Nieuwe Aanwinst!

Al een tijdje geleden dat ik weer een echt nieuwe aanwinst heb gepost, toen ik deze op MP zag staan heb ik snel toegeslagen, na wat onderhandelingen waren we er snel uit en vandaag kwam hij binnen.

Het gaat om de Lew & Huey Ricardo chronograaf. Het merk Lew & Huey is gestart als een kickstarter project en de Ricardo was het eerste vlaggenschip van dit merk. Hij is er met een blauwe wijzerplaat en een zwarte. Ik heb de zwarte nu verworven. Van beide kleuren zijn er 150 gemaakt en nummer 12 is nu in mijn bezit.

Na een aantal reviews gelezen en gezien te hebben was ik vrij snel overtuigd dat ik deze klok moest hebben en nu hij hier is maakt hij zijn verworven lof ook echt waar, wat een mooie klok is dit, prachtige dial (lichte sunburst, niet op de fotos te krijgen) en ook de binnenkant is gaaf.

Binnen in tikt een Sea Gull ST1940, normaal is sea gull niet heel speciaal maar in dit geval is het een collum wheel chronograaf gebaseert op een oud zwitsers venus uurwerk, deze seagull kom je niet zo vaak tegen.

Dit uurwerk in combinatie met de prachtig gepolijste kast, mooie gedraaide lugs, saffier glas aan beide zeiden en AR coating maakt dit voor mij een klok die erg veel waar voor je geld bied!

Hierbij de foto’s (sorry zijn met de Iphone geschoten maar dat mag de pret niet drukken)

Hoewel dat ‘blaffende hond’ logo niet zo mijn ding is, is het verder een prachtig horloge, met name ook in combi met die band.(tu)

Veel plezier ermee!

Wat een mooie Niels, gefeliciteerd! (tu)

Mooi! Chris heeft in korte tijd een leuk merk neergezet. Zijn nieuwe modellen zijn ook niet verkeerd. Veel plezier er mee!

Mijn beste,

Een mooie aanwinst van een horloge, met een verhaal!!
Aparte band ook!!
Geniet er met volle teugen van!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Heel gaaf. De onderkant van de secondewijzer symboliseert een hondendrol . :smiley:

Dat had je nou niet moeten zeggen, André, over de staart van de secondewijzer >X
Niks van aantrekken, Niels, je hebt een prachtklok, geniet ervan (tu)

Ik dacht eerst dat het merchandise was van dat televisieprogramma : man bijt hond.

? :smiley:

Erg leuk horloge! Het logo vind ik juist wel wat hebben en Zeker icm de secondewijzer!

Een erg mooi horloge en die band is ook zeer gaaf! Leuke aanwinst!

Mooi!(tu) Zeker in combinatie met de spectaculaire bruine band! Gefeliciteerd!

Leuk horloge!

Maar dat uurwerk is toch de SeaGull ST19 (Zwitsers: Venus 175) met een automaatmodule & niks anders. Of kijk ik scheel?

Zit er dik in, en heet daardoor ST 1940? Ook als handopwinder in de Seagull 1963.

http://wornandwound.com/2013/12/18/lew-huey-riccardo-review/

M.Singer Schreef:

Zit er dik in, en heet daardoor ST 1940? Ook als
handopwinder in de Seagull 1963.

En als dat moois, is hier verstopt achter een rotor. Daarom, zoals de TS zegt: “deze seagull kom je niet zo vaak tegen” ;).

leuke aanwinst. dat logo… (tu)
veel draagplezier!!

Thx voor alle leuke reacties

dreski Schreef:

Heel gaaf. De onderkant van de secondewijzer
symboliseert een hondendrol . :smiley:

@Dreski, haha zo had ik het nog niet bekeken!

Voor meer info kan je het Worn&wound kanaal checken voor een review.

Gaaf horloge en een vette band.

(tu)

veel plezier ervan.

Elf.

Is er iets meer te vertellen over dit merk? Waar komt het vandaan? Ervaringen?

Ik zie een mooie duiker op de Lew & Huey website, maar zou graag wat meer achtergrond info willen.

Ik vind 'm heel mooi. Het logo was even wennen, maar ik kan het wel waarderen.

Gaaf ding! Gefeliciteerd!

Windhund Schreef:

Gaaf ding! Gefeliciteerd!

• 1