Nieuwe aanwinst!

Hallo allemaal,

Ik heb hem alweer een paar weekjes, maar tot vandaag weinig tijd om een paar fotootjes te schieten.
't Is een Fortis Cosmonaut Day-Date, automaat met ETA 2836-2 uurwerk. Hij stond bij een juwelier die
een van zijn zaken gaat sluiten. Met leuke korting, anders had ik het niet gedaan.
Ik heb wel wat met lucht- en ruimtevaart, heb vroeger aan sportvliegen gedaan (met een SEA-master om
de pols;)) en heb de laatste maanden heel wat keren 'ruslan ’ als zoekoptie in zitten tikken. Ik wilde naast
mijn quartz klokje toch wel weer eens een echt mechanisch horloge om de pols en de Ruslan van Poljot
leek me wel wat, ook qua budget.
Maar toen ik dit horloge zag in de etalage van een juwelier die de boel in de aanbieding had wegens op-
heffings uitverkoop heb ik besloten dat die Ruslan maar een poos moet wachten en heb deze 'maar’
gekocht. Ben er best bij mee, eindelijk weer wat gewicht om de pols. Maar in m’n werk gaat ie alleen om
als ik kantoordienst heb.
Alleen die sluiting, ik ben metalen banden gewend en hier zit een gewone sluiting op. Maar een andere
band met vouwsluiting is onderweg.
Hoe haal je deze band er eigelijk af zonder de boel te beschadigen? Deze band is best erg stijf en laat zich
niet induwen om bij de pushpins te komen.

Nou, genoeg gekletst, hier de foto’s:

(Nu de belastingaangifte nog :()

Leuk horloge, ziet er goed uit! Mooie kleur blauw met mooie arabische cijfers (die ook lichtgevend zijn?).

Als je bandje gaat verwisselen, denk er dan wel om ff de lugs (waar de band tussen zit) af te plakken, voorkomt krasjes als je per ongeluk uitschiet!!

Van harte en veel plezier met deze mooie aanwinst! (tu)

@ Jaap-Wim: de cijfers, de punten tussen de seconde aanduidingen en de driehoek op de lunette zijn lichtgevend.
Goede tip trouwens, daar kan ik wat mee. Alleen, ik heb er nog geen gereedschap voor. Weet je misschien
een adres in de buurt van Amsterdam waar ik een tooltje hiervoor kan aanschaffen? En de band geeft niet echt
mee.

Groeten, Tom V.

Heel mooi. Ik vind de band er pefect bij passen. Waarom zet je niet gewoon een vouwsluiting op deze band?

Adriaan

Ook een goed idee Adriaan. Als die sluiting makkelijk is om te zetten heeft dat mijn voorkeur. Ik zie het wel als die band er is. En een extra band is nooit weg. Zo word je als leek toch snel een ‘profi’ ;).

Groeten, Tom V.

Ha Tom,

ik heb mijne via deze site:

Bergeon Spring Bar Remover

http://www.chronomaster.co.uk/quality_tools.htm

In de buurt van Amsterdam zou ik hetniet weten, volgens mij voornamelijk via internet of anders op de Rikketik in Houte (maar dat is pas in Mei geloof ik weer).