nieuwe aanwinst

Na lang kijken en veel (te lage) biedingen gisteren eindelijk mijn eerste vintage omega “aan de haak geslagen”

Dat wordt weer uitkijken naar de postbode :slight_smile:

gefeliciteerd, mooi horloge.

Wellicht de plaat losmaken en in de steradent leggen. Dan is je horloge weer als nieuw.

leuke aanwinst (tu) veel plezier ermee…

Heel mooi…

Een nieuwe trend is ingezet… Vintage Omega´s op basis van de 30mm uurwerken.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,50869

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,50088

gr,
Hans Mennink

Mijn beste,

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Leuk dat je na lang hengelen deze Omega aan de haak hebt geslagen.
Het is een prachtig horloge, een Collectionneur waardig. Veel plezier ermee (tu).
Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een mooie ‘Vintage Omega’ . Doch daar ik niet zo’n kenner ben om via internet te kopen, richt ik mij voornamelijk op juweliers / horlogiers en bv de ‘Rikketik’

Orologio Signaturis Temporis

Beste tissot

Ik schaar me ook niet onder de kenners en deze internet aankoop is voor mij ook een gok.
Soms moet je een gokje durven nemen, ik had voor mezelf qua prijs een max gesteld en zag vele modellen die me aanspraken ver over die max gaan. Het is me nog steeds niet duidelijk hoe de prijshierarchie van de modellen nu ligt. Er zaten echter vele modellen tussen die er zo goed uitzagen dat ze m.i. ongebruikt leken. Daar heb ik me nog niet aan gewaagd. Maar je ziet het ,veel snuffelen op e-bay en marktplaats geeft je een goed inzicht wat er te koop is en tzt loop je tegen dat model wat je aanspreekt wat vervolgens ook nog binnen je max uitgave blijft.

Groeten eric

Prachtig…

Gefeliciteerd Eric, ik hoop dat ie in prima staat aankomt! Maak t.z.t. maar een paar mooie foto’s.

Heel mooi origineel klokje Eric
de manier hoe je er aan gekomen bent is de beste tactiek, leerzaam & spannend
caliber ziet er nog perfect uit (tu), glaasje lijkt wat dof ? beetje oppoetsen met brasso misschien of anders een nieuw glaasje.
bouwjaar 1955 , caliber 266 is al in de oorlog ontwikkeld door Omega.
en die originele wijzers die er op zitten, daar zoekt Mario nu ook naar :slight_smile:

groet,
andré

Ik wacht even af hoe het horloge eruit ziet als ik het ontvangen heb op de foto lijkt de kast ook wat beschadigd te zijn.
In elk geval al twee tips die ik nog niet kende.
-Glas oppoetsen met Brasso en de wijzerplaat reinigen met steradent.

Dank voor jullie reacties

Deze stond ook hoog op mijn "want to have list"
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=120125844093&ssPageName=STRK:MEWA:IT&ih=002

wellicht iets voor jou

Mooie Omega !
Aparte indexen uurwerkje ziet er ook nog mooi uit.

Ding-dong

Fed-ex: een pakje voor u meneer. X(X(X(X(

Sneller als ik had verwacht:

Het bandje zal tzt worden vervangen door een ander bandje. In elk geval echt leder en waarschijnlijk zwart.
Het glaasje heeft een kleine beschadiging ter hoogte van de 9 precies op zit een scheurtje van zo’n 6mm lengte. Toch is dit slechts van dichtbij met een bepaalde lichtval te zien aangezien het precies in de bolling van het glas zit.
Wellicht dat dit tzt ook nog wordt vervangen

Mocht iemand nog tips hebben. Laat maar horen.

Mijn beste,

Ik heb geen tips, maar ik geef je wel mijn complimenten.
Ziet er gewoon goed uit, mooier dan op de eerste foto’s van 31-05
Veel plezier ermee. :slight_smile:

Orologio Signaturis Temporis