Vandaag mijn nieuwe aanwinst binnen gehad. De fotos heb ik even van de verkoper gestolen Ben er super blij mee, wou al langer een mechanische alarm klok.
Het is een Poljot Navigator Alarm. Het is een limited edition nummer 510.
Uurwerk: Poljot 2612.1
Ik moest wel even goed kijken hoe ze dit hadden opgelost met doorzichtige achterkant. Ik heb een verre voorvader (oom?) uit de tachtiger jaren met hetzelfde uurwerk.
Hierbij zit van binnen aan de dichte achterkant een metalen pin waar de hammer tegen aan ramt.
Bij jouw exemplaar zit er zo te zien een klein doorzichtig buisje aan de doorzichtige achterkant vast waar de hammer tegen aan gaat. Slim!
Mooi hoor !
Vind het dan wel een beetje jammer dat er geen cyrillische tekens op staan, hoort toch wel bij een russisch horloge volgens mij…
Niettemin een heel mooi horloge !(tu)
Proficiat! Heb een zwak voor mechanische alarm
klokjes. En helemaal als ie er zo stoer uitziet.
Jammer van 3atm en kweenie of ie saffierglas
heeft?
Hm… dat laatste komt een beetje kritisch over. Maar is beetje een algemene tik van me. Zie je zo een stoer klokje om de pols, maar dan kan de special ops guy of survival avonturier er geen duik mee nemen.
@Luwe: Klok is 43mm groot zonder kronen, en ca. 13mm dik.
@marnix: kritiek is geen probleem hoor, je hebt ook wel een beetje gelijk. 3ATM past niet echt bij dit horloge maar goed dat ik er niet mee ga zwemmen of survivalen.
Hij heeft helaas ook geen saffier maar wel een erg mooie bolling in het mineraal glas.
De lume is trouwens ook erg goed vind ik. Ik heb hem nog niet veel gedragen maar wat me opvalt is dat ik het alarm hamertje (zo noem ik het maar even) een beetje hoor rammelen, is dit normaal?
@Luwe: Klok is 43mm groot zonder kronen, en ca.
13mm dik.
@marnix: kritiek is geen probleem hoor, je hebt
ook wel een beetje gelijk. 3ATM past niet echt bij
dit horloge maar goed dat ik er niet mee ga
zwemmen of survivalen.
Hij heeft helaas ook geen saffier maar wel een erg
mooie bolling in het mineraal glas.
De lume is trouwens ook erg goed vind ik. Ik heb
hem nog niet veel gedragen maar wat me opvalt is
dat ik het alarm hamertje (zo noem ik het maar
even) een beetje hoor rammelen, is dit normaal?
gelukkig, het was ook zeker niet bedoeld om je plezier te bederven ofzo, maar meer wat ik persoonlijk in een horloge zoek/belangrijk vind.
hm… ik heb nog geen ervaring met russische alarm horloges, maar bij sommige van mij rammelt ie ook als je het alarm niet “uit” hebt gezet. nadat t alarm is af gegaan, zet ik t palletje/kroon/knopje in de stand waarin normaal het alarm niet af kan gaan. volgens mij zet dat t hamertje vast.