Nieuwe aanwinst

Ik zit eerlijk gezegd niet zo vaak in deze hoek van het forum, maar vandaag is een nieuwe aanwinst binnengekomen die hier qua leeftijd prima thuis hoort.

Als zolang ik geïnteresseerd ben in horloges zijn er een paar merken en modellen die ik als iconisch zie. En de Rolex Datejust staat daar heel hoog tussen, zo niet op de eerste plaats. Maar is dat wat voor mij? Zijn ze niet te klein, moet hij staal of two-tone, en welke? Nu was ik zelf iemand die graag dingen probeerde met goedkope hommages (of hoe je ze noemen wilt ;)) en na het proberen van vele modellen en uitvoering kwamen toch de sub modellen en de DJ modellen steeds weer uit het laatje, terwijl veel anderen bleven liggen. Dus het moest er een keer van komen. Eerst maar eens sparen en op zoek naar de juiste uitvoering.
Het liefst two-tone dus, en 1601 uitvoering met PiePan dial. Niet te verrot, maar je mag wel zien dat hij op leeftijd is. En opeens zag ik vorige week deze op Ebay staan! Dit moest hem worden :}
Beetje bieden, geld overmaken, en vanmiddag kwam hij binnen!

En het leuke was, deze heeft in 2005 nog een factory service gekregen, en alles zit daar nog van bij. Dus meteen een leuke set:

Ik ben er in elk geval heel erg blij mee, en ik blijf er naar kijken. Nu nog een rolex gesp er bij, en misschien nog een orgineel doosje, en het is helemaal goed.

Maar ja, nu wil ik eigenlijk ook de stalen met grijze plaat, en een 1803 >X

Groeten,

Martin

PS, toen ik net de datum goed zette, zag ik ook nog een open 6 (tu)

Prachtig Martin! Wat een klasse klok (tu)

Mooi man, van harte!!

En nog een sigma dial ook, toe maar (tu)

mooi klokje hoor gefeliciteerd

Mijn beste,

Wat een fantastische aanwinst!!
Een aanwinst om trots op te zijn!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze gelouterde vintage.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Een echte aanwinst. Mijn complimenten voor je goede smaak.

Mooie foto’s van een mooi horloge, Martin!
Van harte en veel draagplezier!

Enuh…de grijze plaat kan ik je aanbevelen;)

Proficiat met deze begerenswaardige Datejust (tu)
Ik kan me voorstellen dat je er blij mee bent en
er constant op zit te kijken :wink:
Zo’n grijze als van Brutus is idd. ook heel erg mooi.

Ik wens je er heel veel (draag) plezier mee/van!

mvg

Ik ben eigenlijk geen fan van twotone, maar dit is wel een beauty hoor, gefeliciteerd!

JackW Schreef:

Ik ben eigenlijk geen fan van twotone, maar dit is
wel een beauty hoor, gefeliciteerd!

Dat was ik eerst ook niet. Maar bij dit horloge vind ik het juist wel mooi.
Een prachtig horloge. Die schuin aflopende rand van de wijzerplaat vind ik ook een mooi detail. Gefeliciteerd met deze stijlvolle klassieker.

Groet, Jurgen

Heel mooi. Gefeliciteerd met je aanwinst. (tu)

Een mooie klassieker! Gefeliciteerd. (tu)

36mm draagt ook nog eens erg leuk… :slight_smile:

gr. Glenn

Ik vind hem onwijs mooi! Feli :slight_smile:

Zoooheeee!!! X(
Gefeliciteerd met deze zeer fraaie aanwinst!! :)-D

Hoe oud issie??

Gave aanwinst Martin (tu) Ook al maken ze zo’n miljoen horloges per jaar, ik blijf ze speciaal vinden. Afgelopen zomer mijn gouden Rolex verkocht, omdat ik er geen originele band bij kon betalen (6500 Euro :sunglasses: ) Maar een vintage Rolex Sub blijft op mijn lijstje staan.

Bedankt allen voor de reacties (tu)

tjvreeken Schreef:

Zoooheeee!!! X(
Gefeliciteerd met deze zeer fraaie aanwinst!!
:)-D

Hoe oud issie??

Ongeveer net zo oud als ik :slight_smile:

Mijn bedoeling was er een te kopen van ongeveer '71 maar ik geloof dat deze net een jaartje jonger is.