Nieuwe aanwinst.

Was vanmorgen bij Van Willigen in Den Haag voor wat informatie over een Oris model de XXL Pointer Day.
Ik vroeg de verkoper wat hij voor klok omhad. Bleek een Ingersoll te zijn, automaat met een diameter van 44 mm.
Voor de prijs (€ 169) kon ik hem niet laten liggen. Leuke klok (raggertje) voor erbij.
Kan iemand mij vertellen wat voor uurwerk erin zit? Myota?
En ter info; hier op het Forum is in het verleden al vaker gevraagd waar Ingersoll te koop is. Van Willigen heeft een, schat ik, 10-tal modellen.

Gr. Patrick

Wat grappig dat Van Willigen Ingersoll verkoopt. Ik dacht dat ze alleen in het hele dure segment horloges verkopen. Volgens mij is de merknaam Ingersoll inderdaad opgekocht door iets Aziatisch. Doet niets af aan het feit dat het een mooie klok is. Veel plezier ermee!

Heel mooi Patrick,

In het echt vind ik hem zelfs nog mooier, te mooi voor een raggertje.

Het zal idd wel een aziatisch uurwerk zijn.

Veel plezier ermee!

Mooie klok Patrick, daar loop je beslist niet voor %&# mee.

Da’s wel een heel aparte GMT , zelfs de datum staat op een niet alledaagse plaats.
Veel plezier ermee

Gelukkig! :smiley:

Hoi Patrick

Ook ik heb een Ingersoll en dan één van 48mm (zonder kroon) de Geronimo. Deze week heb ik hem weer met veel plezier gedragen. Volgens mij is het één of ander Aziatisch uurwerk, volgens mij heeft een Miyota 21 Jewels.

Nog even een vraagje; Gaat de datum door tot de 39 of houdt het bij 31 op? En waarom staat er GMT op?

Jürgen,

De datum loopt tot de 31e. Het is wel grappig dat de 1e ook als “1st” wordt aangeduid. De 2e komt als “02” te voorschijn.

Volgens mij zit die GMT zo (zeker weten doe ik het niet):
Je kunt er een tweede tijdszone mee instellen. Als je bijvoorbeeld in Engeland of Portugal bent dan ben je een uur terug in de tijd t.o.v. Nederland. Als je dan wilt weten hoe laat het in Nederland is dan stel je de tijd ter plaatse in bijvoorbeeld 12.00 uur en zet je de GMT vervolgens op 13 (van er een uur bij op tellen).

Gr. Patrick

Patrick, gefeliciteerd. Ik moet zeggen dat ik dit wel een hele mooie subtiele wijze van tweede tijd weergeven vindt. Dat hebben ze daar bij Ingersoll goed bedacht.

Gerwin

Aha zo, tja eigenlijk best wel simpel. Bedankt.

Is het al gelukt om de GMT apart in stellen, Patrick?

Als je vaak naar India reist heb je een probleem, de tijd daar wijkt halve uren af…

Heb net een retourtje Bombay gekocht om het uit te proberen :smiley:

Die plaats voor de datum was me niet eens opgevallen, moet je nagaan. Nu je het zegt: inderdaad apart.

Deze lijkt er wel veel op :wink:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=9219&item=5017778766&rd=1

Heel erg Jürgen! Eigenlijk is het 'm gewoon met een kleine nuance-verschillen.