Beste Mede-Forumleden/Horloge enthousiastelingen,
Zoals enige tijd geleden verteld, in het topic waarin ik me voorstel, ben ik op een punt gekomen waar ik mijn collectie wil gaan aanpassen naar een ander type horloge. Zelf noem ik het: het volwassen worden van mijn hobby.
De eerste aanwinst (Casio WVQ-M410, op dit forum gekocht. leuk radio controlled modelletje voor erbij) was er eigenlijk eentje om tijdelijk de honger te stillen, zodat ik rustig op zoek kon gaan naar wat ik graag wilde.
Het budget wat ik mezelf heb gegeven zou rond de +/- 300€ liggen, deze prijs omdat ik aan het sparen ben voor een nieuwe auto en omdat ik ook nog op vakantie moet (ellende…). Dus kon het mezelf/mijn vriendin ook weer niet verkopen iets duurders te nemen.
Tijdens het vele lezen en kijken naar foto’s ben ik in de afgelopen periode ook de Nato/Zulu band heel erg gaan waarderen. Hoe meer foto’s ik van horloges op een dergelijke band zag hoe gaver ik het vond, zeker op een duiker. Omdat ik toch al wel een fan ben van veel duikers was de conclusie duidelijk : Er moet een duiker komen, liefst met zwarte wijzerplaat en een mooie groene, zwarte of desert kleur nato/zulu.
De modellen waar ik steeds op terug viel waren de Seiko (mini) monsters, de SKX007/09 en de Obris Morgan Pradata. Ik had mezelf voorgenomen om de Seiko’s te gaan passen op de aankomende rikketik beurs waar ik samen met collega forumlid SA naar toe ga.
Voor mij, als impulsief man, is het echter erg moeilijk om te wachten. Zeker als je jezelf elke dag weer trakteert op het lezen van dit forum, en het bekijken van filmpjes op Youtube. Wat ik inmiddels al wel wist is dat de Seiko (mini) monster het voorlopig niet zou gaan worden. Het ging in mijn hoofd dus tussen de SKX007 en de Pradata. Tijdens een impulsieve bui heb ik meerdere keren een winkelmandje gevuld met het, op die dag, winnende horloge. Maar de definitieve knoop werd steeds niet doorgehakt.
Vorige week vrijdag ben ik met SA en onze dames wat gaan drinken, uiteraard werd er weer gesproken over horloge’s. Ik vertelde maar weer eens dat ik tussen de genoemde modellen twijfelde. Die vrijdag neigde ik meer naar de Pradata, omdat ik denk dat ik me uiteindelijk toch zou gaan storen aan de uurmarkeringen in de vorm van bolletjes bij de 007. Ik denk dat ik meer een “streepjes” kind-a-guy ben. SA vertelde me toen, om me te jennen, dat er al enkele varianten van de pradata reeds out-of-stock waren, en dat het goed kon zijn dat hij binnenkort helemaal niet meer beschikbaar zou zijn.
Ik kon het de volgende ochtend niet loslaten, en heb wederom een winkelmandje gevuld. Dit keer met een Obris Morgan Pradata, zwarte gloss wijzerplaat en een blasted handset. Leuke is dat je naast de toch al gave stalen band er ook een desert kleur zulu bij krijgt. Het doorhakken van de definitieve knoop lukte me echter nog nèt niet. Dus ben ik gaan sporten, met mijn fijne vriend SA….
Die sportschoolsessie, en de daar gevoerde gesprekken (…”veel horloge voor je geld”…etc etc), hebben ertoe geleid dat ik nu met gepaste trots mijn onderstaande aanwinst aan jullie mag presenteren. Mijn voornemen om na mijn vakantie, en op- of na de rikketik wat te gaan kopen is niet behaald. Maar ach, dan kijken we daar toch naar een leuk nieuw bandje, of wellicht naar een volgend modelletje (die seiko monsters blijven toch ook wel erg leuk op fotos… Misschien toch eens passen op de beurs…)
Lang verhaal, maar wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is dat de voorpret het eigenlijk nóg leuker maakt om uiteindelijk iets te kopen en te unboxen. Daar over gesproken, foto’s van de unboxing (excuses voor de crappy iPhone wristshots):