Nieuwe aanwinst

Het was eventjes onderhandelen op marktplaats, maar ik heb 'm nu eindelijk binnen. Helemaal nieuw, met papieren en al. Ik weet dat heel veel hier 'm hebben, maar ik ben er toch erg blij mee!

De Seiko Monster Black ^^

Ff een geleende foto:

Gefeliciteerd met je monsterlijke aanwinst Karel!

Van harte, zeer goed keuze. En doe hem de groeten van de mijne…

Hallo Karel,
Gefeliciteerd, het is een zeer goede keuze.Naar mijn mening krijg je voor je geld heel veel klok. Ik heb een paar dagen geleden de mijne (een Orange Monster) ontvangen. Ik vind het een indrukwekkende klok en ik ben er erg blij mee.
Groeten, Eeltje

Hartelijk dank allemaal :smiley:
ik moet nu alleen het bandje in korten :frowning: daar heb ik geen zin in.
Morgen maar even naar een juweliertje! :slight_smile:

Gefeliciteerd Karel,

Goede keus, als het vandaag woensdag was, stond mijn Monster ook in de lijst.

Band inkorten is leuk werk hoor. bedenk dus goed wat je doet, voor je dit werk uit handen geeft. Er zijn genoeg beschrijvingen te vinden hoe je de band moet inkorten. Als het niet wil lukken stuur je maar een bericht.

Groeten en veel draag plezier,
Mark

Prachtklok, meer horloge kun je niet krijgen voor je geld !!!

Ruud

In de afgelopen maanden heb ik me nogal verdiept in de Seiko Diver’s, en ook 1 gekocht. Zowel de SKX007K als de SKX997K zijn bijna moderne klassiekers. Dat de SKX997K als troetelnaam Black Monster heeft, zegt genoeg. Er bestaat naast de oranje versie ook nog een limited edition met gele wijzerplaat en saffierglas. Je krijgt heel veel waar voor je geld. Uitstekende band, kast met interessant logo (naar een gravure van Hokusai van begin vorige eeuw die de tsunami van Kanagawa voorstelt). Het uurwerk 7S26 mist hack- en opwinsmechanisme, maar in het geval van een puur functioneel horloge is dat geen bezwaar, en het maakt de kwetsbaarheid van het uurwerk aanzienlijk minder. Deze horloges gaan 20 jaar mee, zonder onderhoud. En 't is ook nog een fabriekseigen uurwerk. En in beide gevallen een uitstekend ontwerp. Gefelictieerd ermee! Ik koop er binnenkort zelf ook 1…

Hallo Karel,
Als je toch wilt beginnen aan het aanpassen van de band, kan ik je melden dat er op www.pwmf.com (Poor Man Watch Forum) een goede beschrijving te vinden is van de hand van John B. Holbrook, II. Het is wel een heel apart systeem, waarvan ik denk dat niet iedere horlogemaker meteen in de gaten heeft hoe het in elkaar zit. Als je een onderdeeltje kwijtraakt, schijnt dat erg moeilijk aan te komen te zijn. Je hebt er een paar specifieke gereedschapjes voor nodig, t.w.: een pinnetje met een scherpe punt, en graag met een handvat, bijv. de achterkant van het horlogemakersgereedschapje waarmee je banden verwisselt. En een pinnetje (niet met scherpe punt) met een diameter van 1,1 mm (bijv. de achterkant van een boortje van 1,1 mm) Je moet in een omgeving werken waar je gevallen of weggeschoten onderdeeltjes weer terug kunt vinden. Er zijn onderdeeltjes van ongeveer 1,1 X 2 mm. Ik heb het ook zelf gedaan en ik ben ook geen horlogemaker. Met wat moed, beleid en trouw moet het lukken.
Groeten, Eeltje

Inderdaad, de gemiddelde juwelier op de hoek zal er waarschijnlijk zijn banden ponsje op zetten. Bij de BM band gaat dat niet werken. Even op letten dus.

Overigens veel plezier met je BM gewenst

Nou, ik heb 'm lekker in laten korten bij de juwelier. Is allemaal goed gegaan, ik heb er geen spijt van. Ik had het zelf toch niet gekund ondanks jullie goede tips en aanwijzingen :). Ik ben dan ook geen juwelier met gereedschap, maar een 17-jarige havo-leerling, haha!
Wat grappig was, is dat hij wist dat ik het horloge via internet had. Hij zij dat de Black Monster een amerikaans horloge is? Ik zei alleen dat 'ie in NL niet, of moeilijk te verkrijgen was. Weet iemand toevallig meer over de achtergrond van de Seiko?

Nu ga ik maar slapen! Ik word een beetje moe -__-’

X( Karel

Inderdaad, deze Seiko is in westeuropa via de reguliere dealers niet te koop. Hij is bestemd voor het verre oosten en ik meen Australie. Op internet zijn diverse sites die met reviews aandacht besteden aan de BM/OM.

Gefeliciteerd met je Monster Karel. Veel draagplezier!