Nieuwe aanwinst

Vandaag nieuw klokje op de kop getikt.
Ik heb geen verstand van russen en de meeste vind ik vrij lelijk maar deze sprak mij wel aan.
Nu is mijn Russisch net zo goed als mijn Frans dus heb ik mijn grote vriend Google geraadpleegd en kwam erachter dat het zich om een Buran betreft met een Poljot 3133 uurwerk.
Ik ben helaas geen enkel plaatje tegengekomen van exact dezelfde.
Op de achterdeksel staat dat het nr. 28 van de 980 is, op de wijzerplaat staat de Mi24 Hind helikopter en op de zijkant van de kast staat ook iets.
Onder de datum aanduiding staat CCCP made en op de verschrikkelijk lelijke band staat ook CCCP.

Nu wil ik mijn forum vrienden bij deze vragen of er iemand is die wat meer achtergrond info kan verschaffen.
Hierbij de plaatjes, geniet!

4 likes

Leuk horloge. Het 3133 uurwerk is een goed uurwerk dat in Veel Russische chrono s wordt gebruikt. Zit ook in een Strela die ik heb.
Uit welke periode is deze precies???

Goeie vraag Thijs!
Daar probeer ik nou juist achter te komen.
:smile:
Ik heb ergens gelezen dat als er CCCP op de wijzerplaat staat deze dan van voor 1991 moet zijn.
Of dit ook klopt weet ik niet…

Leuke klok. Lijkt ook wel een limited Edition-horloge. Lijkt in ieder geval iets militairs. Verder kom ik helaas ook niet.

De nummering/limited edition markering zou ik snel vergeten. Poljot deed niets anders dan “limiteds” uitbrengen. Voor mij de eerste keer dat ik “CCCP Made” op een plaat zie staan.
Om het uurwerk zelf te dateren zal de achterkant eraf moeten om de 3133 te bekijken.

Mijn beste,

Stijlvolle Rus!!
Mooi die gematteerde bezel!!
Geniet er van.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Na wat gegoogle kwam ik op deze pagina terecht:
http://forums.watchuseek.com/f54/guide-determining-age-originality-poljot-3133-chronograph-599503.html

Kwam er al snel achter dat deze van na 1997 is.

Ja dat vermoeden had ik ook al, wordt in elk geval bevestigd door de P3133. Ik heb op WUS een topic gemaakt over de wijzerplaat, wellicht kan iemand daar iets roepen.

http://forums.watchuseek.com/f10/buran-cccp-made-dial-marking-2075506.html

1 like

Het gaat hier blijkbaar om de MI 24 gevechts helicopter
en niet om enig verband met de Buran Spaceshuttle

MN 24 staat voor MI24 Hind helicopter.

1 like

Idd aardig model en het is wat je zegt veel van die russen spreken mij ook niet aan. Maar deze mag r weze :wink: Veel plezier ervan.

2 likes

ook als je de gevraagde info niet krijgt…gelukkig worden met de aankoop !!! :blush:

Mooie Rus, ben benieuwd naar de achtergrond van dit horloge.

Mooi hoor, ik heb zo n zelfde klokje maar dan met een Mig vliegtuig, en had er ook nog een met een duikboot :grinning:

1 like

Ja, daar kon ik plaatjes van vinden op het net.
Maar niet met een Mi24.
Chrono drukker zijn ook anders.

Proficiat! Heb helaas geen info voor je.

Vind je hem zelf wel mooi? Al die verschrikkelijk lelijk opmerkingen is je post :wink:

Ik vnd hem mooi!
Gaf aan dat ik de meeste Russen niks vind maar deze sprak mij wel aan.
Het bandje vind ik alleen echt verschrikkelijk ( poepie bruin nep haaien leer) maar dat is snel op te lossen.

Nieuw bandje erop, stukken beter…