerk bleek het toch wel interessant voor me te zijn. Ook oa.de in de topic genoemde Steinhart’s bekeken ,maar deze valt buiten de boot vanwege z’n maat kast.

Op naar een dealer dus. laat dat nou net “Clockwise” in Hellevoetsluis zijn. “Lekker” dacht ik. Want bij Ruud is het gewoon goed winkelen. Heerlijk vrijblijvend ,zonder opsmuk en gebakken lucht.

Na een telefoontje bleek hij ook nog eens de laatste versie, van degene waar ik interesse in had ,net nieuw binnen te hebben gekregen.

Afgelopen vrijdag dus “vrrrrrrroemmm” door de drukke spits ,die eigenlijk de hele dag duurt, “van Rotjeknor” naar Hellevoet.

En daar was hij ,de ;

•Davosa Ternos Diver Automatic [16160055]in een “sub” look ,wat gewoon een keihard ontwerp is.

•stalen kast
•DLC oppervlakte behandeling
•Lunette van Keramiek
•kastmaat 40,0 mm
•dikte 12,5 mm
•Saffier met Datumloep [schijnbaar ook saffier]
•schroefbodem
•schroefkroon
•zwarte wijzerplaat met superluminova in wijzers en 5min.aanduiders.
•geschroefde stalen armband [dlc] met duikverlenging en dubbele fliplock.
•Massieve bandaansluitingen
•ETA2824-2
•Waterdicht, 200 m.

Prachtige hoogglans box

de “sub look” is duidelijk

datumloep is gewoon uitstekend.

• nog wat leesvoer mee gekregen van Ruud. (tu)

Eigen bevindingen ;

goed afgewerkte kast
mooie gesigneerde kroon
uitstekende uitlijning van de wijzers [erg belangrijk voor mij]
uitstekende uitlijning van de lunette/duikring [net zo belangrijk]
Superluminova werkt goed en de hele nacht door
En , het uurwerk , n 2824-2 ,loopt op dit moment buitengewoon goed. De afgelopen vrijdag het horloge om 16:00 uur bij Ruud gelijk gezet[atoomtijd] en deze heeft nu, de dinsdag erna om 21:25 ,een voorsprong gekregen van wel 5 secondes !!
Blij ? Ja hoor. Kan er weer even tegenaan.

Bedankt voor het lezen.

Groetjes en proost,
Elf.

Stoer ding,gefeliciteerd.

met vriendelijke groet,
Aad

Mooie klok, ziet er goed uit (tu).
Veel plezier met deze aanwinst.

Mvrgr, Andre

Van harte! Stoere klok via een leuk adres!

Erg mooie klok , gefeliciteerd.

Mooi!!!

Stoer stealth ding!

Grt, Matthijs

Absoluut stoer en het complete zwart staat er goed bij. Merk zelf dat ik altijd een beetje kriebels krijg van dit soort hommages maar dat is puur persoonlijk.

Geniet ervan!

Wauw, prachtig klokje! (tu) Veel plezier ermee!

Proficiat met je stoere klok! Eigen lerenbandje? Ziet er mooi opgevuld uit.

Van harte! :slight_smile:
En uitermate geschikt voor oranje isofrane of oranje zulu strap!

Mooi hoor een klok met een keramische bezel. Moet ik ook nog een keer hebben, hebben, hebben…
Veel plezier ervan!

gefeliciteerd met je aanwinst!

Mooi horloge gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst

Mooie klok hoor , veel kijk /draag plezier ervan, persoonlijk vind ik m op staal mooier , smaken verschillen. :wink:

marnix.moed Schreef:

Proficiat met je stoere klok! Eigen lerenbandje?
Ziet er mooi opgevuld uit.

Merci!.

Nee, geen eigen maak. Maar wel “gepimped”.

Van origine een Seiko band.

Aan de binnenkant opgedikt d.m.v. strookjes leer. Deze strookjes vullen mooi de “horlogegeul” ,onstaan door de vele jaren horlogegebruik , in de pols op.
Ook bij de bandaanzet zijn de “pendoorvoersleuven” aan de binnenkantbovenzijde dikker gemaakt. De overgang van kast naar band is nu mooi gelijk.[zie rechterkant foto onder]

pvd sluiting laten komen

En ,afgelopen zondag de lijn van de bestuurbare vlieger van mijn jongste zoon aan één kant een meter korter gemaakt. :smiley: . Zwart eruit wit erin.

Voila!

Elf.

IAMsterdam Schreef:

Absoluut stoer en het complete zwart staat er goed
bij. Merk zelf dat ik altijd een beetje kriebels
krijg van dit soort hommages maar dat is puur
persoonlijk.

Geniet ervan!

Dank je. En ik begrijp wat je bedoelt. Het is dat hij helemaal zwart is en, volgens mijn beperkte Rolex kennis, is er nog geen zwarte uitvoering uitgekomen van de "sub’. Ik heb de gewone stalen versie [+ keramiek] ook gezien bij Clockwise ,en ja hij is “bloody nice” , maar ook misschien “net te”.

Elf.

lance_explorer Schreef:

Van harte! :slight_smile:
En uitermate geschikt voor oranje isofrane of
oranje zulu strap!

(tu)
Heb ik ook al aan zitten denken.Maar dan niet met oranje of andere felle kleuren. Ik ben al een ouwe lul. Iets in zwart leer met pvd hardware.

Cheers,
Elf.

sanderCertina Schreef:

Mooie klok hoor , veel kijk /draag plezier ervan,
persoonlijk vind ik m op staal mooier , smaken
verschillen. :wink:

Dank.

De stalen uitvoering is erg mooi ,maar bij mij was dat gat al voorzien d.m.v. een Hydroconquest.
Ik miste gewoon iets in het zwarte “kleurpallet”. :slight_smile:

groet,
Elf.

Aparte look, helemaal zwart. ff wennen.
Veel plezier met je nieuwe aanwinst