NIEUWE AANWINST

Zojuist uit Duitsland ontvangen mijn Revue Thommen Landmark met kompasfunktie. Een niet allerdaags horloge vond ik zelf en hij ziet er fantastisch uit.
Volgens de bijgaande papieren is dit horloge aangeschaft in 2005 maar nooit gebruikt door de vorige eigenaar.

groet

Ed

Wat een mooi en apart horloge. Ziet er inderdaad als nieuwe uit!

Veel plezier ermee!

Paul
Leeuwarden

Paul,

Ik heb er voor mijn vrouw ook een gekocht, die komt nog. Overigens een foutje in mijn tekst Dit is een Seamark II en die van mijn vrouw een Landmark.
Zodra die binnen is komen die foto’s ook.

Vast een voor proefje!!!

groet

Ed

Ziet er prima uit of je die complicatie echt zult gebruiken, is een andere zaak.

Veel plezier ermee.

Mijn beste,

Gefeliciteerd met dit opmerkelijk horloge.

Fantastisch zeg wat een bijzonder leuk horloge is dit.
Met name het kompas en de fraaie lunette maken van deze ‘Revue Thommen‘ een kleurrijk horloge.

Veel genot bij het koesteren en vooral dragen van dit opmerkelijke horloge. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Wat een leuk en origineel horloge. Gefeliciteerd hoor!!
Geniet ervan.

Dit zijn heel aparte horloges, gefeliciteerd! Wat kan er (behalve de wijzers natuurlijk) nog allemaal draaien aan deze horloges?

Groeten, Tom Vreeken.

Prachtklok (tu)

Van welk jaar is dit horloge?

De aankoopdatum volgens het garantiebewijs is 2005.

Tom.

Dit horloge geeft normaal de tijd aan. Bijzonder is dat er in het midden een wijzer meeloopt met het uurwerk. Dit moet als kompas dienen. De bedoeling is dat je de uurwijzer naar de zon richt en dan je vervolgens op het middengedeelte aflezen waar het noorden ligt. Vervolgens kun je dan de kompasring draaien om het makkelijker af te lezen. Uiteraard zal het 's-nachts niet werken, want dan weet je niet waar de zon staat. Ik denk niet dat het ook op de maan werkt. Zal het eens uitproberen.

Overigens is Thommen een ook zeer bekend in de bergsportwereld, met name hoogtemeters en kompassen.

Ik heb ooit dergelijke horloges in Zwitserland gezien, maar toe waren ze vreselijk duur. Degene die ik voor mijn vrouw gekocht heb, foto hierboven, schijnt een oorspronkelijke winkelwaarde te hebben van ongeveer 1700 Euro. Van de mijne weet ik het niet.

Die voor je vrouw is ook heel mooi! Zal ze vast heel blij mee zijn!

Wat een leuk ontwerp. Maar ook stoer en toch ook weer chique.

Groet,
Paul
Leeuwarden

Hoi Ed,

Wat een orgineel horloge. Duidelijk anders dan anderen (of ik ken ze gewoon niet :wink: ). De band staat er ook erg mooi bij.

Veel plezier ermee.

Groeten,

Martin

Niet geheel mijn smaak, maar wel absoluut een bijzonder horloge! (tu)

Die kompasfunctie is fraai, maar of je 'm vaak zult gebruiken, is uiteraard een ander verhaal. 's Nachts zal het - denk ik - niet werken, aangezien je je niet op de maan kunt richten met je kompas. Nou ja, dat kán wel, maar dat moet je niet doen als je snel de weg wilt vinden! :smiley: Geeft dit kompas niet gewoon automatisch het (magnetische) noorden aan?

Overigens… ook met een normaal analoog horloge (en dus zonder kompasfunctie) kun je snel en makkelijk bepalen waar het noorden ligt.

Desalniettemin: veel plezier met die fraaie stukje techniek! (tu)

Ed,

Dank voor de uitleg(tu).

Groeten, Tom Vreeken.

erg mooi !

Moest gelijk aan die Thommen denken die Henrik eens heeft gepost hier : http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,65529,65529#msg-65529

@Henrik, ooit wel eens antwoord gehad van Thommen ??

Vind deze ook leuk maar lijkt me wel een beetje druk op de wijzerplaat, gaat het aflezen wel gemakkelijk ??

Mijn beste Paul,

Je bedoelt neem ik aan: het horloge als “zonnekompas”??

Orologio Signaturis Temporis

Dank voor deze reactie. Gelijk even gekeken.
Dit zijn inderdaad de horloges die ik in Zwitserland veel gezien heb. Waren toen vrij kostbaar.
Noot:
Elke hoogtemeter/barometer moet je elke keer kalibreren, wanneer je er gebruik van maakt.
Zelf heb ik in de bergen gebruik gemaakt van mijn Casio Pro TREK, die vrij nauwkeurig is. Afwijking van + of - 5 meter. Voor dit doel een prima horloge.
Door luchtdrukveranderingen kan je soms een dag later 100 meter hoger zitten. Daarom is het raadzaam om bij gebruik het elke dag bij te stellen.

Ondanks het feit dat Casio wellicht wat minder goed ligt bij de meesten, heeft hij mij altijd prima diensten bewezen.