Nieuwe aanwinst!

Ik heb 'm binnen! De Alpha Paul Newman Daytona.
Heel simpel gezegd: gewoon een soort van replica. Hommage, hoe je het ook wil noemen. Een echte Rollie Paul N. is voor mij onbetaalbaar en dus is dit wel een leuk alternatief. Gewoon leuk voor d’r bij en ik wou het wel eens proberen!

Een chrono, handopwinder, verschroefde pushers… Dat allemaal voor zo’n prijs? Lachertje toch??

Nou goed, hier zijn de foto’s:


Een prima keus.
Ik heb hem in het zwart en de andere is het Paneraimodel.
Ze hadden onder eerst een nutteloze 12 uurs aanduiding maar dat is nu veranderd in een 24 uurs aanduiding.
Alles werkt net even fijner dan een Poljot,en zijn ook stukken goedkoper.
Veel plezier ermee.
Groet. Chris

En ik moet zeggen dat ie ook massief aan voelt! Ik heb de Rolex Explorer II gehad, maar die band voelde echt niet veel fijner dan deze! Toch leuk!

Dankjewel! Bevalt jouw pam lookalike goed?

Karel, waar heb je die leuke poppetjes toch vandaan ??

Nou Karel, ik moet zeggen dat ik het Panerai model weinig heb gedragen.
Het was een van de laatste en alleen nog te krijgen met witte wijzerplaat.
Hij heeft weer wel een glasbodem en het is een genot om naar het uurwerkje te kijken, wat je bij het
Paul Newmen model niet ziet.
Toch heb ik meer schik met dit laatste model.
Groet. Chris

alweer een leuke Alpha. Gefeliciteerd!

groet Arno.

Mijn beste,

Proficiat met deze nieuwste aanwinst.
Een zeer fraai horloge. In het bijzonder de mooie symmetrische wijzerplaatindeling: merk-logo bovenaan en de subdials op 3, 6 en 9 uur.
Veel draagplezier, geniet ervan. (tu)

Orologio Signaturis Temporis

robbie409 Schreef:

Karel, waar heb je die leuke poppetjes toch
vandaan ??
Hoi Rob,

Ik koop ze eigenlijk overal en nergens. Die poppetjes worden “designer toys” genoemd door de echte verzamelaars, ik vind ze gewoon grappig :smiley:
Hier een foto van mijn collectie en de leuke verpakkingen die erbij gepaard gaan :):


Zo af en toe zijn er kledingzaken waar ze die poppetjes verkopen. Bijvoorbeeld The Globe in Arnhem, Spoiled in Amsterdam en nog veel meer andere winkels. In Colette in Parijs verkopen ze heel erg veel en daar worden ook custom toys voor gemaakt en in Antwerpen zit in de kammenstraat een speciale winkel met alleen dit speelgoed :smiley: De prijzen varieren van 8 euro tot honderden/duizenden euro’s!

Neem anders ff een kijkje op www.dunny.nl !!

Zijn er meer mensen met deze alpha??

Ik vind het een leuke klok! (tu)
Zelf ben ik ook wel benieuwd naar de Alpha GMT met creme dial.

Gisteren deze (eindelijk…) kunnen bestellen omdat Paypal nu eenmaal even tijd neemt; ik zit te twijfelen of ik de stalen band zal vervangen door een leren exemplaar. Zal wel even duren voordat hij er is en de douane de nationale kas van Bos vooraf nog zal spekken.

Prachtig model met white dial.

Veel draagplezier toegewenst!

Bojo

Mooi horloge, Karel. Prima keuze !

Hoe maken ze het toch voor die prijs ? Ziet er in elk geval heel goed uit !

Veel draagplezier gewenst !!!

Met -zelfs-geblauwde-schroeven- in-die-Alpha- Groeten, :wink:

Morse.

Ja ikke. Kan ik meteen een waarschuwing geven: kijk uit voor de band. Ik heb het al twee keer gehad dat de schroefjes er uit liepen en op een gegeven moment (je hebt het nl. niet in de gaten) het horloge op de grond belandt… Na de eerste keer dacht ik dat het een incident was, maar ik kreeg een nieuwe toegestuurd die hetzelfde bleek te hebben. Gelukkig deze keer geen schade. Ik heb er nu een lederen band aan gezet. Niet perfect, want bij de stalen band heb je van die mooie aanzetstukjes en bij leer niet.
Je ziet dus een (ongepolijst) stukje van de kast

Verder overigens een erg leuk ding, zeker voor dat geld.

Niels

Bojo,

Zou ik zeker doen. Zie mijn vorige berichtje (hierboven) aan Karel…

Niels

Bedankt voor de tip, Niels!

Er komt nog een mooie nato voor me binnen, die ga ik er nog op proberen en misschien nog een mooie gladde rubberen band. Ik heb nu sowieso na je tip de schroefjes eventjes aangedraaid!!!

gr karel

Ze maken mooie horloge`s !
Veel plezier er mee .

Karel heb je deze direct bij Alpha besteld? Zo ja hoe lang duurde het voor je hem binnen had?

Hoi Dreski,

Nee, ik heb m van een horlogeliefhebber gekocht via marktplaats. Een paar keer gedragen en het scheelt heel wat met wachten en geld overmaken. Ik kon het gelijk bij zn werk ophalen. Mooi toch??

Als je zo’n alpha direct uit hong kong bestelt moet je rekenen op anderhalve week tot twee weken (mits de douane je klokje niet onderschept!!)

Groeten Karel

Ik heb ook een mooi adresje in Wormerveer. Voor die 10 euro die ik meer betaal is het inderdaad niet handig om te wachten met het risico dat je ook nog eens invoer moet betalen. Over een weekje ga ik ook maar eens een alphaatje aanschaffen.