nieuwe aanwinst

ik vind dat een stemvork horloge in een beetje horlogeverzameling niet mag ontbreken. ik had de gewoonte om op e-bay zo af en toe eens mee te bieden als ik wat langs zag komen. tot een paar maanden geleden viste ik achter het net maar eind mei was het dan een keertje raak… een tissot tissonic met het esa 9162 kaliber (als ik het met bril van m’n vrouw en vergrootglas goed zie…) hij werd (voor weinig overigens) verkocht als defect. mijn (bij voorkeur mechanische) horlogemaker dacht dat-ie onherstelbaar beschadigd was. als er iemand een adres voor een contra-expertise heeft, hoor ik dat graag… de tissot verdween in ieder geval de rommel-la in de keuken (hoe berg jij je horloges op… :wink: ) en ik ging weer op oude manier verder om aan een werkend stemvorkhorloge te komen. op het moment dat het eigelijk niet uitkomt (dure decembermaand enzo…) kwam deze onderstaande nos certina langs. met de genoemde decembermaand in het achterhoofd een naar mijn idee niet te hoog bod neergelegd. tot mijn grote verrassing won ik ook nog, zelfs een tientje onder m’n uiterste prijs… 't is eenzelfde kaliber als de tissot maar deze zoemt vrolijk en wijkt een minuutje ofzo af in de week… ik ben nooit zo precies met dat soort dingen… feit is in ieder geval dat ik de laatste week niets anders om heb en meer reacties op deze heb gekregen als op m’n ariadne… en dan nu de foto"s… 't zijn de foto"s van de verkoper, ik zal me nog wel eens wagen aan een wrist shot maar heb dat nu niet voorradig…

dit issem dan…

beetje ielig bandje met een even ielige certina gesp

en een gesigneerde kroon, helemaal af dus

groet

klaas

Ziet er goed uit voor zo`n oudje en met originele band(tu)

Ik ben zelf ook in het bezit van een stemvork horloge…het zijn mooie dingen.

leuke aanwinst en zo te zien nog in een super staat… (tu)

horloge is nog in zeer goede staat! gefeliciteerd!

Dat is heel apart (tu)

Ze zoemen zo lekker…:smiley:

Veel plezier ermee