Nieuwe aanwinst

Net gekocht op Marktplaats. Mijn eerste “vintage”:), een impulsaankoop. Een handopwinder van een naar mijn vermoedens plakmerk uit de jaren 70 dat in de kwartscrisis verloren is gegaan (correct me if i’m wrong). Ik ben dan ook meer gevallen voor het design.

Groeten,

Stefan

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Maar het heeft inderdaad iets!

is altijd leuk om zulke horloges te hebben en te kopen. Wat me vaak tegen valt is de verchroomde kasten :frowning:

Gelijk heb je! Als jij dit een leuke klok vindt, dan heb je meteen een goeie reden om 'm te kopen. :slight_smile:
Ik vind 'm trouwens ook best leuk. (tu) Het merk zegt me verder niks.

Mijn beste,

Proficiat met deze bijzondere nieuwe aanwinst.
‘Onbekend maakt onbemind’ is de spreuk welke bij dit fraaie horloge wel toepasselijk is.
Je eerste ‘vintage’ en meteen al een schot in de roos.
Het mooi ogende design geaccentueerd met de gekleurde uurmarkers en secondewijzer geven dit horloge een beminnelijke en opgewekte uitstraling
Veel plezier met deze ‘vintage’. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Ik vind die jaren 70 horloges helemaal top. Vreemd eigenlijk dat er zo weinig liefhebbers van zijn, je komt ze vaak tegen voor erg lage prijzen. Misschien dat ze in de toekomst wel populairder worden.

Gefeliciteerd met de nieuw aanwinst! Design is een goede reden om tot aanschaf over te gaan. Je zal vast de enige niet zijn die dat doet!! Leuk klokje trouwens:).

Groeten, Tom Vreeken.

Mooie Vintage en een typisch voorbeeld voor een bepaald tijdperk dat nog niet zover achter ons ligt (en zoals alles, regelmatig terugkeert).

Hopelijk wordt dit het begin van een nieuwe “vintage” collectie. (tu)

Alvast veel draagplezier gewenst !!

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, het is mooi om die vintage in je collectie te hebben (tu)

Bedankt voor jullie positieve reacties. Ik ben benieuwd hoe het horloge in het echt is. Als het horloge binnen is, zal ik wat eigen foto’s posten.

Groeten,

Stefan

Altijd leuk je eerste vintage !

Hij ziet er nog netjes uit! Gelijk een ander bandje eraan gezet.

Ook even de kast geopend, heb er weinig verstand van weet iemand wat voor uurwerk dit is?

Groeten,

Stefan

Leuk ding! (tu) typisch 70-er jaren uiterlijk, nou nog een beetje ondergewaardeerd, maar wordt zeker verzamelwaardig!

het uurwerkje is makkelijk te identificeren: een HS (Savoie oftewel Lorsa) kaliber P75 ,dit is een Frans fabrikaat.

Veel draagplezier!

hier is je foto trouwens:

Groet,
Paul

Dankjewel voor je antwoord en je hulp Paul. Ik vind het zelf ook een leuk horloge en het is inderdaad niet zo populair, het kostte me slechts 10 euro!

groeten,

Leuke vintage, Stefan.

Soms is er voor weinig toch nog wat leuks te krijgen (tu)

Veel plezier ermee.