nieuwe aanwinst

Als je zelf een slappe hap bent kun je je tenminste middels je horloge ‘Bond’ voelen… James Bond…

Mooi enkel een nieuwe bezel, dan is ie schitterend.

Mooi enkel een nieuwe bezel, dan is ie schitterend.

Heelaas een nieuwe bezel kost al heel veel,… wellicht kom ik eens een betere tegen,… maar eigenlijk vindt ik zo vintage juist mooi… een ‘als nieuw’ Rolex doet mij niets.

Groeten

Bij zo`n Rolex hoort een mooi verhaal toch ?
Beetje magertjes wat je schrijft…

Wat wil je weten,… Rolex ref 6536/1 Chronometer met een uiterst zeldzame 4-lijnige opdruk. 100% in originele vintage staat. Uit '57. Het ‘James Bond’ horloge uit de eerste films.
Bij dit type horloge hoort een verkleurde, minder gave wijzerplaat. Maakt het voor mij ook pas waardevol.

Een nieuwe Rolex heeft voor mij altijd een beetje cheape uitstraling,… half studentenland loopt met een neppe Sub rond.

Dat van die neppe rolexen moet je vierkant sch*** aan hebben :slight_smile: Je koopt het immers voor jezelf nietwaar?
Maargoed, SUPER nieuwe aanwinst! Erg mooi en je moet er NIKS aan veranderen. Hij is perfect!

Groeten Karel

idd, super klok en AUB niets aan veranderen…

Gewoon dragen en genieten…

Dankje Karel,

Hij is inderdaad perfect. Ik zou niet anders willen dan 100% origineel en niets vervangen.
Lekker genieten van een bijzond klokje.

ik moet zeggen dat ik jaloers ben op je collectie. Zou je een groepsfoto kunnen maken?

Ik dacht zo als je zo`n bijzonder horloge hebt aangeschaft lijkt het me wel leuk om te vertellen hoe je er bent aangekomen.
Gewoon een leuk verhaal over je overwegingen om dit horloge aan te schaffen en ook de technische details van het horloge zoals je hierboven had beschreven.
Jij schreef : Wat wil je weten,… ik moet zeggen dat klinkt wel een beetje onsympathiek .

Absoluut niet zo bedoelt,… maar zit er niet zo’n speciaal verhaal achter. De kenners herkennen dit horloge meteen.
Ik ben gewoon een tijdje verliefd op de oude Sub’s,… en dat is een van de eerste serie’s uit '57.
Die, die in de eerste Bond-film’s zijn toegepast.
Cal 1030 geloof ik, maar zegt mij eigenlijk niet zoveel.
De 4-lijnige opdruk is uiterst zeldzaam, de rode driehoek ook,… zowiezo een van de zeer zeldzame sub’s.
En een must/topstuk voor vintage Rolex verzamelaars,… Heb hem bij Steiner gekocht. Goede deal. Philipp heeft mij prima geholpen.

Tja, het begint inderdaad erg uit de hand te lopen… van 1 topstuk naar 2, naar 3 ,… vindt een beetje lastig om ze in de etalage te leggen. Ook bij deze had ik groete twijfel om hem op dit forum te plaatsen…
Is toch echt iets voor mij zelf, even kijken onder de mouw,…jas,… genieten en vooral niemad ‘showen’…

van harte met je sub…

Er mooi (tu)

Vaak zien dergelijke beschadigingen er op foto’s erger uit dan in het echt.

Mijn idee: gewoon zitten laten. Het horloge is 50 jaar oud en deze draagsporen maken het horloge. Veel puristen willen niet anders.

Mooie vintage Sub (tu)
ik zou alleen de rode pijlpunt op 60 minuten opnieuw bij tippen en het krasje op links ook ,
draai lunette vernieuwen is zonde van het geld, ziet er verder nog goed uit.

Beste Andre,

Bedankt maar ik laat hem zo,… je suggesties zijn voor Rolex verzamelaars doodzonden, maar natuurlijk eigenlijk heel doelmatig. Nieuwe ‘originele’ lunette kost ca. 1000-1500 euro. Bij dit soort horloges is het belangrijkste dat alles origineel is. Bijvoorbeeld met een verniewde wijzerplaat zakt de prijs voor dit soort horloges met ca. 3000 euro. Freaks dus.