Nieuwe aanwinst

Het zal ongeveer een jaar geleden zijn dat Pieter hier zijn PRS516 liet zien. Ik zag hem voor het eerst en vond het direct een prachtige klok, zeker met die stoere “gatenband”.
Vandaag zag ik hem weer in de etalage en nu ik toch al het stevige vermoeden had (en nog steeds heb) dat de PRS516 het niet zou gaan halen als Limited, besloot ik tot aanschaf over te gaan.



Gr. Patrick

Heel mooi Patrick! Valt deze nu in de categorie ‘impulsaankoop’ ;)?

Gerwin

Heel fraai Patrick,

Tissot maakt horloges met een hele goede prijs-kwaliteit verhouding.

Veel plezier ermee.

Prachtig Patrick

De achterkant is ook speciaal. Beetje het idee van een Breitling Bentley, daar heb je de velg van de Bentley als achterkant.

Veel plezier ermee.

Wat is de adviesprijs van dit horloge nieuw eigenlijk?

Heel mooi, Patrick !!
Vooral de details, zoals de achterkant en de overhangende indexen geven dit horloge iets extra’s

Veel plezier ermee !!

Veel draagplezier, is een degelijk uurwerk, wel geen duiker.

mvg,
Freddy

Gefeliciteerd Patrick. Inderdaad ik heb m nu een jaar en draag m met veel plezier. Een stoer horloge! Veel draagplezier. Binnenkort gaat bij mij de leren band er ook weer om…

Pieter G.

€ 335,=

Een combi van impuls en verstand Gershwin.
Mijn spaardoel is een Railmaster, die staat bovenaan m’n verlanglijstje.
Deze Tissot staat ook op dat lijstje. De Railmaster heeft eigenlijk prioriteit, maar jezelf tussendoor even kietelen (of honger stillen) kan wat mij betreft geen kwaad.

Echter, van nu af gaat alles opzij voor de Omega.

Gr. Patrick

Fraaie aanwinst, geniet ervan.

Ruud

Fraai duikershorloge, Patrick.

Welke Railmaster ga je voor? Wellicht kun je me dat mailen, wellicht dat ik wat voor je kan betekenen.

gr,
Hans Mennink

Wat is je emailadres Hans? Stuur ik je mail.
Bedankt alvast voor het aanbod

Naar aanleiding van je bericht over de Tissot PRS 516: Ik heb hem nu bijna een jaar, en ben er erg blij mee. Maar…: Ik had de 516 mee op vakantie naar Italië en daar is het fout gegaan. Op zeker moment zat de klok vol condens, wat er nauwelijks meer uit wilde. Door al het vocht is het lichtgevende materiaal op de wijzers en de indices zo zwaar aangetast (één en al blaasjes) dat wijzers en glas (waar de indices op vast zitten bij de PRS 516) vervangen moeten worden. Mind you: het vocht is dus niet van buitenaf in de kast gekomen, maar door condensatie t.g.v. snelle temperatuursschommelingen doordat ik regelmatig van buiten (circa 33 graden) naar binnen (appartement met airco, circa 20 graden) ging!! Gaat verwarming en afkoeling langzaam dan gebeurt er niets, gaat het te snel dan krijg je dit. Ik wist het, en toch ben ik er in gestonken…Kost me nu € 110,=. Jammer. Ik hoop dat ik met dit verhaal nog iemand tijdig kan behoeden voor het zelfde probleem. Overigens valt het me wel wat tegen dat condens onmiddellijk het lichtgevende materiaal zo verschrikkellijk aantast!

Als er condensatie onder het glas aanwezig is, moet er toch op de een of andere manier vocht in het horloge zijn gekomen, of dat heeft er al ingezeten. ? Maar aangezien je hem al een jaar zonder problemen had, neem ik aan dat het vocht er niet al in heeft gezeten.
Ik bedoel: het vocht moet toch ergens vandaan komen.
Als het er niet al inzat, moet het erin gekomen zijn, dat zou toch moeten duiden op een niet zo goede afdichting ergens. Of ben ik nu helemaal abuis ? Wel altijd erg jammer en irritant.

Toevallig heeft Tom met een Tissot Seastar ook wat waterschade gehad onlangs.

Heb inderdaad ook last gehad van condens. Dit werd echter netjes onder garantie verholpen. Bij mij zaten de druppels zelfs op de rotor. Zo erg was het. Bleek aan een pakking van de kroon te liggen

Wanneer de dichtingen niet voldoende afsluiten, dan kan de hoge luchtvochtigheid van buiten het horloge er inkomen met alle gevolgen van dien.

Hoe meer openeningen in de kast, bv. chronograaf, hoe meer kans er een dicting stuk is en condens kan geven. Een chronograaf heeft ZELDEN goede dichtingen op de drukkers, alleen bij de duurdere merken aanwezig.

Een plexiglas dat jaren onder spanning in een kast zit, vertoont kleine barstjes waardoor er ook condens kan ontstaan.

Freddy

Erg mooi!

Mooie klok Patrick.
Veel plezier ermee.
JohnSr

Ik vind 't een schitterende klok, zeker met die indexen! Had wat mij betreft de limited 2005 mogen worden als Tissot een beetje had willen meewerken.

Heel veel plezier ermee!

KJ