Nieuwe aanwinst

Hallo allemaal, tot nu toe verzamelde ik alleen Pontiac. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat ik Breitling een mooie volgende stap vond. Vandaag ontving ik mijn nieuwe aanwinst en deze is wel echt :slight_smile: Het is een Breitling Colt uit 1998. Keurig met alle papieren, Breitling ‘stoffen box met rits’ en twee originele gespen (18 mm en 16 mm). Ik ben er erg blij mee en hij ziet er nog erg goed uit. Er volgen nog betere foto’s maar ik moet nog een nieuwe band kopen.
Nu heb ik een aantal vragen waar jullie me misschien verder mee kunnen helpen…

  • Was de zwarte stoffen box in 1998 de enige bijgevoegde of zat ook nog een grotere box bij. Dan wil ik deze er nog bij kopen
    -Kunnen lichte krasjes uit de dit type kast gepolijst worden daar de kast matter is van oppervlak
    -Is er een simpel middeltje tegen lichte krasjes op het glas?
    -Kennen jullie websites in Nederland waar ik een zwarte band van 18 mm kan kopen, met wit stiksel. Liefst identitiek aan vorm van originele band. Ik zoek iets in de gewone prijsklasse zoals op uhrenarmband.de Anders had ik daar besteld maar ik ‘moet’ hem a.s. zaterdag hebben. Ik vind een originele Breitling band (de goedkoopste die ik vond is 65 euro) belachelijk duur. Tenzij iemand er eentje heeft liggen voor een leuke prijs natuurlijk. Ik heb trouwens de gebruikte 20 mm echt kroko lederen band hier liggen. Ik weet niet of iemand er iets mee kan doen, anders stuur me maar een persoonlijk bericht, dan stuur ik hem gratis op.

GR Ron

gefeliciteerd ! en ik geloof dat je nu wel een compleet originele aan de haak hebt geslagen :smiley:

gefeliciteerd, mooi horloge. Lang voordat het horlogevirus mij echt te grazen nam heb ik ooit een breitling colt gekocht, en jaren achtereen gedragen. Draag hem nu nog vaak 's nachts. Ik heb er al jaren heel veel plezier van. Dat plezier zul jij vast ook nog voor jaren hebben. Heelijk horloge heb je uitgezocht.

Marijn

Ja dat is al heel wat hahaha… Ach wie weet, wordt die vintage Breitling wel een collectorsitem :slight_smile:

Het kroko bandje is al weg…

Krassen wegpolijsten uit de kast zal vast gaan maar ik durf het niet :smiley:
Als het glaasje echt glas is kun je de krassen er bijna niet uit krijgen.
Kijk voor de bandjes even bij de aanbieders op http://horloge.startpagina.nl, wie weet zit er wat bij.

En gefeliciteerd he? (tu)

Ik vindt het maar n nep advertentie.

(:smiley: (:smiley: (:smiley: (:smiley: (:smiley: (:smiley:

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.

nep advertentie?

Moet ik het nog uitleggen :S

… je dacht toch eerder n (Breitling) nepper te hebben gekocht? :stuck_out_tongue:

Gefeliciteerd Ron, mooie aanwinst, is het een automaat of quarts? Ik heb zelf een quarts uit 1999, deze zit in zo’n bruine bakeliet-achtige box, en daaromheen zit een kartonnen doos.

Ruud

Ach zo Tony :slight_smile: ja het is allemaal wat haha. Ruud, het is een quartz. Had jij er toen ook zo een zwart stoffen doosje bij? Ik heb wel slecht geslapen met het horloge om: wat geeft dat ding een licht :slight_smile: :slight_smile:

Nee, ik had alleen die bruine bakeliet-achtige doos en de kartonne omdoos, en natuurlijk kreeg ik er zo’n mooie pet bij van de juwelier :smiley:

Ruud

  • Was de zwarte stoffen box in 1998 de enige bijgevoegde of zat ook nog een grotere box bij. Dan wil ik deze er nog bij kopen
    Deze stoffen box is een box waarin het horloge naar de juwelier wordt gestuurd na het onderhoud. Origineel zit er een bruine bakkeliet box bij en een kartonnen omheen met de o.a. afbeelding van een vliegtuig. Deze dozen zie je nog weleens langskomen op Ebay en marktplaats en kosten bij elkaar zo’n 50 Euro.

-Kunnen lichte krasjes uit de dit type kast gepolijst worden daar de kast matter is van oppervlak
Polijsten kan niet, want dan krijg je een hoogglans op de horlogekast. Er zijn wel wat middelen te koop waarmee je mat kunt ‘polijsten’, hierbij moet je wel voorzichtig te werk gaan.

-Is er een simpel middeltje tegen lichte krasjes op het glas?
Krassen op het glas? Zal wel geen Saffier glas zijn dan. Krassen uit het glas kun je wel vergeten. Pas op met het polijsten van het glas, als er een coating overheen zit, dan wordt deze beschadigd.

Dan kan ik er denk ik vanuit gaan dat ik bij het horloge deze twee dozen zoeken, want in 1998 zullen er wel dezelfde bij hebben gehoord. Hoe kan ik zoen of er een coating op het glas aanwezig is? Kan ik deze bezel wel laten polijsten, ik meen dat hij van gewoon staal is. Gr Ron

De coating kun je wel zien (niet altijd) doordat er een blauwe gloed verschijnt als je onder een bepaalde hoek naar het glas kijkt. Op internet kun je waarschijnlijk wel de juiste specs vinden van het horloge en dan kun je nalezen wat voor type glas het is.

Je zegt dat je het laat polijsten, dus als je hem naar een horlogemaker brengt dan zou ik me niet druk maken of het mat of hoogglans gepolijst is. Een vakman weet er dan wel raad mee. Zelf doen is altijd oppassen geblazen, omdat je niet de juiste spullen hebt.