Altijd leuk als je een uitverkocht model tegen het lijf loopt die je graag aan je collectie wil toevoegen, er was dus ook geen twijfel en de koop was snel gedaan.!
Super blij mee!
Proficiat !
ik hoop dat het niet gebeurd, maar zo’n ding
is zelfs met een paar flinke butsen en krassen nog erg mooi.
mooi doorleefd is niet lelijk zei m’n grootmoeder altijd.
Ja, dat vroeg ik me inderdaad ook af
Je ziet nogal wat horloges die erg lijken op de panerais
Zijn dit nu “hommages” of is dit gewoon een oermodel klok dat zowel luxe als goedkope merken voeren?
Net zoals sommige duikers op elkaar lijken, maar geen kopieen zijn.
En dan hebben we het dus niet over de neppers die ze op MP aanbieden als Panerai
Ja, dat vroeg ik me inderdaad ook af
Je ziet nogal wat horloges die erg lijken op de
panerais
Zijn dit nu “hommages” of is dit gewoon een
oermodel klok dat zowel luxe als goedkope merken
voeren?
Net zoals sommige duikers op elkaar lijken, maar
geen kopieen zijn.
En dan hebben we het dus niet over de neppers die
ze op MP aanbieden als Panerai
de definities zijn volgens mij niet officieel, maar wat ik er tot nu toe v heb begrepen is dat replicas bijna identieke kopieen zijn incl merknaam en andere tekst op de klok en hommages die ook bijna identieke kopieeen zijn, maar zonder de merknaam en bijbehorende prints. soms laten ze alles blanco, soms zetten ze er zelf wat op.
al t andere vind ik onder de noemer vallen van zwaar of licht geinspireerde klokken. die hebben bepaalde kenmerken v n ander merk, maar voegen er hun eigen sausje aan toe. je zou daardoor bepaalde dingen kunnen herkennen, maar het niet verwarren met t origineel.
magrette zou ik zwaar geinspireerd noemen, omdat v n klein afstandje je t zou kunnen verwarren met n panerai, vooral nu ze zelf ook modellen leveren zonder die beugel.
maar v dichtbij is direct duidelijk dat t niet om n panerai gaat. meest duidelijke is behalve ander merkje ook de wijzerplaat met 03,06&09.