Nieuwe aanwinst

Al tijden ben ik erg onder de indruk van de horloges van Rolex. Altijd gedacht dat de klokjes niet binnen bereik lagen.

Om de honger te stillen heb ik halverwege dit jaar mijn eerste echte klok gekocht een, Breitlinng Colt chrono. Al snel volgde er nog twee Breitlings:

Toch werd het na een paar weken weer onrustig in m’n hoofd en bleef ik op het forum, instagram, chrono24 en marktplaats plaatjes kijken van Rolex klokken. Afgelopen weekend wist ik het opeens, twee Breitlings de deur uit, dat was overigens binnen een halfuur gelukt koper nam beide klokken mee voor een nette prijs, en opzoek naar een Rolex. Ik heb eigenlijk niet lang hoeven zoeken want ik wist al waar ik naar opzoek was, een submariner no date. Alleen nog zitten dubben of ik een mooie gebruikte of een nieuwe zou gaan aanschaffen. Omdat het m’n eerste Rolex zou gaan worden en het een blijvertje moet zijn, gekozen om te gaan kijken voor een nieuwe.

Maandagmiddag begon de zoektocht naar de klok, bleek nog knap lastig want nergens in de buurt was er één op voorraad. Dus uiteindelijk een telefoontje naar Duitsland (Oberhausen) gepleegd en daar lag er gelukkig nog één. Dus hup de auto in en die kant maar op. De dame aan de telefoon zei dat ze de klok apart zou leggen, maar in de auto maakte ik me toch een beetje zorgen, wat nou als ze de klok toch ondertussen verkoopt… Eenmaal aangekomen lag het horloge keurig op mij te wachten en… Wat een prachtig ding! Het was liefde op het eerste gezicht.

Keuze was snel gemaakt, de submariner moch mee naar huis wat mij betreft. Daar dacht de pinpas heel anders over, want er bleek natuurlijk een limiet op te zitten voor betalingen in het buitenland. De auto weer in, geld halen in Nederland en weer terug.

Lang verhaal maar hier is hij dan:

Ps. Heb dit getypt op m’n telefoon dus excuses als er wat tikfouten zijn gemaakt :wink:

20 likes

Mooi verhaal en knap geschreven op de telefoon. :+1:
Veel plezier met deze mooie aanwinst.

1 like


Je moet er wat moeite voor doen, maar dan heb je ook wat!
Super, gefeliciteerd, geniet ervan Jorrit :+1:

1 like

Mooie wekker! Dat is toch wel mijn grail! En als het moet rij ik 5x de ‘Oberhausen straight’ er voor op en neer.

Veel plezier ervan!

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige aanwinst…

1 like

Mooi mooi mooi! Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst.
Nooit echt fan geweest van Rolex, maar sinds ik hier op het forum zit kan ik dit model wel erg waarderen. Missisch als het sparen ooit beter wil lukken dat z’n model ook nog eens komt… Ooit😁

1 like

Leuk verhaal! En een klatser van een horloge natuurlijk!

Gefeliciteerd, Matthijs

1 like

Top watch !

Zou ook nog wel eens de stap willen maken naar dit soort horloges :grin:

1 like

Nu is de hamvraag… Welke breitling mocht blijven (persoonlijk een steelfish fan) en waarom deze?

1 like

Proficiat :thumbsup:
Goede keus, schitterend horloge.
Veel plezier ermee.

Pieter.

1 like

Gefeliciteerd, erg mooi! Die ceramische bezel blijf ik een van de mooiste vinden!

@Harpoen , kan jij niet een keer iets anders op je whiteboard schrijven?

1 like

Leuk verhaal, en hoe forum verhalen mensen elkaar kunnen beinvloeden.
Ervaar hetzelfde een beetje.
Ben ook op zoek, en onverwachts staat ook een Rolex op mijn lijstje.
Vroeger nooit overwogen, reden: massa productie, ondanks de massa productie absurd hoge prijzen, verder. Product overvraagd door markt werking, en hoog aandeel in marketing projecten.

1 like

Zeer mooi, ik vind de no-date ook veel mooier!

1 like

Mooi verhaal , mooie aanwinst , gefeliciteerd . :ok_hand:

1 like

Zelf vind ik de Steelfish ook erg mooi. De klok was alleen net te groot voor m’n pols dus heb hem helaas toch weggedaan. Ook de SuperOcean is naar een nieuw baasje, want die lijkt een beetje teveel op de Sub. De Colt Chrono is gebleven.

1 like

Maar wel prachtige techniek en afwerking.

1 like

Daar droom ik nu van…

1 like

Mooie aanwinst, ik spreek uit ervaring :smile: ga je veel plezier aan beleven.
Wat ik niet begrijp, je typt een heel verhaal op je telefoon, dan had je toch ook via de banksite/app je instelling voor pinnen kunnen wijzigen? maar goed, doet er nu niet meer toe, veel draagplezier.

1 like

Ha ja hoor, plaatje is EOL :wink:

1 like