Vandaag eindelijk binnen gekregen vanuit Italië (oh wat is de post daar langzaam…): Pontiac Jumping Chrono uit 1970. Het betreft een NOS horloge; de originele band, kaartje en gesp zaten erbij. Ik heb deze zoals altijd aan de kant gelegd. Voor mij de mooiste NOS Pontiac die ik heb.
Het horloge is 43x45x14 mm en heeft een Valjoux 7734 uurwerk. De bandaanzet bedraagt 24 mm. Ik heb de foto’s vanavond gemaakt dus zijn niet al te geweldig, maar ik wilde er toch al een aantal laten zien.
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geluk heb gehad met de post in Italië. Ik verzamel ook ook munten en koop regelmatig in Italië en tot nu toe (afkloppen) is het altijd goed gegaan. Ik geef wel altijd duidelijk aan in welke volgorde ze mijn adres moeten schrijven, want net als Fransen hebben Italianen er een handje aan om daar een eigen creatie van te maken @ Lucien, ik heb je een berichtje gestuurd.
Ja hoe kom je aan dit horloge… Ik zoek via google op modelnamen en dan kom je ze soms nog tegen. Maar een exemplaar als dit van Pontiac is zeldzaam. Meestal kom je de meer ouderwetse modellen tegen en NOS is al helemaal moeilijk. Het leuke is dat Pontiac in die tijd echt een behoorlijk merk was, met gewoon goede uurwerken, zoals in dit geval een Valjoux. Soms heb je echter geluk, zo kan ik nu een aantal NOS modellen als de beroemde Maillot Jaune krijgen, van eind jaren zestig begin jaren zeventig.
En wat de betaling betreft: gewoon via internetbankieren via de eigen bank. Gratis en zeker. Vr gr Ron