En nu eens geen duiker, maar wel een Seiko, een 6138-0030 gedateerd van december 1975.
Stond al een tijdje op de verlanglijst, maar ja, je moet er maar net tegenaan lopen.
Toch best leuk, die markt op zaterdag in Rotterdam
Denk dat ik daar maar vaker boodschappen ga doen
Er zat een heel zielig blauw bandje om, snel verwisseld voor deze gele Banda, maar ik denk dat ik ook nog even ga zoeken naar een originele stalen band.
Erg mooi! Was dat bij die man die altijd wat horloges in een vitrine heeft liggen en bakken met bandjes? (denk het niet want hij is altijd erg overpriced en ik vind 70 euro een hele nette prijs)
Ik denk dat we het over dezelfde hebben, een kraam vol bandjes en inderdaad een kleine vitrine met een stuk of tien horloge’s. En ach, overpriced … kwestie van onderhandelen
Mooie klok, Ruud. Vooral als het ook nog een Seiko is Zul je zeker geen spijt van krijgen, ik heb geen 6138, wel een 6139 en vind dat al een superklok B) vooral als ie ook nog 30 jaar oud is.
En 70 euro lijkt me een koopje voor dit exemplaar, zeker niet te duur. Superklok voor die centjes. Altijd leuk zo’n nieuwe aanwinst. (tu)
Een ander bandje is zeker op zijn plaats. Misschien een GT Racing strap ?
Dat heb je dan heel goed gedaan! Ik heb wel eens bij de man naar prijzen van z’n horloges geinformeerd maar op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt omdat ik ze zo duur vond. Misschien is hij verstandig geworden want 70 euro vind ik echt een goede prijs!
Bij de eerste kraam rechts vanaf de Meent heb ik trouwens ooit die prachtige Lugunbuhl Luguhr met Mondaine uurwerk (die bout met de kroon aan de verkeerde kant) gekocht. Ik heb ze vorige week eindelijk eens laten bijstellen (bij van Mastricht voor 5 euro!) want het horloge liep 18 seconde voor per MINUUT! Nu loopt ze prima. Dragen is nog een tweede.
Bij Van Mastricht heb ik een Seiko duiker laten repareren, kroon moest vastgezet worden, kostte ook 5 euro, zouden ze daar gewoon eenheidsprijzen hanteren
Nee want voor een nieuwe balansveer (inclusief inbouw) in m’n Roamer vroeg hij 10 euro… Maar daar kom je niet snel boven. Hij doet wel vaker klein dingetjes voor mijn oude horloges en dat dot hij goed. En meer dan 10 euro voor een reparatie aan 1 horloge heb ik nog niet betaald. Hij is verder ook eerlijk, ik ben bij hem geweest met mijn Hamilton model 23 zakchrono en toen wilde hij er niets aan doen omdat 'm dat te gevaarlijk (moeilijk?) leek. Vind ik op zich netjes.
M’n Roamer, kleurt trouwens leuk bij m’n auto:
Goede koop! Ben zelf ook een beetje op zoek naar zo’n Seiko of zo’n Bullhead (knoppen a/d bovenkant). 70 Euro is inderdaad een nette prijs, zeker als je ziet waar ze op Ebay.de voor worden aangeboden en waar ze voor weggaan! Vandaar dus dat ik er nog niet eentje heb kunnen bemachtigen. Ik moet wel zeggen dat ik de band niet zo mooi vindt staan. Ik zou zelf eerder een zwarte of blauwe kroko band kiezen.