Ben erg blij met mijn nieuwe Seiko5. Ik had al een aantal Seiko5’jes maar deze Seiko5 Sports is net iets groter (40 mm) en oogt wat robuuster.
Gekocht bij Pokemonyu uit Singapore: SEIKO DIVER AUTOMATIC BLACK RING DIAL WATCH 100M SNZD09
Ik heb al vaker bij hem gekocht, snelle levering en goed verpakt. Nu met de gunstige dollarkoers extra aantrekkelijk.
Mooie Seiko 5 en ook een mooi groot van formaat. Ik denk dat er wel meer Forumleden in Signapore gekocht hebben, ik in ieder geval wel.
Klopt inderdaad, gunstige prijs tegen een gunstige dollarkoers en de afhandeling verloopt vaak prima.
De ‘5’ wordt op een groot aantal mechanische Seiko’s geplakt. Ik heb eens gelezen wat de betekenis ervan was, maar dat ben ik helaas vergeten. Iemand?
Zo wordt ook de Atlas met zijn diameter van 42 mm gesierd met dit symbool. Verder is er een grote reeks ‘Sports’, waarvan sommige modellen ook wel worden aangeduid met gepikte namen als Seamaster en Speedmaster. tjvreeken heeft er zo een en is er erg aan verknocht, want hij draagt hem bijna elke woensdag. Deze modellen hebben een diameter van 39 of 40 mm, net als het horloge van Frans. Dat is toch wel iets meer dan de ‘gewone’ vijfjes (meestal 37 mm), maar ook weer niet echt groot. Ten slotte zijn er ook nog enkele gewone vijfjes die iets groter zijn dan de andere en ook een bredere bandaanzet hebben.
Ja, ik ben dik tevreden met mijn ‘vijfje’. Ik draag hem veel omdat het mijn toolwatch in mijn dagelijks werk is. En daar waag ik de andere horloges (behalve de Alpha ‘Sub’) echt niet aan:) Ook nu draag ik hem, niet omdat ik werk, maar omdat ik met vakantie ben en de andere horloges veilig ‘elders’ logeren;).
Da’s inderdaad een mooi vijfje! (tu) Altijd goed; met een Seiko 5 kun je nooit misgaan. De prijs/kwaliteitverhouding is dik in orde.
Veel plezier met je mooie, nieuwe aanwinst! (tu)