Nieuwe aanwinst

Dag allemaal! Gisteren mijn Explorer II verruild voor deze beauty :slight_smile:

PAM00112G








Zo ziet 'ie er ongeveer uit met een leren band:







Bedankt voor het kijken!

Beste karel,

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

geen ruil waar je spijt van gaat krijgen (denk ik).

draag hem in gezondheid.

groet, Wimster

Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, als je nog wil ruilen?? :slight_smile:

Gefeliciteerd, maar ook jammer in mijn ogen. Ik vind de exp. mooier, maar ik ik hou dan ook zelf niet van de Paneraiā€™s met ā€œgrolsch-beugelā€ :frowning: Het model met de onbeschermde kroon (ben type even kwijt) vind ik daarentegen erg mooi.

Maar het gaat om JOU draagplezier !

Erg Mooi (tu) en mooi zwart .

Veel plezier ermee.

Dit is echt een hele goede ruil geweest.

Persoonlijk vind ik de explorer namelijk niet bijzonder en de Panerai wel!

Veel plezier ermee!

mooi zegā€¦zou wel eens mijn volgende kunnen worden

Leen,

De radiomir.

Mooi, Karel! Zeker met die rubberen band!

Dat is zeker een goede ruil geweest. Deze ā€˜kaleā€™ Panerai vind ik ook errug mooi. De leren band staat hem trouwens beter, nog beter een zwarte leren band, maar dit laatste is persoonlijk.

Draag hem in goede gezondheid, Gerwin

mooie klok (tu) veel plezier ermee

Bedankt voor de hartelijke reacties allemaal!!

De Explorer II moet je inderdaad van houden, je vind 't wat, of je vind 't echt niks. Zo vind ik bijvoorbeeld de Yachtmaster verschrikkelijk. Maargoed, ik was al heel erg lang naar een mooie Pam112G op zoek en ik heb 'm gelukkig gevonden. Er zijn ook maar 1200 van :wink:

Fraai ! Lijkt me een goede ruilā€¦

Veel plezier ermee

Groet
Mark

Karel,

Er zijn er ā€˜ā€˜maarā€™ā€™ 1200 van? Weet jij wat het verschil is met de ā€˜ā€˜normaleā€™ā€™ PAM00112? Waar staat die G voor? Ben daar wel benieuwd naar.

Weet je wat ik ook eens gelezen heb Karel, op het forum van timezone? Je hebt een rolex, die word je blijkbaar beu en dan ga je naar panerai, en een tijd later ga je terug naar rolex. Je houdt ons toch op de hoogte mag ik hopen! Persoonlijk nooit een panerai voor mij, wel de explorer, maar zoals al zo vaak gezegd, het is persoonlijkj, gelukkig maar.

G staat voor het produktiejaar, 2004 in dit geval. De G-serie is de laatste 112 met de gewone wijzerplaat, vanaf de H serie is de sandwich-dial geĆÆntroduseerd.

Fraaie aanwinst Karel, en in mijn ogen een mooie ruil, geniet ervan.

Ruud

Hele mooie klok, met leren band toch net iets mooierā€¦

Ruud,

Wat houdt die sandwich-dial precies in? Is de wijzerplaat dan anders?

Een gewone wijzerplaat:

en een sandwich-dial:

Bij de sandwich-dial zijn de cijfers uitgesneden en ligt er onder de wijzerplaat een plaat met lichtgevend materiaal, bij de gewone plaat zijn de cijfers met lichtgevende pasta opgebracht.

Ruud

Dat is een geinige constatering!

Ik ben benieuwd of dat ook de psychische onderliggende bedoeling van mij was. Ik ben sowieso nog van plan om binnen nu en een paar jaar een Submariner te kopen, dus terug naar Rolex zal ik altijd gaan. Ik denk alleen niet dat deze Panerai voor een ander horloge zal gaan wijken. Ik ben er toch wel erg blij mee en trots op.