nieuwe aanwinst

ja ik ben weer blij,ik heb er een horloge bij (tu)

weer een vintage NOS (new old stock) het is een blyssa mecaline ETA 2804-2 - 17 Jewels ,is een handopwinder,en ik vind hem mooi,merk zegt me niet zoveel,(maar mooi is mooi,wat het merk ook is)kan er ook niks over vinden op internet,moet nog wel even wachten ,want hij moet uit duitsland komen,ik hoop hem zaterdag al te hebben!

nog iemand die wat info heeft over het merk blyssa,of heeft iemand er 1?

hier wat plaatjes van het net :

is toch een mooi klokkie !

Ziet er mooi uit, zeker de plaat met die fraaie 6. De binnenkant vind ik zeker niet mooi, die plastic behuizing van het uurwerk doet afbraak aan het horloge. Maar gelukkig zit er geen glazen achterkant op. Het merk kende ik nog niet.

Dat plastic zie je bij veel horlogemerken hoor. Dan is de kast te groot voor het uurwerk. Duurdere merken hebben een metalen ring.
Uurwerk is zo te zien een ETA handopwinder.

Mooi ding, hoewel niet helemaal mijn smaak

ja dat is zeker zo die witte binnenrand waar het uurwerk in zit is zeker niet mooi,maar ik heb hem puur voor die plaat gekocht,bovendien was hij helemaal niet duur,en ik zocht een horloge voor dagelijks gebruik,dus daarom is deze het geworden,ben ook benieuwd of er wel iemand is die het merk wel kan,het kroontje wat op het horloge staat komt me wel bekent voor,maar niet in combinatie met dit merk,maar goed word tijd dat de postbode aanbelt ,kan weer niet wachten !!

Tom Koerts Schreef:

Dat plastic zie je bij veel horlogemerken hoor.
Dan is de kast te groot voor het uurwerk. Duurdere
merken hebben een metalen ring.
Uurwerk is zo te zien een ETA handopwinder.

Mooi ding, hoewel niet helemaal mijn smaak

Tom

Het horloge is de handboei van de tijd

• Radecki

geeft niks zoveel mensen zoveel smaken :wink:

Kroontje wordt gebruikt door Fortis

kroontje van fortis is net even anders ,wacht ik ga even dat merk zoeken waar ik dat zelfde kroontje op heb gezien!

ja gevonden het merk GLYCINE ?? gebruikt precis dat zelfde kroontje http://www.4abnet.com/glycinebienne.html

floris zodiac Schreef:

ja gevonden het merk GLYCINE ?? gebruikt precis
dat zelfde kroontje www.4abnet.com

Ik denk eerder dat dit merk hetzelfde kroontje als Glycine gebruikt. Het verschilt wel wat hoor: http://www.glycine-watch.ch/

Ken Blyssa niet, vind je horloge er wel goed uitzien. Is de wijzerplaat in reliëf of zijn die lijnen er op geprint?
Mecaline is ook de naam die ETA aan haar lijn mechanische uurwerken geeft trouwens.

Veel plezier er mee!

volgens mij is de wijzerplaat in reliëf ,maar dat zie ik snel genoeg ,moet hem nog binnen krijgen,is echt een koopje hoor,heb ze nu trouwens nog veel goedkoper gezien,maar dan niet zwart,er staat nog een zwarte op ebay,dus als iemand er een klokkie bij wil,dan hoor ik het wel !

heb je geen directe link,wel leuke tip

hier staat er nog 1 http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=5002690047&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1

Kwam toevallig deze oude discussie tegen;

Volgens mij is het een Atlantic; bekijk deze eens…

Groet,

Gerard

nee ze lijken wel veel op elkaar,ik heb het horloge trouwens ook niet meer.