Nieuwe aanwinst!

Is de kroon niet een klein beetje afgekeken van een B-uhr?

Groeten,

Stefan

P.S. en weet iemand al waar die extra schaalverdeling op dial voor dient?

gefeliciteerd, helemaal geweldig, ik vind hem prachtig. toen hij op marktplaats stond heb ik me dagelijks afgevraagd of ik er mijn 125 euro aan wilde spenderen, nu ben ik te laat :wink:

Hoi ,ben net nieuw op deze site en vind het leuk om deze leuke berichten over horloge liefhebbers te lezen. Ben net een paar dagen in bezit van een nieuwe Seiko monster(black) met een mooie stalen band voor 125 euro aangeschaft . Heb het klokje nu een week en wat mij opvalt is dat het uurwerkje (7s26) gewoon perfect loopt.
Bijzonderheid om te vermelden is dat als ik het een dag draag en het s’avonds af doe het 3 seconden achterloopt (controle via teletekst tijd rechts boven ) en de volgende ochtend loopt het weer precies gelijk, de afwijking na een week dragen is nihil. Ben zelf een aardige freack van mooie klokjes heb een Breitling Crosswind uit 2001 duo tone met leren band en vouwsluiting(nieuw gekocht), echt een perfecte klok ,robuust , mooi(persoonlijk) en loopt geweldig. Ook een Omega deville geheel 18k quartz uit 1995 ook nieuw aangeschaft en ziet er uiteraard nog als nieuw uit. Zo ook een Tissot automatic uit 2005 een Tauchmeister automatic type n0011verleden maand aangeschaft(500 meter waterdicht haha! ik kom niet dieper dan de badkuip). 2 x een Bulova quartz canadese uitvoering een Seiko sq 50(oud ding) loopt perfect, Pulsar quartz. een 2 tal Heineken klokjes en een leuke Amstel klok met rode wijzerplaat . En een leuke goedkope Swiss Army titanium klokje . Oh! en niet te vergeten een altijd perfect op tijd lopende Swatch dat kreng is echt niet van de wijs te brengen loopt in een maand tijd zo weinig achter dat het haast niet te meten is. Zit nu met een link oog alweer tekijken naar de Seiko Monster limited uitvoering red one die er aan gaat komen in Thailand in een oplage van 1313 stuks en die hopelijke via de geweldige site van monsterwatches.nl bij Rob misschien aan te schaffen is voor ronde de 300 euro! maar we wachten af hoe en wat. ik hou jullie op de hoogte

Groet Bigrosa

Hallo Bogrosa,

Welkom en veel furomplezier naast het plezier dat je vast al beleeft aan je vezameling.

Groeten, Tom V.

He bedankt enne het is BigRosa! naar de “beroemde” DeRosa racefietsen die handgemaakt worden in Italie door de grote baas Ugo DeRosa en zonen enne Big staat voor 1.72meter lang(kort mag ook) heb zelf een schitterende DeRosa Merak superieure afwerking wat heet qua afwerking is het niet te overtreffen, denk maar aan de afwerkings kwaliteit van een Breitling ,Rolex Panerai, IWC enz enz… dus sjiek om m,n pols en onder m,n Kont.

Komt mij heeeel bekend voor… :smiley: . Mijn exemplaar ligt momenteel in de kluis i.v.m. de verkoop van ons huis (niet iedereen die komt bezichtigen hoeft immers de collectie te zien…). Ik ben uiteraard nog steeds erg blijk met de klok (had jij er ook zo’n mooie houten doos bij?). Kroon is volgens mij een beetje afgekeken van IWC. Wat ik wel heb bij het losdraaien van deze schroefkroon (om de tijd in te stellen (:P) )volet het wel wat ‘engi-ig’. D’r zit immers maar een normale stift aan deze joekel van een kroon.

O ja, natuurlijk heel veel plezier ermee.

Niels

Sorry Bigrosa, 't was nog vroeg :wink: niet goed gekeken :(.

Groeten Tom V.

Gefeliciteerd met je nieuwe Rus Stefan !! Molnija 3603 werk ?

Vriendelijke Horlogegroeten,

Morse.

Ja klopt, 3603.

Mijn beste Bigrosa,

Ook van harte welkom op dit formidabele horlogeforum. Je zult het hier snel naar je zin hebben en het horlogevirus voelen groeien. Met zo’n naam kan dat niet missen. . :wink:
En die horlogeverzameling van jou, die mag er zijn!! Een mooie collectie in de breedte uitgebouwd met een ‘Breitling’ als pronkstuk en een fraaie ‘Seiko’ in het verschiet.
Nu nog de foto’s en ook je mede horlogehorlogepassionisten kunnen van al dit moois genieten.

Orologio Signaturis Temporis

Oeff! die foto’s tja ehh… ben niet zo’n computer grootheid ,aardig omslachtig die foto’s plaatsen . Zal m,n vrouw eens lief aankijken of ze eens wil helpen. Maar m,n grootste pronkstukken zijn natuurlijk m,n Breitling Crosswind 2001 met blauwe plaat en 18 krt gouden subdials neem aan dat iedereen dat model wel kent. Enne natuurlijk de !18 k Omega “deville” met op de achterplaat de skyline van newyork uitgedrukt wel een quartz uitvoering maar o zo fijntjes gemaakt en staat uiteraard schitterend onder een mooi strak pak het model “deville” bestaat al zo’n dik 75 jaar en is uiteraard de nodige keren vernieuwd. De prijs toen ik hem in 1995 kocht was toendertijd 2795 gulden, echt een hoop geld maar ja klokken gek nietwaar! heb de klok een jaar of drie geleden nog in de etalage van Siebel zien staan zelfde model exact hetzelfde de prijs? 1268 euro oftewel 2795 ouderwetse guldens, hoezo in de opruiming? de kracht van sommige merken is dat ze niet in de opruiming komen zo ook de Omega. De Breitling dan! 6600 gulden in 2001 de laatste nieuwprijs verleden jaar 3425 euro oftewel 7547 guldens …oeff!! mot er niet meer aan denken om zoveel geld neer te tellen voor een klok. Maar ja eens in je leven krijg je de kans om zo’n dure jongen aan te schaffen tenslotte werken we er allemaal hard voor. De een verzuipt het en de ander koopt er wat moois voor.Verleden jaar is de nieuwe Breitling uitgekomen, vind hem veel minder mooi en ipv griekse cijfers zitten er dood normale streepjes op en de vanaf prijs 4000 euro! een rib uit ons arme lijf wel te verstaan. Mijn ribben doen nog steeds pijn na 2001(haha!!) maar ben er nog steeds trots mee met zo’n super klok. En ben er uiteraard zuinig op. Zie wel dat de Crosswind her en der wordt aangeboden voor prijzen vanaf 2000 euro, de verzamelaars beginnen zicht te roeren de laatste tijd en willen de crosswind in hun verzameling hebben, dus tja ik heb nog wel een paar jaar geduld je weet maar nooit of ik de kolder in de kop krijg om hem weg te doen. Heb ergens op een ander forum gelezen(weet echt niet meer welke) dat er al prijzen worden gevraagd en gegeven van dik 2700 euro voor een breitling Crosswind als dat zo is ben ik heel geduldig, degene die hem ooit van mij koopt heeft een schitterend exemplaar waar zorgvuldig mee is omgegaan incl. papieren Cosc certificaat. Er zitten wel gebruikers krasjes op de kast maar dat is absoluut niet te voorkomen tenslotte draag ik hem vaak. Trouwens waar kan je zo’n klok helemaal laten polijsten zodat hij er weer helemaal als nieuw uitziet enne wat kost zo’n geintje uitendelijk? of zijn er ook middelen of manieren onder de horloge forummers die weten hoe je zelf lichte krasje uit de kast kan krijgen . Ik hou mij aanbevolen voor nuttig tips of ervaringen van anderen die hun horloge opknappen.
Trouwens nog een vraagje aan de technici onder ons ik heb in het verleden eens een watchturner gekocht van het merk MTE met van die dikke engels staven batterijen (2 stuks) onderin. Het ding werkt perfect maar mijn vraag is , kan het nergens vinden of het waar is dat je automatische klokjes (uurwerken) die van m,n Breitling en de Seiko , Tissot en Tauchmeister niet moet stil laten staan , de een zegt dat het slecht is voor het uurwerk en de ander zegt dat het puur onzin is de klokjes op spanning te houden, er wordt gezegd dat als het klokje stilstaat dat de aanwezige olie in het uurwerk dikker wordt en dat het uurwerkje wel eens niet meer zal kunnen lopen. Ik zelf denk dat het geen kwaad kan dat het uurwerkje stil staat (kan het verder ook niet onderbouwen ) zeg maar dat het een gevoel is. De Tissot staat trouwens regelmatig stil maar bij de minst geringe beweging loopt ie gelijk weer en dat klokje heeft een persoonlijke emotionele dat niet in geld is uit te drukken . Heb het klokje namelijk in september 2005 in Frejus/ SaintRaphael zuid frankrijk gekocht voor m,n vader. Ik vond dat die man dat had verdiend, klokje koste 199 euro en dat vond ik echt geen geld voor zo,n mooi automatisch klokje. Wij naar binnen en begonnen in het engels te lullen, de vrouw achter de balie: u kunt ook gewoon nederlands spreken hoor! want ik kom er vandaan (Leiden) nou ja zit je helemaal in zuid frankrijk kun je ergens in een smal straatje bij een willekeurige juwelier gewoon nederlands lulle tsja… laat ik mij nou in die taal uitstekend uit de voeten kunnen maken. Wij dat ding gekocht en aan vaders geven . Die man zo trots als een pauw op dat klokje en van… waar heb ik dat aan verdiend, ik…man je ben de beste pa die er is(geldt uiteraard voor elke PA) maar ja hij heeft er maar ruim een jaar van genoten en heeft een maand voor zijn overlijden begin december 2006 het klokje aan mij geven met de medeling dat ik er zuinig op moet zijn en dat hij het zonde vind om het klokje te dragen terwijl hij weet dat ik een klokken gek ben. Je mag gerust weten dat het mij een traantje heeft gekost om het klokje weer mee terug naar huis te nemen. In januari is m,n pa richting de jachtvelden vertrokken ik wil niet melodramisch gaan doen maar je begrijpt natuurlijk wel dat zo,n klokje onbetaalbaar is geworden, al bieden ze er een ton voor in euro’s dan doe ik hem niet weg(meen ik) iets wat een emotionele waarde heeft is voor geen geld te koop , ook niet een relatief goedkoop klokje ,zo zie je maar weer een horloge hoeft niet duur te zijn want ik ben net zo blij met een Seiko van 125 euro als een Breitling van 3300 euro, trouwens ik koop voortaan liever 10 leuke automaten(ik wil alleen maar automaten hebben) en doe de quartz in de ban. Ben nu eenmaal gek op automaten en het Seiko “monster” virus is denk ik toegeslagen .Ik weet dat er een rode “monster” zit aan te komen en probeer als het mogelijk is zo’n ding te bemachtigen, rond de 300 euro wat ik heb gelezen. Er wordt op marktplaats een blauwe "monster "aangeboden voor 345 euro nieuw in de doos en daar zijn er 1800 van geproduceerd maar vind die iets wat te druk qua kleur. Heb ook gelezen dat de gele monsters voor ruim 1000 euro worden verkocht tja… je zal maar zo’n mafketel zijn die zo’n klok voor die priijs wilt kopen. Schrik niet die klokken van Seiko’s Monster enz enz komen voor letterlijk een paar euro uit de fabriek er wordt dus goudgeld verdiend aan klokken. Een Seiko 5 waterdicht 5 atm met een 7s26 uurwerk erin (hetzelfde als in de Monsters en in vele ander Seiko’s) voor 47 euro via marktplaats is natuurlijk echt geen geld voor zo’n klok en dan nagaan dat je met zo’n relatief goedkoop klokje zonder zorgen dik 20 jaar of langer kan doen zonder enig omkijken ernaar(wel naar blijven kijken uiteraard haha!) die jappen maken echt geen slechte klokken. Zo krijg wat kramp in m,n vingers van al dat getik maar ala dat hoort erbij! Hoop op een paar nuttige tips van wat ik bovenstaande heb gevraagd.

vr groet Big Rosa

@Stefan mooie klok veel plezier er mee (tu)

@Bigrosa welkom ! en zo te zien hou je van schrijven…

Tsja je zal maar met het horloge virus besmet zijn…ach beter lang van stof dan kort van lontje!

Ik vind het echt een onwijs mooie klok. Ik denk dat ik aan het eind van het jaar wellicht ook zoiets koop. Veel plezier met je Poljot. Het uurwerk lijkt wel precies op het uurwerk dat in mijn Poljot Buran zit. De Sibir Buran. Ook gekocht bij Adriaan. Loop ook heel mooi.

Dankjulliewel voor de reacties, ik kan niet echt snel/lang reageren want mijn interet verbinding doet raar, ik lees wel mee via mijn mobiele telefoon