En ja hoor, eindelijk binnen vanuit Duitsland. Verkregen door een ruil met mijn, op het forum aangekochte Glycine Combat Sub. Fijne klok overigens, mooi afgewerkt en de kwaliteit straalt er van af, maar het deed me niet zo veel helaas.
Dus ging ik wat zoeken op het Duitse Uhrforum.de voor eventuele andere horloges waarvoor ik mijn Glycine wel zou willen ruilen. Toen kwam ik hem tegen. De Tutima Pacific Chrono. Dat leek me wel wat, ik heb namelijk nog nooit een Tutima gehad. En ja hoor, de verkoper wilde hem wel ruilen. Vlotte afhandeling, altijd fijn(tu).
En toen kreeg ik hem binnen. Goed verpakt, maar toen ik het originele doosje zag, was het wel even slikken, want die zag er zeer gehavend uit. Als het horloge maar in een goede staat is. Gelukkig was het horloge in een bijna perfecte staat, zeker voor een exemplaar van titanium uit 1998.
Maar toen stond ik nog voor een uitdaging, namelijk uitvogelen hoe het uurwerk in elkaar zit. Er zit namelijk een Eta 252.261 in met veel functies. Met het onduidelijke meegeleverde instructie boekje van Eta zelf werd ik ook niet veel wijzer, dus even met de verkoper gemaild, en hij legde het me goed uit. Hij heeft onder andere seconde, minuten, 1/10 seconde, uur, en split-time functies. (Kan zijn dat ik nog iets ben vergeten :+ ). In ieder geval genoeg(tu)
Maar goed, let’s cut the crap and get to the point. Het gaat dus om een Tutima Pacific Chronograph 759-02, is van Titanium en heeft een Eta 252.261 uurwerk, komt uit 1998 en loopt werkelijk fantastisch. Ik weet niet hoe de Tutima’s uit het duurdere segment aanvoelen, maar deze voelt kwalitatief heeeel hoog. Ben er helemaal happy mee. (Ik ga er waarschijnlijk wel een andere band omheen doen)
En tot slot dan de foto’s:
Hij heeft ook een duikers(?) extensie.
Bedankt voor het lezen and have a good one!
Met vriendelijke groet,
Jelle