Nieuwe aanwinst!

Na het probleempje met het schroefdraad van de kroon kan jullie nu mijn nieuwe aanwinst laten zien :smiley:

Mooi! :~

Ziet er goed uit! Gelukkig is alles gelukt:D!

Heel veel plezier ermee gewenst!

Probleem opgelost hoop ik?
Erg mooie Hamilton, veel draag en kijkplezier.

Mooi man, proficiat!

mvg

Gruwelijk mooie klok zeg :}

Vind de cijfers ook erg apart weergegeven, netjes ā€¦
Klokje om trots op te wezen (tu)

Veel plezier ermee !

.

Mijn beste,

Kort en krachtig:
hij is prachtig!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Dank allen! De wijzerplaat is ook apart. Afhankelijk van de lichtinval is of de buitenste ring of de binnenste ring mat of glanzend zwart. Volgende internet foto illustreert dit een beetje:

Mooi hoor(tu). Veel plezier met deze nieuwe aanwinst.

Gr Wouter

Erg mooi horloge! Moet ook nog eens aan een Hamilton :wink:

Mooi!

Heel mooi horloge gefeliciteerd (tu) wat was nu het probleem ?

De kroon was een ietwat droog en het draad nog scherp. Na een paar keer open en dicht draaien liep het al een stuk soepeler. Maar ik was bang dat ik dan het draad zou vernielen.

Klasse apart hoor! Ik heb alleen maar meer waardering voor die Hamilton gekregen. Veel draagplezier!

Gefeliciteerd! Mooi dat 't opgelost is. En fijne serene foto, die eerste!(tu)

proficiat! hadden ze t vervangen of gerepareerd?

Gerepareerd. Dat ā€œslingerenā€ van de kroon was normaal volgens de horlogemaker (mijn andere horloges met schroefkroon doen dit niet maar goed) en de kroon draaide zwaar omdat het schroefdraad wat droog was en nog scherp omdat het nieuw is. Na een paar keer open en dicht draaien gaat het inderdaad al beter. Als het toch nog niet naar mā€™n zin is ga ik gewoon weer terug :slight_smile:

Jeffreyh1984 Schreef:

Gerepareerd. Dat ā€œslingerenā€ van de kroon was
normaal volgens de horlogemaker (mijn andere
horloges met schroefkroon doen dit niet maar goed)
en de kroon draaide zwaar omdat het schroefdraad
wat droog was en nog scherp omdat het nieuw is. Na
een paar keer open en dicht draaien gaat het
inderdaad al beter. Als het toch nog niet naar mā€™n
zin is ga ik gewoon weer terug :slight_smile:

Ik weet niet wat slingeren van de kroon betekent. Heb wel schroefkronen , waarbij de kroon wat ā€˜wiebeltā€™ op de stem. Als je de kroon beetpakt, kun je em zeg maar een klein beetje zijwaarts heen en weer bewegen door een speling.